BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 6 stycznia 2020 r.

 Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

 

 tydzień 1 / Temat tygodnia: Mijają dni, miesiące, lata

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • poznawanie nazw miesięcy,
  • rozwijanie szybkości i zwinności,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie reakcji na ustalony sygnał,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie oznak pór roku,
  • zachęcanie do zakładania hodowli roślin,
  • obserwowanie wzrostu roślin,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie nazw miesięcy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

tydzień 2 / Temat tygodnia: Zima i zwierzęta

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • utrwalanie poznanych znaków matematycznych,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie ruchem na dźwięki o różnej wysokości,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wyglądu i nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,
  • poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej,
  • zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,
  • utrwalanie nazw zwierząt leśnych;

 

 

tydzień 3 / Temat tygodnia: Babcia i dziadek

  • rozwijanie mowy,
  • wzbudzanie szacunku dla osób starszych,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozpoznawanie i nazywanie masek i strojów balowych,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania świata za pomocą komunikatów niewerbalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom,
  • rozwijanie mowy i pamięci,
  • docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków,
  • aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach,
  • obserwowanie swoich możliwości na tle innych.

 

tydzień 4 / Temat tygodnia: Projekt: Bezpieczeństwo zimą

  • ustalanie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie,
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych,
  • zrozumienie przez dzieci konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy,
  • zapoznanie z pracą ratownika medycznego, przybliżenie jego pracy i podstawowych form udzielania pierwszej pomocy,
  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań, tworzenie siatki pytań do pojęcia bezpieczeństwo zimą,
  • poszerzanie wiadomości na temat bezpieczeństwa zimą i zasad bezpiecznej zabawy zimą,
  • zapoznanie z zimowymi sportami,
  • dostosowanie ubioru do warunków pogodowych,
  • rozwijanie umiejętności dodawania,
  • odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych miejsc,
  • utrwalanie zasad bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym zimą,
  • uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie zasad bezpiecznej zabawy warunkach zimowych,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.