DZIEŃ DOBRY RODZICE, DZIEŃ DOBRY DZIECI 🙂 DZISIAJ JEST PIĄTEK I KOLEJNY DZIEŃ Z MIESZKAŃCAMI ŁĄKI. JESTEM CIEKAWA CZY ZGADNIECIE, KTO BĘDZIE NASZYM DZISIEJSZYM GOŚCIEM? POSŁUCHAJCIE PIOSENKI…
Po wysłuchaniu tej piosenki na pewno już wiecie, kto przyleciał na naszą majową łąkę.
Za chwilę posłuchasz wierszyka, ale zanim to się stanie odgadnij zagadki, które podpowiedzą Tobie o jakich zwierzętach będzie wiersz
BYWA SZARA
LUB ZIELONA.
NA ŁĄCE JĄ ZOBACZĘ,
GDY PO TRAWIE SKACZE. ( ŻABA )
CZARNO – BIAŁY FRACZEK,
BUCIKI CZERWONE.
UMYKAJĄ ŻABY,
GDY IDZIE W ICH STRONĘ. ( BOCIAN )
Słuchanie wiersza pt. „ŻABY I BOCIANY” – Z. DMITROCY
NA WIOSENNEJ ŁĄCE,
NIEDALEKO WODY,
BOCIANY Z ŻABAMI
BAWIĄ SIĘ W PODCHODY.
ŻABY DOBRZE WIEDZĄ,
CO BOCIANY JEDZĄ,
ALE SIĘ NIE BOJĄ
I CICHO NIE SIEDZĄ…
RZEKŁA PIERWSZA ŻABA:
JESTEM TAKA SŁABA…
POWIEDZIAŁA DRUGA:
JEDEN DO MNIE MRUGA!…
POWIEDZIAŁA TRZECIA:
DLA MNIE TU PRZYLECIAŁ!
POWIEDZIAŁA CZWARTA:
JESTEM WIĘCEJ WARTA…
ZAŚMIAŁA SIĘ PIĄTA:
TO MNIE SIĘ PRZYGLĄDA…
NA TO RZEKŁA SZÓSTA:
STRZEŻCIE SIĘ OSZUSTA!
PIERWSZY BOCIAN NA TO:
JUŻ NIEDŁUGO LATO…
DRUGI BOCIAN: – E TAM,
PLECIESZ JAK POETA…
NA TO TRZECI BOCIAN:
PLECIE TWOJA CIOCIA!
ZARECHOTAŁ CZWARTY:
PLECIE NIE NA ŻARTY…
PIĄTY ZAKLEKOTAŁ:
ALE DZIŚ SPIEKOTA…
NA TO BOCIAN SZÓSTY:
A JA BRZUCH MAM PUSTY…
GDY TYLKO BOCIANY
DO ŻAB SIĘ ZBLIŻAJĄ,
MĄDRE ŻABKI SZYBKO
NURKA W WODĘ DAJĄ.
Po wysłuchaniu utworu Dorosły zachęca Dziecko do odpowiedzi na pytania dotyczące treści: „KTO BAWIŁ SIĘ NA ZIELONEJ ŁĄCE?”, „CO JEDZĄ BOCIANY?”, „CO ROBIĄ MĄDRE ŻABKI?”, „ILE BYŁO ŻAB?”, „ILE BYŁO BOCIANÓW?”
A teraz zapraszam Was na filmiki, z których dowiecie się jak żyją bociany, jakie mają zwyczaje, co jedzą
Jestem pewna, że po obejrzeniu tych dwóch filmików sporo już wiecie o bocianach.
Zachęcam Was do zabawy „BOCIAN PATRZY”. Dorosły to bocian i stoi tyłem do dziecka, które jest żabką. Dziecko – żabka skacze w kierunku bociana. Kiedy bocian powie: RAZ, DWA, TRZY BOCIAN PATRZY! dziecko – żabka nieruchomieje. Bocian stara się sprowokować żabkę, np. rozśmieszając. Jeżeli żabka się poruszy lub zaśmieje zabawę zaczynamy od nowa. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie i zamienić się rolami.
A może teraz masz ochotę pobawić się przy piosence? Słuchaj piosenki i tańcz jak chcesz 🙂
Jestem bardzo ciekawa, czy słyszeliście kiedyś klekotanie bocianów? Posłuchajmy razem
Na zakończenie proponuję Wam wykonanie pracy plastycznej nt. „BOCIEK”. Możecie zainspirować się pomysłami z filmików lub wykonać boćka według własnego pomysłu
DZIĘKUJĘ WAM RODZICE I DZIECI ZA UWAGĘ 🙂 ŻYCZĘ UDANEGO WEEKENDU I DO ZOBACZENIA – pani Ewa