BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 listopada 2020 r.

Tydzień 1 „Mój dom”

3-latki

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych
  • rozwijanie motoryki małej

Obszar emocjonalny

  • wdrażania do rozpoznawania i nazywania emocji
  • wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu
  • kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej

Obszar społeczny

  • kształtowanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadaniowych
  • kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł
  • wyrabianie nawyku poszanowania zabawek

Obszar poznawczy

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na bliskie tematy
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • zdobywanie orientacji w położeniu (przede mną, za mną) i kierunku ruchu przedmiotów (z boku, z prawej, z lewej, przed siebie, w tył)
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie
  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez tworzenie budowli z klocków

4-latki

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • rozwijanie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć
  • kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami
  • wdrażanie do wyrażania wdzięczności i szacunku rodzicom i dziadkom

Obszar społeczny

  • kształtowanie postaw prospołecznych
  • uświadomienie dzieciom, jak ważna jest znajomość własnego nazwiska i adresu
  • budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny

Obszar poznawczy

  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • doskonalenie umiejętności liczenia

 

Tydzień 2 „Moje miasteczko”

3-latki

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do samodzielnego wykonywania podstawowych czynności higienicznych
  • doskonalenie czynności samoobsługowych
  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych, dbanie o zachowanie prawidłowej postawy ciała
  • rozwijanie motoryki małej

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie poszanowania emocji swoich i innych
  • motywowanie do czynnego brania udziału w zajęciach

Obszar społeczny

  • kształtowanie poczucia przynależności do grupy
  • wdrażanie do respektowania zasad obowiązujących w grupie

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • kształtowanie poczucia przynależności narodowej
  • klasyfikowanie figur geometrycznych według kształtu i koloru
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie

4-latki

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
  • usprawnianie percepcji wzrokowej

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności nazywania uczuć i emocji
  • wdrażanie do panowania nad własnymi emocjami

Obszar społeczny

  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
  • wdrażanie do posługiwania się swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem
  • budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny, środowiska lokalnego

Obszar poznawczy

  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np.: kroków, stóp, łokci, klocków
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka

 

Tydzień 3 „Dawno, dawno temu”

3-latki

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
  • rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych

Obszar emocjonalny

  • stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy

Obszar społeczny

  • wdrażanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw i zadań
  • akceptowanie i przestrzeganie ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości i grubości
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem polskim poprzez słuchanie literatury i wypowiedzi na jej temat
  • rozbudzanie zainteresowania życiem codziennym naszych przodków
  • rozwijanie percepcji wzrokowej

4-latki

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych
  • rozwijanie dużej i małej motoryki

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji

Obszar społeczny

  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu
  • wdrażanie do respektowania zasad zabawy w grupie
  • wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie

Obszar poznawczy

  • rozwijanie twórczej wyobraźni
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach

 

Tydzień 4 „Bawimy się w króla i królową”

3-latki

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w ty, naśladowczych i rytmicznych
  • rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych

Obszar emocjonalny

  • wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji
  • stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy

Obszar społeczny

  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zabawie
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
  • rozwijanie wyobraźni i myślenia
  • kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
  • doskonalenie percepcji wzrokowej i pamięci
  • rozwijanie mowy przez budowanie wypowiedzi
  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej

4-latki

Cele ogólne

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych
  • rozwijanie motoryki dużej i małej

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
  • stwarzanie okazji do samodzielnego rozwiązywania zadań i czerpania radości z efektów pracy

Obszar społeczny

  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole

Obszar poznawczy

  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
  • kształtowanie umiejętności określania liczebności zbiorów z użyciem zwrotów: „tyle samo”, „mniej o 1”, „więcej o 1”
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej

• budowanie czynnego i biernego słownika dziecka