BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 26 kwietnia 2020 r.

DZIEŃ DOBRY KOCHANE „SŁONECZKA” 🙂 KOLEJNY TYDZIEŃ PRZED NAMI, MAM NADZIEJĘ, ŻE MACIE SIĘ DOBRZE I MIŁO SPĘDZACIE CZAS NA ZABAWIE I NAUCE.

W TYM TYGODNIU BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ MIĘDZY INNYMI O WIEJSKIM GOSPODARSTWIE, DOWIECIE SIĘ RÓWNIEŻ KILKU CIEKAWOSTEK O PRACY ROLNIKA. ŻYCZĘ WAM DROGIE DZIECI DOBREGO TYGODNIA I POZDRAWIAM WAS – PANI EWA 🙂

 

Na początek posłuchajcie krótkiej piosenki. Czy wiecie jakie zwierzęta mieszkają na farmie cioci Teci? Poznajcie odgłosy zwierząt, które ciocia Tecia codziennie odwiedza

 

 

Teraz posłuchajcie opowiadania pt. „W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE” – E. RACZEK

 

W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w

wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek. Następnie poszedł do stajni, gdzie wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana.

Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i pognał na zieloną łączkę.

Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował

całe pole równiutko, rządek przy rządku. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na

miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.

 

Po wysłuchaniu opowiadania, odpowiedz na pytania: „CO ROLNIK ROBIŁ W CIĄGU DNIA?”- JAKIE ZADANIA MIAŁ DO WYKONANIA RANO, W POŁUDNIE, WIECZOREM. „CZY PAMIĘTASZ, JAK NAZYWA SIĘ DOM ŚWINKI, KONIA, KROWY?”

 

A teraz zapraszam Was na filmik o pracy rolnika w gospodarstwie. Dzisiaj będzie o krowach, czyli: „SKĄD SIĘ BIERZE MLEKO?”

 

 

Po obejrzeniu filmiku zachęcam Was do zabaw na spostrzegawczość i nie tylko…

 

„CZEGO BRAKUJE?” – układamy kilka przedmiotów obok siebie, następnie prosimy, by dziecko zamknęło  oczy i zabieramy jeden przedmiot. Dziecko ma za zadanie odgadnąć, co zniknęło.

 

„CO ZMIENIŁO MIEJSCE?” – układamy kilka przedmiotów obok siebie, następnie prosimy, by dziecko zamknęło oczy i zamieniamy kolejność ułożenia dwóch przedmiotów. Dziecko ma za zadanie odgadnąć, co zmieniło miejsce.

 

„ZABAWA W DOPEŁNIANIE ZBIORÓW” – rodzic z dzieckiem przygotowuje 3 zagrody dla zwierząt. Mogą Państwo wykorzystać do tego 3 kartki, na każdej rysując duży owal. Następnie umawiają się Państwo z dzieckiem, że w tej zabawie zwierzęta zastąpicie klockami. I tak:

1 kartka to zagroda, w której umieszczają Państwo z Dzieckiem 1 kurę,

2 kartka to zagroda, w której umieszczają Państwo z Dzieckiem 2 krowy,

3 kartka to zagroda, w której umieszczają Państwo z Dzieckiem 3 świnki.

Zadaniem dziecka będzie dołożenie w zagrodach zwierzątka czyli klocka tak, aby w każdej zagrodzie było ich 5.

 

SUPER 🙂 na zakończenie weź kartkę, kredki i spróbuj narysować świnkę. Pomoże Tobie w tym krótki filmik