Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A to propozycja na dzisiaj:
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery
Zapraszam Was do zabawy przy piosence „Świat w naszych rękach”.
Może uda Wam się zaśpiewać refren piosenki razem z ZoZi
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
2.”Posłuchajcie mojej prośby” – nauka wiersza W. Broniewskiego
Rodzic czyta fragment wiersza. Wy powtarzacie tak jak echo w lesie tekst wiersza. Ostatnie słowa w każdym wersie podzielcie na sylaby.
Władysław Broniewski
Posłuchajcie mojej prośby
Jestem sobie kosz do śmieci.
Do mnie, do mnie chodźcie dzieci!
Stoję sobie przy tym świerku,
pełno chciałbym mieć papierków.
3.Zestaw ćwiczeń ruchowych– nabywanie sprawności ruchowej i zwinności.
– „Rakieta” – Stojąc klaszczecie wolno w ręce i tupiecie, jednocześnie pochylając się raz w lewą, raz w prawą stronę. Potem coraz bardziej przyspieszacie tempo klaskania i tupania. Obracacie się. Szybko uderzacie dłońmi w kolana. Prawą dłonią zataczacie kółka przed nosem i jednocześnie „bzyczycie”. Podskakujecie, wyciągacie ręce do góry z okrzykiem: Hura!!! (rakieta wystartowała). Zabawę można powtórzyć.
– „Planety” – jako mieszkańcy różnych planet rytmicznie poruszacie się do melodii https://www.youtube.com/watch?v=JEng5t8Ds_s
Podczas przerwy w muzyce podchodzicie do mamy, taty lub rodzeństwa i wymyślacie przyjazny gest powitalny.
– „Orbity” – tor przeszkód z elementami gimnastycznymi. Startujecie z wyznaczonej linii w pozycji raczka, dochodzą do określonego punktu, wykonujecie tam dwa przysiady z woreczkiem na głowie (w zastępstwie może być książka), następnie zmierzacie na czworakach do mety.
– „Powrót na ziemię” – kładziecie się na dywanie i turlacie się.
4.”Robimy porządki” – zapoznanie z treścią wiersza; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania; rozumienie znaczenia ochrony przyrody, dbania o środowisko
autor nieznany
Robimy porządki
Wszystkie dzieci, nawet duże
posprzątają dziś podwórze.
A dorośli pomagają,
śmieci w workach wyrzucają.
Pierwszy worek jest zielony, (rodzic kładzie na dywanie zielony worek (lub worek czarny z naklejoną zieloną kartką), a obok szklany przedmiot)
cały szkiełkiem wypełniony.
W żółtym worku jest bez liku (rodzic kładzie na dywanie żółty worek (lub worek czarny z naklejoną żółtą kartką), a obok plastikowe butelki)
niepotrzebnych już plastików.
A niebieski worek – wiecie – (rodzic kładzie niebieski worek (lub worek czarny z naklejoną niebieską kartką), a obok papierowe pojemniki)
papierowe zbiera śmieci.
My przyrodę szanujemy,
śmieci więc segregujemy.
Z ekologią za pan brat
mama, tata, siostra, brat.
Siostra, mama, tata, brat.
5.Wskażcie obrazki przedstawiające miejsca, w których dobrze czuliby się ludzie i zwierzęta.
6.„Góra śmieci” – zabawa ruchowa połączona z segregacją śmieci; zapoznanie z ekologicznym sposobem wyrzucaniem śmieci (segregacja odpadów); umiejętność rozróżniania kolorów pojemników na odpady; zachęcanie do uczestniczenia w zabawach ruchowych; rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Odpowiedzcie na pytania:
Co to są śmieci?;
Co może być śmieciem?;
Czy śmieci wokół nas są potrzebne?;
Co należy zrobić ze śmieciami?;
Co to jest segregacja śmieci?.
Następnie rodzic wysypuje na środku dywanu: pudełka kartonowe po sokach lub opakowania po produktach spożywczych, papiery, plastikowe butelki, folie, pojemniki po jogurtach, serkach, kilka szklanych opakowań. Stawia trzy pojemniki lub worki na śmieci : zielony – na szkło, niebieski – na papier, żółty – na plastik. Dla ułatwienia pojemniki mogą mieć przyklejone obrazki przedmiotów, które należy do nich wrzucać.
Poruszacie się przy dźwiękach piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
Gdy muzyka cichnie (pauza), rodzic podnosi pojemnik (worek) w wybranym kolorze i mówi odpowiednie hasło: Szkło / Papier / Plastik. Wy zbieracie rozsypane przedmioty i wrzucacie je do pojemnika o odpowiednim kolorze.
7.Segregacja śmieci
Praca z kartą pracy –
http://pszok.wfosigw.torun.pl/wp-content/uploads/2017/07/kolorowanka-pojemniki-www-1.jpg
Pokolorujcie pojemniki na śmieci używając odpowiednich kolorów kredek
pojemnik na papier – niebieską kredką
pojemnik na szkło – zieloną kredką
pojemnik na plastik, metal – żółtą kredką
pojemnik na bioodpady – brązową kredką
Teraz połączcie kolorowymi liniami przedmiotów z odpowiednimi pojemnikami.
np. karton niebieską linią z niebieskim pojemnikiem na papier; butelkę plastikową żółtą linią z żółtym pojemnikiem na plastik itp.
karta pracy (link)
http://pszok.wfosigw.torun.pl/wp-content/uploads/2017/07/kolorowanka-pojemniki-www-1.jpg
8.Bajka edukacyjna – proekologiczna
Obejrzyjcie uważnie bajkę.
https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY
9.Na zakończenie całego tygodnia zajęć pod hasłem „Dbamy o naszą planetę”,
każdy z Was otrzymuje dyplom małego ekologa.
Pozdrawiam : )
Aneta Snowacka-Bartkowiak