BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 17 kwietnia 2020 r.

17.04.2020- praca zdalna

5,6 latki

Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi

Pole- na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałkowanie, a następnie siew i sadzenie roślin

Sad- w sadzie wiosną właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie- zastanawiamy się dlaczego są wykonywane takie prace?

Zwierzęta wiejskie- rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta, np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie- czy praca rolnika jest łatwa?

Oglądanie narzędzi ogrodniczych- grabie, łopata, widły, sekator- dzielimy wyrazy na sylaby i głoski, określamy do czego służą kolejne narzędzia

Na grządkach narysuj tyle narzędzi, ile wskazuje liczba

3 łopaty—-

5 konewek———

8 grabi———

Ćwiczenia gimnastyczne- w ogrodzie

dziecko ” wącha kwiatki”-wykonuje przysiad, skłon głowy w przód i głęboki wdech nosem, a wydech- ustami

dziecko ” biega po alejkach naśladując motyle”- wyciąga ramiona w bok, rytmicznie podnosi je i opuszcza

dziecko ” sadzi rośliny”- wykonuje siad klęczny, naśladuje czynności kopania, sadzenia, przysypywania roślin ziemią

dziecko ” myje ręce po pracy”- stoi w rozkroku, wykonuje lekki skłon tułowia w przód, pocierając dłońmi o siebie

dziecko ” podlewa posadzone rośliny”- porusza się po wyznaczonym miejscu w domu i naśladuje podlewanie

4- latki – niespodzianka dla pieska, usprawnianie mięśni drobnych palców- nawijanie wełny na rolkę

Przygotowanie: rolka po ręczniku papierowym, kawałki wełny, rolki po papierze toaletowym- rodzic rozdaje dziecku( piesek) rolkę po ręczniku jednorazowym, do której jest przymocowany koniec rozwiniętego kawałka wełny, do drugiego końca wełny jest przywiązana  rolka po papierze toaletowym- „kość dla psa”. Dziecko nawija wełnę na rolkę, obracając ją palcami dookoła własnej osi- „piesek” stara się w jak najszybszym tempie zdobyć „smakowitą kość”

Zabawa inscenizowana – pieski i kotki,- „pieski” wychodzą na spacer, idą na czworakach, szczekają, merdają ogonkiem, aportują, warczą, zakopują kość, następnie odpoczywają

„kotki”- dziecko porusza się po pokoju, skrada się, mruczy, miauczy, przeciąga się, myje się, pije mleko

Wesołej zabawy!!