BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 17 października 2016 r.

Pada deszcz, pada deszcz,
pada deszcz na dworze.
Taki mokry, że już bardziej
mokry być nie może.

Lecą tu, lecą tu
srebrne koraliki.
Zmoczą drzewa, zmoczą pola,
domy i chodniki.

Podczas dzisiejszych zajęć prowadziliśmy bezpośrednią obserwację jesiennej pogody .W tym celu udaliśmy się przed budynek przedszkola i zaczęliśmy obserwację. Określaliśmy aktualną pogodę ( akurat w tym dniu padała mżawka ), rozmawialiśmy o zmianach jakie zachodzą w pogodzie jesienią, oglądaliśmy kałuże, które powstały po deszczu, a nawet obserwowaliśmy swoje odbicia w kałuży. Rozmawialiśmy również o tym jak powinniśmy ubierać się podczas jesiennej pogody oraz dlaczego warto przebywać na świeżym powietrzu.

Cele zajęć :

  • Bezpośrednia obserwacja pogody – określamy jej charakterystyczne cechy
  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku
  • Zapamiętanie cech typowych dla jesieni: deszcz, szaruga jesienna, słota.

 

 

 

 

Cele zajęć :

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku
  • Bezpośrednia obserwacja pogody – określamy jej charakterystyczne cechy
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku
  • Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: deszcz, szaruga jesienna