Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycja na dzisiaj:
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery
Zapraszamy Was do wspólnej zabawy przy „Śpiewankach Gimnastykowankach”
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ
2.„Truskawki pełne witamin” – zachęcanie dzieci do spożywania sezonowych owoców, mycie owoców przed spożyciem; recytacja wiersza.
Dorota Strzemińska-Więckowiak
„Truskawka”
Przyjrzyj się dobrze truskawce,
Która rośnie na rabatce.
Jest czerwona i dojrzała,
W pestkach jest maleńkich cała.
Ma poziomkę w swej rodzinie,
I ze smaku w świecie słynie.
Latem są truskawek zbiory –
Możesz robić z nich przetwory –
Soki, konfitury, dżemy,
Delikatne musy, kremy.
Myj owoce, zanim zjesz,
I się zdrowiem swoim ciesz.
W smaku swoim są wprost wyśmienite –
Oczywiście, te umyte.
Czego dowiedzieliście się o truskawce?
Obejrzyjcie świeże truskawki, a także przetwory: dżem truskawkowy, soki truskawkowe. Zachęcamy Was do spożywania owoców sezonowych ze względu na ich walory smakowe i zdrowotne. Umyjcie truskawki, ułóżcie je w miseczkach. Owoce będą świetnym dodatkiem do śniadania.
3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną
Zakręćcie kołem i wykonajcie wylosowane ćwiczenia :
https://wordwall.net/pl/resource/937246/gimnastyka-w-domu
4.„Jaka to pogoda?” – naśladowanie ruchem zjawisk atmosferycznych lub czynności z nimi związanych, odczytywanie symboli.
Oto piktogramy oznaczające wybrane zjawiska atmosferyczne.
Odczytajcie symbole i zapamiętajcie formę ruchu.
Słoneczna pogoda – słońce (swobodny bieg)
Wiatrak – wiatr (stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji czołowej)
Chmury – zachmurzenie (powolny chód)
Chmury i krople – opady deszczu (marsz z daszkiem z rąk nad głową)
Śnieżynka – opady śniegu (rzucanie się śnieżkami)
Chmura z błyskawicą – burza (kucnięcie, objęcie rękoma kolan)
Teraz maszerujecie do muzyki. Dźwięk dzwonka oznacza ukazanie przez rodzica symbolu. Rodzice podpowiadają dzieciom ustaloną formę ruchu.
5.„Kalendarz pogody” – rozpoznawanie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych, rozróżnianie związanych z nimi przyjemnych i nieprzyjemnych emocji, określanie pogody zaobserwowanej za oknem.
To jest Wasz kalendarz pogody, codziennie będziecie obserwować pogodę i zamieszczać odpowiedni symbol, być może trzeba będzie tutaj zamieścić więcej niż jeden.
Określcie, jaka jest pogoda danego dnia, np. świeci słońce i wieje wiatr. Następnie narysujcie odpowiednie piktogramy. Oto przykład :
6.„Słońce” – praca plastyczna, kształtowanie umiejętności konstrukcyjnych, zachęcanie dzieci do podejmowania wyzwań, usprawnianie małej motoryki.
Wykonajcie pracę plastyczną „Słońce” wykorzystując dowolną technikę plastyczną.
A oto nasze propozycje :
7.Zabawy na świeżym powietrzu.
8.”Chodzi lisek wkoło drogi” – tradycyjna zabawa ruchowa.
Możecie pobawić się z rodzicami, rodzeństwem lub dziadkami.
Usiądźcie w kole, jedna osoba wstaje, będzie liskiem (jego miejsce zostaje wolne) i z klockiem lub innym przedmiotem spaceruje wokół siedzących osób. Wszyscy recytują:
Chodzi lisek
Wkoło drogi.
Cichuteńko stawia nogi.
Cichuteńko się zakrada,
Nic nikomu nie powiada.
Lisek podrzuca klocek na kolana wybranej osoby, ta wstaje i goni liska. Lisek ucieka na swoje miejsce i zabawa zaczyna się od początku.
9.„Dojrzała truskawka” – wyklejanie plasteliną, doskonalenie sprawności manualnej.
Oto sylweta truskawki, naklejcie ją na karton, odrywajcie malutkie kawałki plasteliny i wyklejcie pestki owocu, za pomocą wałeczków wyklejcie listki truskawki.
Pozdrawiamy,
p. Aneta i p. Magda