BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 4 maja 2020 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo przed nami kolejny tydzień zdalnych zajęć.

W tym tygodniu tematem będzie: Polska to mój dom.

A to propozycja na dzisiaj:

1.Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

Zapraszam do wspólnej zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=47jquUszRas

2.„Domy z klocków”– konstruowanie budowli z klocków.

Rozmowa z dziećmi na temat miejsca, w którym mieszkają. Dzieci podają skojarzenia ze słowem dom. Następnie na dywanie układają domy z klocków .

3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną:

  • „Koniki”- zabawa bieżna. Dzieci biegają truchtem, potem galopem w różnym kierunkach.

  • „Koniki skaczą”- dzieci w biegu przeskakują przez rozłożone w pokoju drobne przeszkody (klocki, chusteczki).

  • „Marsz”- dzieci w rytmie wyklaskiwanym lub wystukanym przez Rodzica maszerują po pokoju.

4.„Dom”– słuchanie fragmentu wiersza A. Bernat. Rozmowa na temat utworu, rozwijanie przynależności do rodziny.

Dom (fragment)

Anna Bernat

Zwierzęta kochają i łąkę i las,

a ryby swą rzekę jak nikt.

Ptaki tu drzewa mają,

by wracać do gniazd,

a kwiaty w ogrodzie swój świat […]

Na ziemi jest wiele i wiosek i miast.

Jak wiele, któż zliczy je, kto?

Jedno miejsce jest nasze, by przeżyć swój czas,

o miejscu tym mówi się DOM.

Na ziemi, to każdy z nas wie,

jest miejsce, gdzie dobrze mu jest!

Rozmowa na temat wiersza. Dzieci opowiadają, gdzie mogą być domy zwierząt. Wypowiadają się także na temat swoich domów.

5.Duży i mały dom”– zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci poruszają się w rytmie granym przez Rodzica. Na hasło: Małe domy, dzieci przykucają i układają ręce nad głowami w kształcie daszku, na hasło: Duże domy- stają na palcach i układają ręce nad głowami w kształcie daszku.

6.Domy i domki”– zabawa dydaktyczna.

Rodzic rozkłada na dywanie ilustracje domów: dużych, małych, o różnych kształtach i kolorach. Dzieci opisują domy i wskazują na ilustracjach te, które im się najbardziej podobają. Rodzic razem z dzieckiem wyklaskuje sylabę- wyraz dom. Prosi, by dziecko powiedziało ile sylab słyszy w tym wyrazie. Następnie kładzie napis dom pod obrazkiem i odczytuje go.

Pozdrawiam,

Magdalena Bartkowiak