Tydzień 1 „Mój dom”
3-latki
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych
- rozwijanie motoryki małej
Obszar emocjonalny
- wdrażania do rozpoznawania i nazywania emocji
- wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu
- kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
Obszar społeczny
- kształtowanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadaniowych
- kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł
- wyrabianie nawyku poszanowania zabawek
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na bliskie tematy
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- zdobywanie orientacji w położeniu (przede mną, za mną) i kierunku ruchu przedmiotów (z boku, z prawej, z lewej, przed siebie, w tył)
- kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez tworzenie budowli z klocków
4-latki
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
- rozwijanie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć
- kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami
- wdrażanie do wyrażania wdzięczności i szacunku rodzicom i dziadkom
Obszar społeczny
- kształtowanie postaw prospołecznych
- uświadomienie dzieciom, jak ważna jest znajomość własnego nazwiska i adresu
- budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny
Obszar poznawczy
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- doskonalenie umiejętności liczenia
Tydzień 2 „Moje miasteczko”
3-latki
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- wdrażanie do samodzielnego wykonywania podstawowych czynności higienicznych
- doskonalenie czynności samoobsługowych
- wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych, dbanie o zachowanie prawidłowej postawy ciała
- rozwijanie motoryki małej
Obszar emocjonalny
- kształtowanie poszanowania emocji swoich i innych
- motywowanie do czynnego brania udziału w zajęciach
Obszar społeczny
- kształtowanie poczucia przynależności do grupy
- wdrażanie do respektowania zasad obowiązujących w grupie
Obszar poznawczy
- wdrażanie do uważnego słuchania
- kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej
- klasyfikowanie figur geometrycznych według kształtu i koloru
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
4-latki
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
- inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
- usprawnianie percepcji wzrokowej
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności nazywania uczuć i emocji
- wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami
Obszar społeczny
- kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
- wdrażanie do posługiwania się swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem
- budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny, środowiska lokalnego
Obszar poznawczy
- rozwijanie mowy i myślenia
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np.: kroków, stóp, łokci, klocków
- budowanie czynnego i biernego słownika dziecka
Tydzień 3 „Dawno, dawno temu”
3-latki
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
- rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
Obszar emocjonalny
- stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
Obszar społeczny
- wdrażanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw i zadań
- akceptowanie i przestrzeganie ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
Obszar poznawczy
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości i grubości
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
- rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem polskim poprzez słuchanie literatury i wypowiedzi na jej temat
- rozbudzanie zainteresowania życiem codziennym naszych przodków
- rozwijanie percepcji wzrokowej
4-latki
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych
- rozwijanie dużej i małej motoryki
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji
Obszar społeczny
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu
- wdrażanie do respektowania zasad zabawy w grupie
- wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
Obszar poznawczy
- rozwijanie twórczej wyobraźni
- rozwijanie mowy i myślenia
- wdrażanie do uważnego słuchania
- rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach
Tydzień 4 „Bawimy się w króla i królową”
3-latki
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w ty, naśladowczych i rytmicznych
- rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
Obszar emocjonalny
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji
- stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
Obszar społeczny
- wyrabianie umiejętności współdziałania w zabawie
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
Obszar poznawczy
- wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
- rozwijanie wyobraźni i myślenia
- kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
- doskonalenie percepcji wzrokowej i pamięci
- rozwijanie mowy przez budowanie wypowiedzi
- rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej
4-latki
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych
- rozwijanie motoryki dużej i małej
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
- stwarzanie okazji do samodzielnego rozwiązywania zadań i czerpania radości z efektów pracy
Obszar społeczny
- kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole
Obszar poznawczy
- rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
- kształtowanie umiejętności określania liczebności zbiorów z użyciem zwrotów: „tyle samo”, „mniej o 1”, „więcej o 1”
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
• budowanie czynnego i biernego słownika dziecka