BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 2 czerwca 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycja na dzisiaj:

 

1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery

Zapraszamy Was do zabawy muzyczno-ruchowej przy piosence „Marsz” https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0 (maszerujecie, zatrzymujecie się – stajecie, liczycie).

 

2.”Gdybym” – zabawy parateatralne na podstawie wiersza A. Widzowskiej-Pasiak.

Agata Widzowska-Pasiak

„Gdybym”

Gdybym była żyrafą,

śpiewałabym za szafą.

Gdybym była kotkiem,

bób zmieniłabym w szprotki.

Gdybym była lwicą,

warczałabym za donicą.

Gdybym była barankiem,

dzwoniłabym pod gankiem.

Gdybym była kangurem,

w kieszeni miałabym dziurę.

Gdybym była słoniem,

trąbiłabym na balkonie.

A gdybym była sobą,

byłabym fajną osobą!

 

Odpowiedzcie na pytania :

Kto jest bohaterem wiersza?;

Kto mówi „gdybym”?;

Jakie postaci mógłby naśladować bohater i co wtedy by robił?.

 

Oto ilustracje przedstawiające: psa, konia, lwa, rybę, krowę, kota, węża. Wybierzcie dowolny obrazek i nie mówiąc nic, naśladujcie ruchem wybrane zwierzę według własnego pomysłu. Rodzice odgadują.

 

3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną – „Wiosenna gimnastyka”

Zakręćcie kołem – https://wordwall.net/pl/resource/1253854/gimnastyka/wiosenna-gimnastyka i wykonajcie ćwiczenia.

 

4.„Moja dzisiejsza zabawa to…” – kształtowanie umiejętności dokonywania wyboru według własnych zainteresowań, zachęcanie do negocjacji.

Wybierzcie dzisiaj samodzielnie rodzaj zabawy i się w nią pobawcie. Może to być np. lepienie z ciastoliny, malowanie farbami, układanie klocków, zabawa w kąciku lalek, gry i układanki. Zachęcamy Was do negocjacji z rodzicami rodzaju zabawy.

 

5.„Nasze obowiązki” – kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków.

Czy pamiętacie, że odkładanie zabawek po skończonej zabawie to jest Wasz obowiązek ?

Co to jest obowiązek?;

Jakie macie jeszcze obowiązki?;

Jakie macie obowiązki w domu?.

 

A teraz nauczcie się rymowanki – zachęcającej do sprzątania zabawek.

Na porządek sposób mam,

Lalki tu, klocki tam. (x 2)

Jest to sposób doskonały,

Kłaść je tam, gdzie wcześniej stały.

Na porządek sposób mam

Lalki tu, klocki tam!

 

Rozejrzyjcie się po swoim pokoju i sprawdźcie czy jest porządek.

 

6.„Tańczący balonik” – wspólna zabawa.

Na długim sznurku jest balonik. Stajecie w pewnej odległości od rodzica, który trzyma balon na sznurku. Przy muzyce P. Czajkowskiego Marsz z baletu Dziadek do orzechów podbijacie balonik, starają się nie ruszać z miejsca.

https://www.youtube.com/watch?v=Qvero9Fw3Ag

 

7.Praca z kartą pracy– rozumienie pojęć: krótki, długi, przeliczanie w zakresie 1–3, poszerzanie zakresu liczenia.

Narysujcie na kartce dwa czerwone balony z długimi sznurkami i jeden zielony balon z krótkim sznurkiem. Policzcie wszystkie narysowane balony.

 

8.Rodzinny spacer lub jazda na rowerze.

 

9.„Wesołe i smutne dzieci” – zabawa orientacyjno-porządkowa, reagowanie na nastrój w muzyce, wyrażanie nastroju muzycznego ruchem i mimiką.

Muzyka podpowie Wam, kiedy macie poruszać się, wyrażać ruchem i miną radość, wesoły nastrój, a kiedy smutek.

Przed rozpoczęciem zabawy opowiedzcie na podstawie Waszych doświadczeń, jak poruszają się ludzie weseli, a jak smutni, jakie mają miny.

https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo – wesołe dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=9Nz81qM-tRc – smutne dzieci

 

10.”Skacząca piłka” – utrwalanie nawyku mówienia na wydechu, kształtowanie słuchu mownego, usprawnianie czubka języka, utrwalanie prawidłowej wymowy głosek l, a.

Ewa Małgorzata Skorek

„Skacząca piłka”

Mała Ala piłkę ma. (dzieci naśladują skaczącą piłkę, powtarzając za rodzicem zgłoskę „la”)

Piłka skacze:

La, la, la,

La, la, la.

Ala Ani piłkę da.

Piłka skoczy:

La, la, la,

La, la, la.

Ładnie fika piłka ta.

Piłka tańczy:

La, la, la,

La, la, la.

Piłkę łapie mała Ala.

Piłka skacze:

La, la, la, la,

La, la, la, la.

Czy ktoś wdzięku więcej ma

Od tej piłki:

La, la, la?

La, la, la.

 

Poobserwujcie w lusterkach, jak układa się język w wymowie głoski l, a jak w wymowie a,

podzielcie się swoimi doświadczeniami. Po raz kolejny naśladują piłkę podczas czytania wiersza przez rodzica, zwróćcie uwagę na prawidłowy układ języka, zwłaszcza podczas jego pionizacji.

A teraz starannie i kolorowo pokolorujcie piłkę.

 

Pozdrawiamy,

p. Aneta i p. Magda