WITAJCIE KOCHANE „SŁONECZKA” 🙂 MAM NADZIEJĘ, ŻE DZISIEJSZY DZIEŃ BĘDZIE DLA NAS MIŁY I SŁONECZNY. DZISIAJ PRZYGOTOWAŁAM DLA WAS ZABAWY MATEMATYCZNE. ZATEM… ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY – PANI EWA
Na początek posłuchaj wierszyka i rób dokładnie to, o czym jest w nim mowa
„UMIEM LICZYĆ DO DZIESIĘCIU”
NA JEDEN – KLAŚNIJ, NA DWA – SKOCZ,
TROCHĘ W LEWĄ STRONĘ ZBOCZ.
NA TRZY – MACHNIJ NOGĄ PRAWĄ
ALE ZRÓB TO BARDZO ŻWAWO.
A NA CZTERY – MRUGNIJ OKIEM,
PIĘĆ – MASZERUJ RÓWNYM KROKIEM.
SZEŚĆ – OZNACZA PODSKOK W GÓRĘ,
JAKBYŚ CHCIAŁ PRZESKOCZYĆ GÓRĘ.
SIEDEM TO JEST KROCZEK W PRAWO,
OSIEM – MOŻESZ BIĆ JUŻ BRAWO.
A NA DZIEWIĘĆ – „LICZBA” KRZYKNIJ!
I NA KONIEC STOJĄC W MIEJSCU
WOLNO POLICZ DO DZIESIĘCIU!
Mam nadzieję, że zadanie wykonane 🙂 Wobec tego teraz zachęcam Was do zabawy przy muzyce – zaczynamy
Po zabawach przy muzyce zachęcam Was do wysłuchania krótkiego wierszyka
„JAK BIEDRONKA ZGUBIŁA KROPKI” – WANDA CHOTOMSKA
W PONIEDZIAŁEK BARDZO RANO
PIERWSZA KROPKA WPADŁA W SIANO.
DRUGĄ KROPKĄ WIATR WE WTOREK
GRAŁ W SIATKÓWKĘ NAD JEZIOREM.
W ŚRODĘ KTOŚ DAŁ SWOIM DZIECIOM
DO ZABAWY KROPKĘ TRZECIĄ.
W CZWARTEK CZWARTA Z SIEDMIU KROPEK
W ŚWIAT RUSZYŁA AUTOSTOPEM.
PIĄTA KROPKA W PIĄTEK RANO
WPADŁA W STUDNIĘ CEMBROWANĄ.
SZÓSTĄ KOTEK WZIĄŁ W SOBOTĘ
I NIE ODDAŁ JEJ Z POWROTEM.
A SIÓDMA PRZY NIEDZIELI
SPADŁA W MIEŚCIE Z KARUZELI.
Po wysłuchaniu wierszyka odpowiedz na pytania: „ILE KROPEK ZGUBIŁA BIEDRONKA?”; „CZY PAMIĘTASZ, CO STAŁO SIĘ Z KROPKAMI BIEDRONKI?”
Teraz zapraszam Cię na filmik
Jeśli obejrzeliście filmik to na pewno potraficie liczyć do pięciu, a może nawet do dziesięciu 🙂
Proponuję Wam zabawy matematyczne. Może zabawicie się wspólnie z Rodzicami
SUGESTIA.. W PONIŻSZYCH ZABAWACH MATEMATYCZNYCH, DLA UŁATWIENIA DZIECKU ZADANIA PROPONUJĘ OBOK CYFRY NARYSOWAĆ ODPOWIADAJĄCĄ LICZBĘ OCZEK, TAK JAK NA KOSTCE DO GRY
„SORTOWANIE”
Przygotowujemy 5 miseczek, kubeczków czy rolek po papierze toaletowym; numerujemy je kolejno. W osobnym pojemniku trzymamy przedmioty, które będą segregowane. Mogą to być guziki, koraliki, patyczki czy jakiekolwiek inne skarby. Dziecko wrzuca do środka liczbę przedmiotów odpowiadającą cyfrze podanej na pojemniku.
„LOKOMOTYWA”
Drukujemy wagony z określonymi cyframi i wsadzamy pasażerów lub wybrany przez dziecko towar w takiej ilości, jaka jest wskazana na wagonie.
„PRZYCZEPIANIE KLAMEREK”
Do kartki z wydrukowaną cyfrą dziecko przypina tyle klamerek do bielizny, ile wskazuje cyfra. Grzbiety klamerek możemy pokolorować na taki kolor jak cyfra na kartce. To ułatwi sortowanie.
„NAUKA Z MUZYKĄ”
W naukę liczenia przez zabawę włączamy również zmysł słuchu. Możemy dziecku zadać pytanie: „Ile razy uderzyłam łyżką w garnek?”; „Ile razy klasnęłam?”; „Ile razy klepnęłam Cię w kolano czy plecy?”
A może teraz piosenka? Posłuchajcie..
Na zakończenie weź kartkę, kredki i narysuj biedronkę tak, jak potrafisz. Dorysuj jej tyle kropek, ile masz lat