Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycje na dzisiaj:
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery
Zapraszamy Was do wspólnej zabawy przy „Śpiewankach Gimnastykowankach”
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ
2.„Zdanie prawdziwe i fałszywe” – utrwalenie wiedzy o otaczającym świecie, uważne słuchanie ze zrozumieniem.
Oto dwie buźki: smutna i uśmiechnięta.
Czy wiecie: Co to jest prawda?; Co to jest fałsz? (dzieci udzielają swobodnych odpowiedzi).
Teraz rodzic będzie mówił różne zdania. Wasze zadanie polega na bardzo uważnym ich wysłuchaniu. Jeśli zdanie będzie prawdziwe, wskazujecie buźkę uśmiechniętą, jeśli fałszywe – smutną.
Przykłady zdań: Z chmury pada deszcz; Słońce jest zielone; Truskawki rosną na drzewach; W czasie burzy trzeba się schronić w domu; Latem jest ciepło; Ryś to dziki kot; Lew ma grzywę; Tygrys jest w kropki. itp.
3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną
Zakręćcie kołem i wykonajcie wylosowane ćwiczenia :
https://wordwall.net/pl/resource/937246/gimnastyka-w-domu
4.Zestaw ćwiczeń ruchowych. – rozwijanie sprawności motorycznej w zakresie szybkości, skoczności, zwinności i zręczności.
– „Leżenie na piasku” – rodzic rysuje na kartce trójkąt, na drugiej kwadrat, na trzeciej koło. Poruszacie się w różnych kierunkach, a na umówiony sygnał (hasło – trójkąt) podbiegacie do narysowanej figury. Na inny sygnał (kwadrat) podbiegacie do kwadratu itd. (zabawę należy powtórzyć kilka razy)
https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw
– „Plażowanie” – połóżcie stopę na woreczku gimnastycznym (chuście). Na dany sygnał podnosicie woreczek palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonywać raz jedną, raz drugą stopą.
– „Orzeźwienie” – weźcie puste butelki plastikowe; przekładajcie butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach; podrzucajcie butelki i starajcie się chwycić oburącz.
– „Przeciąganie liny” – dobierzcie się parami, przeciągajcie linę w swoją stronę, wygrywa osoba, która przeciągnie osobę za wyznaczoną linię.
– „Pokrzywa” – stańcie naprzeciwko rodzica; rodzic rzuca piłkę wymieniając warzywa, owoce, krzewy. Na słowo pokrzywa nie łapiecie piłki. Jeśli się pomylicie, robicie przysiad.
5.„Lato w sztuce” – prezentacja multimedialna, poznawanie dzieł sztuki za pomocą nowoczesnych technologii.
Za co lubicie lato? – udzielcie swobodnych wypowiedzi.
Lato jest piękne, jasne i kolorowe. Zobaczcie, jak widzieli lato artyści malarze.
Oto wybrane dzieła, np.:
Kazimierz Alchimowicz Dziewczynka na tle pejzażu,
Teodor Axentowicz Nad morzem,
Jan Ciągliński Na pokładzie, Taraz nad morzem, Algeciras,
Stefan Filipkiewicz Chata w słońcu, Łąka,
Stanisław Gałek Na tatrzańskiej hali,
Eugeniusz Zak Dziewczyna z motylem,
Stanisław Wyspiański Chaty w Grębowie.
Wypowiedzcie się na temat obrazów.
6.„Lato” – rozwijanie inwencji twórczej, malowanie za pomocą gąbki.
Zapraszamy Was do malowania lata według Waszych pomysłów (farby plakatowe lekko rozwodnione w miseczkach, gąbeczki, kartki A4). W czasie twórczej pracy będzie towarzyszyć Wam muzyczny opis lata A. Vivaldiego https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE
7.Rodzinny spacer – „Poszukiwanie lata”
8.„Woreczkiem (piłeczką) do celu” – zabawa ruchowa z elementem celowania.
Zadaniem Waszym jest trafić woreczkiem (piłeczką) do obręczy (wiaderka).
9.”Razem z latem” – utrwalenie piosenki.
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
„Razem z latem”
Chodzi złote lato
w kapeluszu z kwiatów,
w rękach ma latawiec,
biega z nim po trawie.
Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)
Czasem dla ochłody
lato zjada lody.
Zajada je powoli,
gardło go nie boli.
Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)
https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw
Pozdrawiamy i życzymy Wam miłego weekendu
p. Aneta i p. Magda