Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycja na dzisiaj:
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
Zapraszamy Was do zabawy muzyczno-ruchowej przy piosence „Marsz”
https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0 (maszerujecie, zatrzymujecie się – stajecie, liczycie).
2.Piosenka „Tralala dla mamy i taty” – utrwalenie znajomości słów i melodii piosenki
Zaśpiewajcie piosenkę „Tralala dla mamy i taty”
https://www.youtube.com/watch?v=Iu10fUq1r_w
3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną
Zakręćcie kołem https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka i wykonajcie wylosowane ćwiczenie.
4.„Co to za przedmioty?” – zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach, rozwiązywanie zagadek literackich.
Rozwiążcie zagadki i wskażcie ich rozwiązania na ilustracjach
1)Ta czupryna na długim patyku
zmywa brud z podłogi szybko i bez krzyku. (mop)
2)Kawałek tkaniny skromnie na ciebie zerka.
Zetrze kurz szybciutko, bo to mała… (ścierka)
3)Co to za maszyna z nosem długim jak u słonia?
Zbierze paprochy, brud z dywanu pokona. (odkurzacz)
4)Leży obok drzwi, bez słowa, cichutko.
Gdy wytrzesz w nią buty, będzie czyściutko. (wycieraczka)
5)Te dwie siostry pracują zawsze w zgodzie.
Jedna zmiecie piach, wyrzuci go druga. (zmiotka i szufelka)
Wyklaszczcie nazwy poszczególnych przedmiotów.
Te wszystkie przedmioty to przedmioty do sprzątania (utrzymania czystości).
5.„Co robię?” – zabawa z elementem pantomimy.
Spróbujcie naśladować czynności porządkowe (np. zamiatanie, odkurzanie, wycieranie butów itp.). Stwórzcie za pomocą ruchu zagadki dla rodziców lub rodzeństwa.
6.Jak możecie pomóc w domu swoim rodzicom w utrzymaniu czystości? (podajcie swoje pomysły )
7.„Porządki w pokoju” – ukazanie codziennych obowiązków domowych, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządki w domu.
Zróbcie dzisiaj porządek w swoim pokoju m.in. : ustawcie pojazdy, sprawdźcie porządek w klockach, ułóżcie gry na regale, ubierzcie lale itp.
8.Praca z kartą pracy – zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach, usprawnianie czynności manualnych.
Połączcie sprzęty do sprzątania z ich cieniami. Powiedzcie do czego służą te przedmioty ?
9.Wiosenny spacer – wybierzcie się na spacer z rodzicami, może zauważycie ciekawe zmiany zachodzące w przyrodzie. Pamiętajcie o odpowiednim dostosowaniu ubioru do pogody.
10.„Po ścieżce” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.
Na dywanie (podłodze) rozłożone są szarfy (sznurki) (dziesięć sztuk), ułożone w linie oddalone od siebie o 30 cm.
Waszym zadaniem jest: przejść bez kroku dostawnego ponad szarfami; przeskoczyć obunóż przez szarfy.
To samo zadanie wykonajcie przy ułożeniu szarf (sznurków) w koła (szarfy leżą w szeregu jedna przy drugiej bez przerw pomiędzy nimi).
11.„Tulipany” – rozpoznawanie i podawanie nazw części rośliny (łodyga, liście, kwiat), doskonalenie umiejętności posługiwania się pędzlem.
Oto ilustracja przedstawiająca TULIPANA.
Omówcie z rodzicami jego wygląd, zwróćcie uwagę na jego części, delikatność płatków oraz zasadność trzymania kwiatów ciętych w wodzie.
Dzieci otrzymują koperty, a w nich elementy tulipana (3-4 elementy).
Ułóżcie obrazek, nazwijcie części tulipana, naklejcie tulipana na duży arkusz papieru i pomalujcie go.
12.Na jutrzejszych zajęciach będziecie tworzyć tulipany do ozdobienia Waszych pokoi. W tym celu już dzisiaj przygotujcie łodygi tych kwiatów, które będą zrobione z rolek papierowych. Pomalujcie rolki na kolor zielony.
Pozdrawiamy,
p. Aneta i p. Magda