Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycja na dzisiaj:
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
Zapraszamy Was do wspólnej zabawy przy „Śpiewankach Gimnastykowankach”
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ
2.„Pietruszka” – poszerzanie wiedzy przyrodniczej na podstawie wiersza.
Weźcie do ręki pietruszkę z nacią i posłuchajcie wiersza.
Dorota Gellner
„Pietruszka”
Chodź tu do mnie,
pietruszko!
Opowiem ci coś na uszko
o tym
jak byłaś mała,
jak w nasionku
zmieściłaś się cała,
jak cię mama posadziła
w ogródku,
jak rosłaś powolutku …
Opowiem ci o tym na uszko,
biało-zielona pietruszko.
I jeszcze na dodatek
zawiążę ci wstążkę
na liściach,
żebyś była taka ładna
jak kwiatek!
Opowiedzcie historię pietruszki: Jaka pietruszka była na początku?; Co się działo z pietruszką, że wygląda teraz tak pięknie i okazale?
A teraz usiądźcie na dywanie i weźcie klocki. Uważnie posłuchajcie, ile ziaren posadzi gospodarz w ogrodzie. Rodzic klaszcze lub uderza w bębenek (w domu może to być pokrywka), liczba uderzeń w zakresie 1–6.
Przeliczcie cicho ilość uderzeń. Ułóżcie przed sobą tyle klocków, ile było uderzeń.
Przeliczcie klocki, dotykając po kolei każdy z nich. Zabawę należy powtórzyć kilkukrotnie.
3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną
Zakręćcie kołem i wykonajcie wylosowane ćwiczenia :
https://wordwall.net/pl/resource/937246/gimnastyka-w-domu
4.„Zjawiska atmosferyczne” – rozwijanie i uwrażliwianie słuchu fizycznego poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych; poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy.
Oto piktogramy przedstawiające zjawiska atmosferyczne. Uważnie posłuchajcie zagadek słuchowych, a potem dopasujcie obrazek do usłyszanych dźwięków:
deszcz wiatr burza
https://www.youtube.com/watch?v=Co3OgkRYmt4 – deszcz
https://www.youtube.com/watch?v=fBjvmcgy204 – wiatr
https://www.youtube.com/watch?v=6J-9GOGMvRI – burza
Porozmawiajcie z rodzicami o zjawiskach atmosferycznych.
Odpowiedzcie na pytania:
Jaką pogodę lubicie najbardziej i dlaczego?;
A jaka pogoda według Was jest niebezpieczna i dlaczego?.
Zaśpiewajcie piosenkę „Razem z latem”.
https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw
Oto fotografie związane z burzą: chmury burzowe, pioruny, zniszczenia powstałe w wyniku uderzenia pioruna.
Wiosną i latem często zdarzają się burze. Trzeba wtedy zachować się szczególnie m.in.: należy słuchać komunikatów dotyczących pogody i jeśli są ostrzeżenia przed burzą, lepiej zostać w domu; jeśli burza rozpocznie się, gdy będziemy na spacerze, trzeba schować się do jakiegokolwiek budynku, np. sklepu. Jeśli nie ma takiej możliwości, nie można biegać, lepiej chodzić małymi kroczkami albo trzymać nogi złączone i przykucnąć. Niebezpiecznie jest chować się na placu zabaw pod zabawkami, jeśli te mają metalowe elementy, nie wolno stawać pod drzewami lub słupami.
„Burza” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa; zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowania się do budynku.
Weźcie poduszki – to Wasze domki. Rozłóżcie je w dowolnie wybranych przez siebie miejscach pokoju. Podczas muzyki biegacie swobodnie, a na hasło rodzica: Burza blisko wracacie blisko swoich domków. Na hasło: Burza wchodzicie do najbliższego domku (jeśli dwoje dzieci chce skorzystać z jednego domku, starają się zmieścić tak, aby nikt w czasie burzy nie pozostał poza domkiem).
https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw
„Piorun” – malowanie zygzaków na dużej powierzchni.
Obejrzyjcie zdjęcia piorunów i powiedzcie do czego piorun jest podobny.
Piorun to wyładowanie elektryczne o bardzo dużej mocy – może złamać drzewo, zapalić je, zniszczyć dom. Pioruny biegną od chmury do ziemi.
Poćwiczcie w pozycji stojącej rysowanie piorunów w powietrzu.
Następnie weźcie żółtą kredkę i na dużym czarnym arkuszu (brystol A2) kreślcie zygzaki z góry do dołu.
5.Zabawy na świeżym powietrzu.
– „Złap mój cień” – zabawa ruchowa
Poobserwujcie swoje cienie. A teraz stańcie z rodzicem naprzeciwko siebie i poobserwujcie cień rodzica. Zabawa polega na dotknięciu cienia drugiej osoby stopą.
6.”Syk węża” – zabawa usprawniająca rozwój mowy, wydłużanie fazy wydechowej, utrwalanie nawyku mówienia na wydechu, usprawnianie warg i czubka języka, utrwalanie prawidłowej artykulacji głoski.
Weźcie do ręki skakankę, ciągnijcie ją za sobą po linii prostej, falistej, zygzakowatej.
Skakanki to nasze węże, będziecie teraz syczeć jak te zwierzęta.
Ewa Małgorzata Skorek
„Syk węża”
Idzie sobie mały wąż.
Idzie i tak syczy wciąż.
s//s, s//s*
Idzie sobie tenże wąż
W stronę lasu, sycząc wciąż.
s//s, s//s*
Syczy, syczy wężyk mały.
W syku jego urok cały.
s//s, s//s*
Nikt nie syczy pięknie tak,
Ani krowa, ani szpak.
s//s, s//s*
Nie potrafi tak ropucha,
Nawet ta brzęcząca mucha.
s//s, s//s*
Twe syczenie, wężu mój,
Też podziwia pszczółek rój.
s//s, s//s*
W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci powtarzają za rodzicem, naśladują syk węża – jak najdłużej na jednym wydechu dwukrotnie wypowiadają z jednakowym natężeniem głosu głoskę s, robiąc jedną pauzę (//), w czasie której na chwilę wstrzymują oddech.
Pozdrawiamy,
p. Aneta i p. Magda