BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 10 czerwca 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy.

A oto propozycja na dzisiaj:

1.Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

Zapraszamy do wspólnej zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0

2.Kącik zwierzaka”– utrwalenie zdobytej wiedzy na temat zwierząt, tworzenie kolekcji.

Dzieci siadają i oglądają eksponaty, dzielą się swoimi doświadczeniami, opowiadają o eksponatach. Eksponaty: książki, czasopisma, figurki zwierząt. Wszystkie figurki zwierząt gromadzone są pośrodku tak, aby były dobrze widoczne dla dzieci (na jednolitym tle, np. dużym kartonie, kocyku). Wybierzcie te zwierzęta, które pomagają człowiekowi, zwierzęta, które mieszkają w lesie, zwierzęta, które mieszkają w gospodarstwie wiejskim, zwierzęta, które mają skrzydła, rogi, kopyta. Dzieci tworzą kolekcje zwierząt, proponują swoje pomysły pojęć nadrzędnych.

3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną:

Zakręćcie kołem i wykonajcie ćwiczenia: https://wordwall.net/pl/resource/1872774/%C4%87wiczenia-gimnastyczne-dla-przedszkolaka

4.Kolorowe papugi”– zapoznanie z wyglądem i zwyczajami papugi. Utrwalenie znajomości kolorów podstawowych.

Obejrzyjcie zdjęcia wybranych papug: ary, nimfy, żako, kakadu, barabandy, papużki nierozłączki. Wspólnie z Rodzicami porozmawiajcie o wyglądzie papug, zwróćcie uwagę na ich ubarwienie (dzieci starają się podawać nazwy kolorów), dzioby, naturalne miejsce zamieszkania. Papugi, które żyją w naszych domach lub w zoo muszą być chronione w klatkach bądź zamkniętych pomieszczeniach, duże klatki nazywają się woliery. Rodzic może wysypać na dużą tacę pokarm dla papug, podać nazwy nasion, dzieci zaliczają papugi do zwierząt roślinożernych.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ZOO5.jpg

papuga ara: https://tapety.tja.pl/obrazki/tja_normalne/17656.jpg

papuga nimfa: https://www.zooplus.pl/magazyn/wp-content/uploads/2017/12/nimfa-768×768.jpg

papuga żako: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fe/Psittacus_erithacus_cucumber.jpg/800px-Psittacus_erithacus_cucumber.jpg

papuga kakadu: https://kpck.pl/wp-content/uploads/2016/07/Kakadu-Papugi.jpg

papuga barabandy: https://zoomia.pl/files/i/63/07/ptaki-papugi-papuzki-barabandy_big212518_630789713.jpg

papużki nierozłączki: https://www.zoo-mar.pl/wp-content/uploads/2016/07/papuzki.jpg

papużka falista: https://kumpel.com.pl/wp-content/uploads/sites/5/2018/02/03D21013.jpg

pokarm dla papugi: https://a.allegroimg.com/s512/032167/081dbced442290e08a45bff86a42/KARMA-DLA-NIMFY-PAPUG-SREDNICH-POKARM-30KG-WYS-0

https://a.allegroimg.com/s512/036466/39d7dfed4973953f596e516b63d6/KOKTAJL-KARMA-DLA-PAPUG-DUZYCH-I-SREDNICH-5kg

5.Papugi do gniazd” – zabawa orientacyjno-porządkowa, rozpoznawanie kolorów.

Dzieci biorą kredki/ klocki lub skarpetki w kolorach: zielonym, czerwonym, żółtym, niebieskim. W pokoju są rozłożone kartki w takich samych kolorach jak klocki/kredki lub skarpetki. Dzieci swobodnie biegają, na znak Rodzica wracają do gniazd-kartek w takim samym kolorze jak ich klocki/kredki lub skarpetki.

6.Ara- porozmawiaj z nami zaraz”– wdrażanie do wyraźnego mówienia.

Rodzic zwraca dziecku uwagę na umiejętności papug. Wspólnie zastanówcie się: Co potrafi robić papuga?. Odpowiedzi poszukajcie w wierszyku J. Brzechwy.

