BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 19 maja 2020 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A to propozycja na dzisiaj:

 

1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery

Zapraszam Was do wspólnej zabawy muzyczno-ruchowej „Hyc, tup, klap”

https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc

 

2.„Zwierzęta mówią” – zabawa logopedyczna, usprawnianie aparatu mowy, rozwijanie zainteresowania czytaniem.

Oto ilustracje zwierząt, które są Wam dobrze znane.

Przeczytajcie razem z rodzicem jakie odgłosy wydają te zwierzęta.

A następnie dopasujcie z rozsypanki odgłosy wydawane przez zwierzęta do właściwych ilustracji (wg wzoru).

           

KO-KO                   SSSS                    MU

 

3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną – „Wiosenna gimnastyka”

Zakręćcie kołem – https://wordwall.net/pl/resource/1253854/gimnastyka/wiosenna-gimnastyka

i wykonajcie ćwiczenia.

 

4.„Co czujesz?” – zajęcia o emocjach

Gdy ci smutno… – wysłuchajcie i porozmawiajcie z rodzicami nt. wiersza.

 

Dominika Niemiec

Gdy ci smutno…

Gdy ci smutno, gdy ci źle,

przyjaciel zawsze wesprze cię.

On cię przytuli, otrze z twarzy łzy.

Pomoże nawet wtedy, gdy

nie wie do końca, skąd ten smutek w tobie,

lecz razem dacie z nim radę sobie.

Bo wasze serca czują tak samo,

a to właśnie kiedyś empatią nazwano.

 

Zastanówcie się i odpowiedzcie na poniższe pytania:

Kiedy jest Ci smutno ?;

Kto może pomóc Tobie, gdy jest Ci smutno ?;

W jaki sposób może pomóc przyjaciel, jak może wesprzeć ?;

Co to jest empatia ?

 

– „Jak pomóc?” – ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi.

Zastanówcie się i powiedzcie, jak można w prezentowanych na ilustracjach sytuacji komuś pomóc.

               

         

 

– „Pociesz przyjaciela” – zabawa dramowa.

Wylosujcie karteczkę z pudełka, na której jest zadanie – treść zdarzenia odczyta Wam rodzic (np. dziecko biegło, przewróciło się, stłukło kolano i płacze; dziecko bawiło się różnymi zabawkami i gdzieś zgubiło swojego ulubionego misia). Rodzic odegra wylosowane zdarzenie, a Wy okażcie mu wsparcie i go pocieszcie.

– „Przytulę Cię” – rodzinna zabawa w kole.

Wszyscy uczestnicy zabawy siedzą w kole. Do koła wchodzi jedna osoba, siada na środku i udaje smutek. Pozostali uczestnicy zabawy mówią wierszyk (używając odpowiedniego imienia):

Siedzi smutna / -y […] pośrodku koła.

Chcemy, żeby jej / jego buzia znów była wesoła.

– Co się stało […], powiedz szybko mi.

Jestem twoim przyjacielem, więc pomogę ci.

Dziecko siedzące w kole wybiera z koła jedną osobę, która będzie jego przyjacielem. Podchodzi do niej i podaje powód swojego smutku (musi go wymyślić).

Osoba, do której podeszło dziecko,odpowiada:

Przytulę cię mocno, nie jesteś sam,

w kłopocie przyjaciel pomoże i humor wróci sam.

Następnie wybrana osoba wchodzi do środka i zabawa jest kontynuowana.

 

5.„Pocieszanka” – praca plastyczno – techniczna, kształtowanie sprawności manualnej oraz empatii.

Stwórzcie wesołe buzie według własnych pomysłów.

Następnie schowajcie swoje prace i w odpowiednim momencie wręczcie je komuś, kto potrzebuje pocieszenia.

Oto moje propozycje. Ciekawe jakie Wy macie pomysły na pocieszankę.

 

 

6.Labada – zabawa rodzinna kołowa, poznanie sposobów radzenia sobie ze smutkiem.

 

Tańczymy labada, labada, labada.

Tańczymy labada, labada, małego walczyka.

Tańczą go harcerze, harcerze, harcerze.

Tańczą go harcerze i małe zuchy też.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pvZkbqz68c4

Trzymacie się za ręce, chodzicie w kole, śpiewacie piosenkę.

Rodzic pyta: Za dłonie się trzymaliśmy?,

dziecko odpowiada: Tak.

Rodzic: To teraz głowy – każdy uczestnik kładzie dłoń na głowie swojego sąsiada.

Koło porusza się i wszyscy śpiewają.

Rodzic.: Dłonie były, głowy były, to teraz… (ramiona, brzuchy, kolana).

Po zabawie podzielcie się swoimi uczuciami, jak się teraz czujecie.

 

7.Rock and roll – taniec na poprawę humoru. Poznanie sposobów radzenia sobie ze smutkiem.

https://www.youtube.com/watch?v=qntcCa8o_44

Zapraszam Was do tańca. Tańczycie swobodnie, samodzielnie lub w parach.

Po tańcu podzielcie się swoimi uczuciami, jak się teraz czujecie.

 

Pozdrawiam : )

Aneta Snowacka-Bartkowiak