Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo przed nami kolejny tydzień zdalnych zajęć.
W tym tygodniu tematem będzie: Polska to mój dom.
A to propozycja na dzisiaj:
1.„Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
Zapraszam do wspólnej zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=47jquUszRas
2.„Domy z klocków”– konstruowanie budowli z klocków.
Rozmowa z dziećmi na temat miejsca, w którym mieszkają. Dzieci podają skojarzenia ze słowem dom. Następnie na dywanie układają domy z klocków .
3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną:
-
„Koniki”- zabawa bieżna. Dzieci biegają truchtem, potem galopem w różnym kierunkach.
-
„Koniki skaczą”- dzieci w biegu przeskakują przez rozłożone w pokoju drobne przeszkody (klocki, chusteczki).
-
„Marsz”- dzieci w rytmie wyklaskiwanym lub wystukanym przez Rodzica maszerują po pokoju.
4.„Dom”– słuchanie fragmentu wiersza A. Bernat. Rozmowa na temat utworu, rozwijanie przynależności do rodziny.
Dom (fragment)
Anna Bernat
Zwierzęta kochają i łąkę i las,
a ryby swą rzekę jak nikt.
Ptaki tu drzewa mają,
by wracać do gniazd,
a kwiaty w ogrodzie swój świat […]
Na ziemi jest wiele i wiosek i miast.
Jak wiele, któż zliczy je, kto?
Jedno miejsce jest nasze, by przeżyć swój czas,
o miejscu tym mówi się DOM.
Na ziemi, to każdy z nas wie,
jest miejsce, gdzie dobrze mu jest!
Rozmowa na temat wiersza. Dzieci opowiadają, gdzie mogą być domy zwierząt. Wypowiadają się także na temat swoich domów.
5.„Duży i mały dom”– zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dzieci poruszają się w rytmie granym przez Rodzica. Na hasło: Małe domy, dzieci przykucają i układają ręce nad głowami w kształcie daszku, na hasło: Duże domy- stają na palcach i układają ręce nad głowami w kształcie daszku.
6.„Domy i domki”– zabawa dydaktyczna.
Rodzic rozkłada na dywanie ilustracje domów: dużych, małych, o różnych kształtach i kolorach. Dzieci opisują domy i wskazują na ilustracjach te, które im się najbardziej podobają. Rodzic razem z dzieckiem wyklaskuje sylabę- wyraz dom. Prosi, by dziecko powiedziało ile sylab słyszy w tym wyrazie. Następnie kładzie napis dom pod obrazkiem i odczytuje go.
Pozdrawiam,
Magdalena Bartkowiak