Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycje na dzisiaj:
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery
Zapraszamy Was do wspólnej zabawy z DJ Miki „Ręce do góry”
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464
2.„Fale” – wyklejanka z kolorowego papieru, doskonalenie małej motoryki; słuchanie wiersza A. Frączek „Bałwan na plaży”.
Agnieszka Frączek
„Bałwan na plaży”
Co ten bałwan tutaj robi?!
Dawno już stopniały lody.
Woda ciepła niczym zupa,
A na plaży straszny upał!…
Biedak się w kałużę zmieni!
Nie doczeka tu jesieni!!!
Może schować go w lodówce?
Bo jak nie, to zniknie wkrótce!
Buja się na morskich falach,
Coś porykuje z dala,
Tańczy sobie wśród kamieni,
Nawet się troszeczkę pieni…
Lecz nie pieni się ze złości.
Bałwan pieni się z radości!
On się świetnie czuje w lecie,
Bo to bałwan morski przecież.
O jakim bałwanie mowa w wierszu?
Oto fotografie przedstawiające morze i reprodukcje obrazów marynistycznych.
Proponujemy Wam wykonanie morskich fal z bałwanami.
Rodziców prosimy o przygotowanie papieru kolorowego (niebieskiego), podartego ręcznie na długie pasy. Rodzic zwraca uwagę dziecka na paski: jedna krawędź paska jest niebieska, druga ma białe poszarpane końce. Rodzic nakleja paski wzdłuż kartki od góry, tak aby kolejny nachodził postrzępioną, białą krawędzią na poprzedni. Wy pracujcie według wzoru (tak jak robi to rodzic), oklejając całą kartkę, podziwiajcie fale morskie z bałwanami.
3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną
Zakręćcie kołem i wykonajcie wylosowane ćwiczenia :
https://wordwall.net/pl/resource/2048994/%c4%87wiczenia/%c4%87wiczenia
4.”Wakacje nad morzem” – kształtowanie umiejętności wypowiadania się zdaniami, przeliczanie i odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli.
Gdzie pojechały dzieci na wakacje?;
W jaki sposób spędzają tam czas?; Jak inaczej można bawić się na plaży?
Policzcie foremki i narysujcie na kartce tyle kresek, ile jest foremek.
Wskażcie, nazwijcie i pokolorujcie przedmioty, które przydadzą się podczas wakacji na plaży.
5.„Plaża” – poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem.
Małgorzata Strzałkowska
„Grabki w łapki”
Szumią rzeki i jeziora,
że na grabki przyszła pora.
Babkowicze i babkarze!
Grabki w łapki! Czas na plażę!
Jeśli chrapkę masz na babkę,
Zrób w wiaderku z piasku papkę,
Uklep, by nie było dziury,
Chwyć wiaderko dnem do góry,
Po czym zrób grabkami trach!
I już babka mknie na piach.
Dla malucha i stulatka
Babki to nie lada gratka.
Babkowicze i babkarze!
Grabki w łapki! I na plażę!
O jakich babkarzach mowa w wierszyku?;
Jak się robi babki z piasku?;
Co można jeszcze robić na plaży?
Oto pocztówka z nadmorskim widokiem.
Prosimy rodziców, aby pocięli obrazek na 2–4 części w zależności od umiejętności dzieci.
Poskładajcie obrazek, wypowiedzcie się na jego temat.
6.Morskie przygody – zapoznanie z piosenką, nauka słów i melodii.
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
„Morskie przygody”
Już od dawna o tym marzę,
żeby dzielnym być żeglarzem
i popłynąć w świat nieznany
przez trzy wielkie oceany! (x 2)
Może spotkam gdzieś syrenkę
i zaśpiewam z nią piosenkę.
Latającą znajdę rybę,
pogawędzę z wielorybem. (x 2)
Ponurkuję z morskim żółwiem,
bo nurkować bardzo lubię.
A rekina minę grzecznie,
bo to zwierzę niebezpieczne. (x 2)
A gdy mama do mnie powie:
„Czas, by wrócił twój żaglowiec.”
Zaraz wrócę, daję słowo,
i popłynę jutro znowu! (x 4)
https://www.youtube.com/watch?v=yeeDt5CfkP0
7.„Piasek” – zabawy badawcze: poznawanie cech fizycznych piasku; próby rozpuszczania piasku i cukru w wodzie (do wykorzystania: przezroczyste kubeczki plastikowe, kuweta z piaskiem, pojemnik z cukrem, łyżeczki).
Doświadczcie zmysłem dotyku suchego i mokrego piasku. Spróbujcie rysować patykiem na mokrym i suchym piasku. Ulepcie babki piaskowe z mokrego i suchego piasku.
Zabawy dowolne w piaskownicy.
8.„Pieski i kotki” – zabawa z elementem czworakowania
Rodzice wygrywają rytm na bębenku.
Gdy tempo gry na bębenku jest szybkie, na spacer wychodzą pieski (naśladujecie pieski), a gdy tempo jest wolne, wychodzą kotki (naśladujecie kotki).
9.„Żaglówki” – ćwiczenia oddechowe, utrwalanie właściwego toru oddechowego.
Skonstrujcie żaglówki. W kawałek styropianu włóżcie słomkę, przyklejcie do niej kawałek kolorowego papieru. Następnie włóżcie swoją żaglówki do miski z wodą i urządzcie wyścigi.
Żaglówki będą poruszać się, gdy będziecie na nie dmuchać bezpośrednio lub przez słomkę.
Miłej zabawy.
10. DZIEŃ OJCA ♥♥♥
Czy pamiętacie, że dzisiaj jest DZIEŃ OJCA ?
Mamy dla Was propozycję – projektowanie krawatów. Poniżej zamieszczamy szablon. Pokolorujcie i wręczcie swojemu tacie. Nie zapomnijcie o słodkim buziaku dla taty. Powodzenia : )
Miłego świętowania DNIA OJCA .
Pozdrawiamy,
p. Aneta i p. Magda