BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 12 maja 2020 r.

DZIEŃ DOBRY RODZICE, DZIEŃ DOBRY DZIECI 🙂 WITAM WAS SERDECZNIE. PRZED NAMI KOLEJNY DZIEŃ ZE ZJAWISKAMI ATMOSFERYCZNYMI. O CZYM BĘDZIE DZISIAJ MOWA? PIOSENKA WAM PODPOWIE – POSŁUCHAJCIE…

 

Po wysłuchaniu piosenki na pewno już wiecie, o czym będziemy dziś rozmawiać… właśnie o deszczu.

 

Na początek zachęcam Was do ćwiczeń

 

Mam nadzieję, że trochę rozruszaliście nogi i ręce 🙂

 

Jak wiecie i zaobserwowaliście, deszcz powstaje z chmur. Kiedy popatrzycie na chmury to na pewno zauważycie, że nie zawsze są takie same. Chmury mają swój wygląd; różnią się wielkością i kształtem. Mają także swoją wysokość, grubość i skład. Wyróżniamy aż 10 podstawowych grup chmur. Popatrzcie na obrazki

https://slideplayer.pl/slide/13431812/

 

Teraz zapraszam Was do wysłuchania wiersza

 

„DESZCZ MAJOWY” – LEOPOLD STAFF

 

SŁOŃCE ŚWIECI, DESZCZYK PADA,

CZAROWNICA SIĘ PODKRADA.

 

CHODŹCIE, CHODŹCIE PRĘDZEJ, DZIECI!

Z NIEBA ZŁOTY DESZCZYK LECI.

MAJ NA ZIEMI! DESZCZ O WIOŚNIE

KOGO ZMOCZY, TEN UROŚNIE.

ŚWIEŻĄ TRAWĘ SKROPI ROSĄ,

BĘDZIEM PO NIEJ BIEGAĆ BOSO,

BĘDZIEM WSTRZĄSAĆ MOKRE DRZEWA,

NIECH NAS ZLEWA, NIECH NAS ZLEWA.

 

ROSI DESZCZYK NAM NA GŁOWY,

SREBRNY, ZŁOTY, BRYLANTOWY.

ISKRY, PERŁY I DIAMENTY

LECĄ Z CHMURY UŚMIECHNIĘTEJ.

TO KLEJNOTY, A NIE DESZCZE…

JESZCZE, JESZCZE… JAK SZELESZCZE,

SZEPCE, SZEMRZE, SZUMI, ŚPIEWA..

TRAWY CIESZĄ SIĘ I DRZEWA.

 

Po wysłuchaniu treści utworu zapraszam do zabawy „PRAWDA CZY FAŁSZ”. Osoba dorosła sprawdza stopień zrozumienia i zapamiętania utworu przez dziecko. Jeśli dziecko pamięta, jak poprawić błąd w usłyszanym zdaniu, niech zrobi to samo. Jeśli nie pamięta, dorosły podaje prawidłowy wyraz. Posłuchaj zdań z wiersza. Jeśli zdanie jest prawdziwe, wstań, a jeśli jest fałszywe, nie ruszaj się z miejsca.

 

Z NIEBA… ZIELONY DESZCZYK LECI – FAŁSZ ( ZŁOTY )

ŚWIEŻĄ TRAWĘ SKROPI ROSĄ, BĘDZIEM PO NIEJ BIEGAĆ… W BUTACH – FAŁSZ ( BOSO )

DESZCZ O WIOŚNIE KOGO ZMOCZY, TEN UROŚNIE – PRAWDA

ISKRY, PERŁY I… ZEGARKI LECĄ Z CHMURY UŚMIECHNIĘTEJ – FAŁSZ ( DIAMENTY )

TRAWY CIESZĄ SIĘ I DRZEWA – PRAWDA.

 

„ŻYCIODAJNE KROPLE” – rozmowa na temat znaczenia wody w przyrodzie. Dorosły zadaje pytania:

 

„DLACZEGO DRZEWA I TRAWY CIESZYŁY SIĘ Z DESZCZU?”

„DO CZEGO ROŚLINOM JEST POTRZEBNA WODA?”

„DLACZEGO MÓWI SIĘ O WODZIE, ŻE TO ŻYCIODAJNE KROPLE?”

„DO CZEGO WODA SŁUŻY LUDZIOM I ZWIERZĘTOM?”

„CO BY BYŁO, GDYBY NA ZIEMI NIE BYŁO W OGÓLE WODY?”

 

Może jesteście ciekawi skąd się bierze deszcz? Zapraszam Was na filmiki, z których dowiecie się tego

 

 

 

 

A teraz zamknij oczy i posłuchaj odgłosu padającego deszczu

https://chomikuj.pl/bialasek1/Trpopiciele+Czterolatek+CD2/22+Odg*c5*82osy+padaj*c4*85cego+deszczu,5354941515.mp3(audio)

 

Na zakończenie dzisiejszego spotkania zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej „PARASOL Z PAPIERU”. Jak go wykonać dowiecie się z filmiku. A może macie własny pomysł na pracę… Dziękuję Wam za uwagę i żegnam się piosenką – pani Ewa 🙂