WITAMY W GRUPIE V – GWIAZDKI
To my Gwiazdeczki
Serdecznie witamy!
W przedszkolu bawimy się,
Tańczymy i śpiewamy.
Naszą grupę bardzo lubimy,
Bo w niej nigdy się nie nudzimy.
Gwiazdki choć są małe,
To naprawdę są wspaniałe.
Są uczynne i są grzeczne
Uśmiechnięte i serdeczne.
Nasza grupa liczy 25 dzieci w tym 8 dziewczynek i 17 chłopców.
Bardzo lubimy przebywać w naszej grupie, bo dzieją się tu różne, ciekawe rzeczy. Jesteśmy bardzo ciekawi świata i z ogromną ochotą podejmujemy różne działania, które proponują nam nasze Panie. Najbardziej podobają się nam zajęcia ruchowe, plastyczne, muzyczne oraz zajęcia podczas , których czytamy interesujące książki. Bardzo lubimy tworzyć budowle z klocków i układać puzzle, a także rysować, malować i wycinać. Uwielbiamy wycieczki i spacery oraz zabawy w ogrodzie przedszkolnym. W naszej sali znajdują się różnorodne kąciki do zabawy –gdzie każdy znajdzie coś interesującego dla siebie. Podczas pobytu w przedszkolu dzieci rozwijają swoje zainteresowania dzięki ciekawym zajęciom, w których chętnie uczestniczą .
W tym roku szkolnym będziemy się dzielnie uczyć i pracować, żeby po wakacjach być wspaniałymi uczniami I klasy.
Grupę V prowadzą : mgr Katarzyna Kmiecik oraz mgr Barbara Lemańska.
Główne zadania edukacyjne zmierzające do osiągnięcia dojrzałości szkolnej to:
1. Umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania w grupie.
2. Umiejętność polubownego rozwiązywania sytuacji konfliktowych i dochodzenia do kompromisu, przestrzegania zawartych umów.
3. Tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko wzrasta.
4. Rozumienie prostych sytuacji społecznych i rozeznanie, co jest dobre a co złe.
5. Zdolność do przeżywania bogatej i zróżnicowanej gamy uczuć, oraz odpowiednia do wieku umiejętność panowania nad swoimi emocjami i kontrolowanie ich.
6. Umiejętność znajdowania i wykorzystania nowych wiadomości oraz rozbudzanie zainteresowania otaczającą rzeczywistością.
7. Zdolność skupiania uwagi przez dłuższy czas.
8. Rozumienie przekazywanych wiadomości, poleceń i instrukcji.
9. Rozwój wyobraźni i myślenia pojęciowego .
10. Rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz analizy i syntezy słuchowej wspomagających opanowanie umiejętności czytania i pisania.