DZIEŃ DOBRY KOCHANE „SŁONECZKA” 🙂 KOLEJNY TYDZIEŃ PRZED NAMI, MAM NADZIEJĘ, ŻE MACIE SIĘ DOBRZE I MIŁO SPĘDZACIE CZAS NA ZABAWIE I NAUCE.
W TYM TYGODNIU BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ MIĘDZY INNYMI O WIEJSKIM GOSPODARSTWIE, DOWIECIE SIĘ RÓWNIEŻ KILKU CIEKAWOSTEK O PRACY ROLNIKA. ŻYCZĘ WAM DROGIE DZIECI DOBREGO TYGODNIA I POZDRAWIAM WAS – PANI EWA 🙂
Na początek posłuchajcie krótkiej piosenki. Czy wiecie jakie zwierzęta mieszkają na farmie cioci Teci? Poznajcie odgłosy zwierząt, które ciocia Tecia codziennie odwiedza
Teraz posłuchajcie opowiadania pt. „W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE” – E. RACZEK
W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w
wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek. Następnie poszedł do stajni, gdzie wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana.
Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i pognał na zieloną łączkę.
Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował
całe pole równiutko, rządek przy rządku. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na
miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.
Po wysłuchaniu opowiadania, odpowiedz na pytania: „CO ROLNIK ROBIŁ W CIĄGU DNIA?”- JAKIE ZADANIA MIAŁ DO WYKONANIA RANO, W POŁUDNIE, WIECZOREM. „CZY PAMIĘTASZ, JAK NAZYWA SIĘ DOM ŚWINKI, KONIA, KROWY?”
A teraz zapraszam Was na filmik o pracy rolnika w gospodarstwie. Dzisiaj będzie o krowach, czyli: „SKĄD SIĘ BIERZE MLEKO?”
Po obejrzeniu filmiku zachęcam Was do zabaw na spostrzegawczość i nie tylko…
„CZEGO BRAKUJE?” – układamy kilka przedmiotów obok siebie, następnie prosimy, by dziecko zamknęło oczy i zabieramy jeden przedmiot. Dziecko ma za zadanie odgadnąć, co zniknęło.
„CO ZMIENIŁO MIEJSCE?” – układamy kilka przedmiotów obok siebie, następnie prosimy, by dziecko zamknęło oczy i zamieniamy kolejność ułożenia dwóch przedmiotów. Dziecko ma za zadanie odgadnąć, co zmieniło miejsce.
„ZABAWA W DOPEŁNIANIE ZBIORÓW” – rodzic z dzieckiem przygotowuje 3 zagrody dla zwierząt. Mogą Państwo wykorzystać do tego 3 kartki, na każdej rysując duży owal. Następnie umawiają się Państwo z dzieckiem, że w tej zabawie zwierzęta zastąpicie klockami. I tak:
1 kartka to zagroda, w której umieszczają Państwo z Dzieckiem 1 kurę,
2 kartka to zagroda, w której umieszczają Państwo z Dzieckiem 2 krowy,
3 kartka to zagroda, w której umieszczają Państwo z Dzieckiem 3 świnki.
Zadaniem dziecka będzie dołożenie w zagrodach zwierzątka czyli klocka tak, aby w każdej zagrodzie było ich 5.
SUPER 🙂 na zakończenie weź kartkę, kredki i spróbuj narysować świnkę. Pomoże Tobie w tym krótki filmik