BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 18 czerwca 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycja na dzisiaj:

 

1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery

Zapraszamy Was do wspólnej zabawy przy „Śpiewankach Gimnastykowankach”

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ

 

2.„Truskawki pełne witamin” – zachęcanie dzieci do spożywania sezonowych owoców, mycie owoców przed spożyciem; recytacja wiersza.

Dorota Strzemińska-Więckowiak

„Truskawka”

Przyjrzyj się dobrze truskawce,

Która rośnie na rabatce.

Jest czerwona i dojrzała,

W pestkach jest maleńkich cała.

Ma poziomkę w swej rodzinie,

I ze smaku w świecie słynie.

Latem są truskawek zbiory –

Możesz robić z nich przetwory –

Soki, konfitury, dżemy,

Delikatne musy, kremy.

Myj owoce, zanim zjesz,

I się zdrowiem swoim ciesz.

W smaku swoim są wprost wyśmienite –

Oczywiście, te umyte.

 

Czego dowiedzieliście się o truskawce?

Obejrzyjcie świeże truskawki, a także przetwory: dżem truskawkowy, soki truskawkowe. Zachęcamy Was do spożywania owoców sezonowych ze względu na ich walory smakowe i zdrowotne. Umyjcie truskawki, ułóżcie je w miseczkach. Owoce będą świetnym dodatkiem do śniadania.

 

3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną

Zakręćcie kołem i wykonajcie wylosowane ćwiczenia :

https://wordwall.net/pl/resource/937246/gimnastyka-w-domu

 

4.„Jaka to pogoda?” – naśladowanie ruchem zjawisk atmosferycznych lub czynności z nimi związanych, odczytywanie symboli.

Oto piktogramy oznaczające wybrane zjawiska atmosferyczne.

Odczytajcie symbole i zapamiętajcie formę ruchu.

Słoneczna pogoda – słońce (swobodny bieg)

Wiatrak – wiatr (stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji czołowej)

Chmury – zachmurzenie (powolny chód)

Chmury i krople – opady deszczu (marsz z daszkiem z rąk nad głową)

Śnieżynka – opady śniegu (rzucanie się śnieżkami)

Chmura z błyskawicą – burza (kucnięcie, objęcie rękoma kolan)

 

Teraz maszerujecie do muzyki. Dźwięk dzwonka oznacza ukazanie przez rodzica symbolu. Rodzice podpowiadają dzieciom ustaloną formę ruchu.

 

 

5.„Kalendarz pogody” – rozpoznawanie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych, rozróżnianie związanych z nimi przyjemnych i nieprzyjemnych emocji, określanie pogody zaobserwowanej za oknem.

To jest Wasz kalendarz pogody, codziennie będziecie obserwować pogodę i zamieszczać odpowiedni symbol, być może trzeba będzie tutaj zamieścić więcej niż jeden.

Określcie, jaka jest pogoda danego dnia, np. świeci słońce i wieje wiatr. Następnie narysujcie odpowiednie piktogramy. Oto przykład :

 

6.„Słońce” – praca plastyczna, kształtowanie umiejętności konstrukcyjnych, zachęcanie dzieci do podejmowania wyzwań, usprawnianie małej motoryki.

Wykonajcie pracę plastyczną „Słońce” wykorzystując dowolną technikę plastyczną.

A oto nasze propozycje :

 

7.Zabawy na świeżym powietrzu.

 

8.”Chodzi lisek wkoło drogi” – tradycyjna zabawa ruchowa.

Możecie pobawić się z rodzicami, rodzeństwem lub dziadkami.

Usiądźcie w kole, jedna osoba wstaje, będzie liskiem (jego miejsce zostaje wolne) i z klockiem lub innym przedmiotem spaceruje wokół siedzących osób. Wszyscy recytują:

Chodzi lisek

Wkoło drogi.

Cichuteńko stawia nogi.

Cichuteńko się zakrada,

Nic nikomu nie powiada.

 

Lisek podrzuca klocek na kolana wybranej osoby, ta wstaje i goni liska. Lisek ucieka na swoje miejsce i zabawa zaczyna się od początku.

 

9.„Dojrzała truskawka” – wyklejanie plasteliną, doskonalenie sprawności manualnej.

Oto sylweta truskawki, naklejcie ją na karton, odrywajcie malutkie kawałki plasteliny i wyklejcie pestki owocu, za pomocą wałeczków wyklejcie listki truskawki.

Pozdrawiamy,

p. Aneta i p. Magda