BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 14 kwietnia 2020 r.

Dzień dobry kochane dzieci, mam nadzieję, że Święta Wielkanocne przeżyłyście próbując smacznego sernika albo babkę, a także na zabawie niespodziankami od zająca oraz na wspólnej zabawie z rodzicami czy też Waszym rodzeństwem. Przesyłam Wam uśmiech .

Na początek zapraszam na poranny rozruch możecie poćwiczyć z kolegą:

ZAJĘCIA GŁÓWNE:
Cele:
– rozumienie konieczności dbania o środowisko
– kształtowanie poczucia odpowiedzialności za otaczającą nas przyrodę
-kształtowanie umiejętności uważnego słuchania

Posłuchajcie bajki,

Rodzic zadaje pytania:
Do jakiego koloru kosza wyrzucamy papier?- niebieski
Jaki kolor ma pojemnik na metalowe i plastikowe odpady- żółty
Co znajdowało się w brązowym koszu- resztki jedzenia np. skórki po bananie, ogryzki od jabłek, obierki od warzyw- BIOODPADY
Jakie zwierzęta pomagały szukać Pieskowi tekturowego naszyjnika? ( kotka TOLA i sówka POLA)
Dlaczego naszyjnik się zgubił?
Jeśli będziecie w jakiś dzień na spacerze to zobaczcie czy przed Waszym blokiem albo na podwórku są takie takie kosze.

Zabawa muzyczno- ruchowa „ RZUT DO KOSZA”
Potrzebne będę kule z szarych gazet dziecko robi je razem z rodzicem, 2 pudła lub kartony, kolorowy papier niebieski i żółty , klej, kilka plastikowych opakowań np. po jogurcie, plastikowa butelka, butelka plastikowym po płynie do prania lub plastikowe pudełko po lodach, puszka np. po gazowanym napoju, metalowa zakrętka od słoika. Najpierw dziecko samo szuka w zeszycie z kolorowym papierem te dwa kolory (albo można, dać kilka kartek z kolorowego bloku rysunkowego). Rodzic albo inny dorosły mówi jaki kolor trzeba poszukać. Obklejamy dwa kartony lub pudełka jeden tylko kolorem żółtym, drugi kolorem niebieskim, dziecko może wyciąć różne kształty z tych kolorów i przykleić do kartonów. Następnie rodzic rozkłada na podłodze np. w kuchni albo w pokoju dziecka i włącza poniższą melodię, gdy gra melodia dziecko spaceruje nie może nadepnąć żadnego ze śmieci, gdy rodzic robi pauzę w melodii dziecko ma za zadanie powrzucać odpady do pudełka w odpowiednim kolorze.

Po tej zabawie czytamy słowa piosenki a dziecko powtarza. Można zrobić mikrofon z plastikowej butelki albo butelki po pustym dezodorancie.

Zajęcia popołudniowe:
Możecie pomóc mamie przy obiedzie i pomóc wyrzucić śmieci. Warto założyć rękawiczki i umyć ręce po ich wyrzucaniu.
Dziecko może np. zbudować z klocków coś co kojarzy mu się z dbaniem o środowisko albo ułożyć puzzle.

Życzę miłej zabawy – Pani Monika