DZIEŃ DOBRY RODZICE, WITAJCIE DZIECI 🙂
Kiedy upał jest na dworze,
co ochłodzić Ciebie może?
Lemoniada, soki, woda,
krótko trwa taka ochłoda.
Lody zimne, lody pyszne,
dla ochłody fantastyczne!
„Tato, już lato” – zabawa taneczna do piosenki.
Tekst piosenki znajduje się TUTAJ
„Lodowe minki” – gimnastyka buzi i języka.
„Lody” – słuchanie zmodyfikowanego wiersza P. Wyrębkiewicz – Łuba
Kiedy upał jest na dworze,
co ochłodzić Ciebie może?
Lemoniada, soki, woda,
krótko trwa taka ochłoda.
Lody zimne, lody pyszne,
dla ochłody fantastyczne!
Różne kształty lody mają,
wszystkim nam się podobają.
Ten okrągły, ten podłużny,
wygląd ich naprawdę różny.
W kubku, w rożku, na patyku,
lody form mają bez liku!
A i smaki wyjątkowe:
śmietankowe, owocowe.
Każdy znajdzie to, co chce,
nawet dziecko o tym wie!
Jest wanilia, czekolada.
Wszyscy jedzą, nikt nie gada!
Smerfne lody i miętowe,
bakaliowe, truskawkowe
W kubku, rożku, na patyku.
Lodożerco! Ale wybór!
Weź na lody mamę, tatę,
możesz iść też z młodszym bratem.
Zjadaj lody kolorowe,
sorbetowe i kremowe.
W dni słonecznie, w dni pogody,
zjadaj lody dla ochłody!
Wersja oryginalna: https://logopatka.pl/lody-wierszyk-dla-dzieci/
Pytania i zadania do wiersza:
– Wymień przynajmniej 3 smaki lodów.
– Wymień przynajmniej 3 rodzaje lodów.
(np. na gałki, na patyku, w kubeczku, świderki, włoskie, tort lodowy, itp.)
– Jakie są lody? (konsystencja i temperatura)
– Czy jadłeś kiedyś ciepłego loda?
– Lubisz lody? Jakie są Twoje ulubione?
„Lód” – ćwiczenia grafomotoryczne do wierszyka A. Maćkowiaka.
Rodzic daje dziecku kartkę na której znajduje się lód do rysowania po śladzie.
Jeśli nie ma możliwości wydruku, dziecko może wodzić palcem po śladzie na monitorze komputera, można też takiego wykropkowanego loda narysować samemu.
Czy chcesz loda narysować? Trudność to niewielka.
Zaczynamy od trójkąta, czyli od wafelka.
Potem kółka rysujemy – to gałki lodowe.
Dwa czerwone to wiśniowe, białe – bananowe.
„Lody poziomkowe” – zabawa do piosenki.
„Lody owocowe” – zajęcia kulinarne.
Dzieci otrzymują talerzyki, plastikowe noże i ćwiartki jabłka/kawałki banana/wiśnie/czereśnie/truskawki. Dzieci kroją owoce.
Rodzic miksuje owoce z dużym jogurtem naturalnym. Następnie zalewamy formy do lodów.
Jeśli nie posiadacie form, mogą być też zwykłe plastikowe kubeczki z włożonymi do środka patyczkami.
Wkładamy je do zamrażalki.
Konsumpcja lodów na podwieczorek dnia następnego.
„Lody syczki” – gra logopedyczna on-line
„Lodziarnia” – gra on-line
Udanej zabawy i dobrego dnia – pani Ewa i pani Monika