Papuga

Jan Brzechwa

Papużko, papużko,

Powiedz mi coś na uszko.”

Nic nie powiem, boś Ty plotkarz,

Powtórzysz każdemu, kogo spotkasz.”

Porozmawiajcie na temat umiejętności papug 🙂

Proponujemy wspólną zabawę „Opiekun i papuga”. Do zabawy są potrzebne ilustracje różnych obiektów, których nazwy mają prostą budowę fonetyczną (nie posiadają grup spółgłoskowych, głosek rzędu szumiącego; sz, ż, cz, dż i r), np. wazon, koń, lama, telefon, ołówek, buty, oko, ucho, nos, las, lew, papuga, osioł, tukan, woda, taca, pies, kot, rogalik, sok, pani, pan, pędzel, kanapa, fotel. Potrzebne są także znaczki dzieci oraz kontur klatki dla ptaków. Dziecko (opiekun papugi) losuje znaczek. Właściciel wylosowanego znaczka będzie papugą, trzyma kontur klatki dla ptaków na wysokości twarzy. Jeden uczestnik zabawy np. Dziecko – opiekun losuje obrazek tak, aby inni nie widzieli. Podchodzi do Rodziców – papugi i mówi: „Ara, porozmawiaj z nami zaraz. Powiedz…” (podaje nazwę tego, co jest przedstawione na obrazku). Zwracamy uwagę, aby dziecko-opiekun powiedziało bardzo wyraźnie tę nazwę. Rodzic -papuga stara się powtórzyć wyraźnie. Zamieniamy się rolami i Rodzice będą- opiekunem, a dziecko- papugą. Dzieci, które mają opóźniony rozwój mowy, otrzymują obrazek wybrany przez Rodzica lub powtarzają wybraną samogłoskę, sylabę otwartą, np. ma, bo, pu i inne.

7.Papuga”– praca plastyczna z wykorzystaniem barw podstawowych, obserwowanie efektów plastycznych, doskonalenie umiejętności posługiwania się pędzlem.

Dziecko otrzymuje kartkę z wyciętym konturem papugi (bez dzioba), przymocowanym do kartki spinaczami. Za pomocą pędzla posuwistym ruchem nanosi farbę od brzegu konturu do środka, kolory mogą się łączyć ze sobą, tworzyć efekty plastyczne. Rodzic delikatnie odpina spinacze, zdejmuje pierwszą kartkę, na drugiej prezentuje się kolorowa papuga, dzieci podziwiają powstałe efekty kolorystyczne, przyklejają swoim papugom dzioby i oczy, rysują flamastrem nogi.

https://media.istockphoto.com/vectors/little-cute-parrot-sits-on-the-branch-and-smiles-vector-id532037244

8. Potańczcie przy piosence „Ara papuga dzika”

https://www.youtube.com/watch?v=YtdbbT64jE4

9.Idzie wąż”– zabawa ruchowa z elementami równowagi.

Dzieci przez całe ćwiczenie trzymają rodziców, rodzeństwo za ręce, tworzą długiego węża. Rodzic prowadzi grupę, wąż porusza się, przechodząc przez tor przeszkód: slalomem pomiędzy krążkami, przez miękki materac, nad leżącą skakanką, przez tunel pomiędzy dwoma skakankami.

10.Wąż” – usprawnienie małej motoryki, kreślenie linii ciągłych nieregularnych.

Rodzic recytuje wiersz:

Wąż

Ludwik Jerzy Kern

Idzie wąż wąską dróżką.

Nie porusza żadną nóżką.

Poruszałby, gdyby mógł,

Lecz wąż przecież nie ma nóg.

Dzieci kreślą drogę węża palcem na różnych powierzchniach (po dywanie, podłodze, stole, regale, oknie). Otrzymują papier pakowy przycięty w długie pasy, które są wąską dróżką węża. Rodzic prosi dzieci, by namalowały flamastrami, jak idzie wąż (linia falista, prosta, zygzak). Chętne dzieci mogą ozdobić węża.

Pozdrawiamy,

p. Magda i p. Aneta