BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 czerwca 2022 r.

Plan pracy wychowawczo –dydaktycznej na miesiąc: czerwiec

 

W miesiącu czerwcu będziemy realizować następujące tematy:

  1. Dzień Dziecka .
  2. Zwierzęta duże i małe.
  3. Lato.
  4. Wakacje.

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy.
  • Kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków.
  • Wypowiadanie się na temat obowiązków domowych i przedszkolnych dzieci – zabawy parateatralne.
  • Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespołach i porozumiewania się umiarkowanym tonem głosu.
  • Zachęcanie do podejmowania prac plastycznych w małych zespołach.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń.
  • Kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchiwania innych.
  • Zapoznanie dzieci z wybranymi zwyczajami i zabawami ich rówieśników z różnych części świata.
  • Rozwijanie w sobie postawy szacunku dla inności fizycznej i kulturowej.
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna.
  • Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo.
  • Rozwijanie kreatywności ruchowej poprzez naśladowanie gestem i ruchem wybranych zwierząt.
  • Określanie cech jakościowych i ćwiczenie umiejętności używania tych określeń.
  • Kształtowanie umiejętności porządkowania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów podstawowych i pochodnych.
  • Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy.
  • Zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowania się do budynku.
  • Przypomnienie znaczenia wyrażenia kalendarz pogodowy.
  • Rozumienie znaczenia oznaczeń symbolicznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych.
  • Utrwalenie wiedzy na temat letnich zjawisk atmosferycznych.
  • Rozpoznawanie na obrazkach krajobrazów: morze, góry, las.
  • Poznawanie Polski podczas zabawy tematycznej „wzdłuż Wisły”.
  • Poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem.
  • Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem).
  • Zachęcanie do tworzenia prac plastycznych o tematyce wakacyjnej.
  • Rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach.
  • Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg.
  • Wdrażanie do odpowiedzialnego przygotowywania się do górskich wędrówek.
  • Doskonalenie mowy podczas dzielenia się swoimi planami wakacyjnymi.
  • Wyrażanie swoich myśli w sposób zrozumiały dla otoczenia.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań– zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Ćwiczenia i zabawy ruchowe.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
  • Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.
  • Zabawy ruchowe -nabywanie umiejętności zgodnej zabawy, respektowania zasad zabawy, współdziałania z dziećmi w zabawie.
  • Spacery obserwacyjne – rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę