BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 27 kwietnia 2020 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mam nadzieję, że miło spędziliście weekend i jesteście gotowi do wspólnych zajęć 🙂

W tym tygodniu będziemy poznawać tajemnice książek.

A to propozycja na dziś:

  1. Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery

    Zapraszam do wykonania kilku ćwiczeń:

    https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

  2. Moje ulubione książki”– wspólnie z Rodzicami poszukajcie ulubione książki i obejrzyjcie je. Zwróćcie uwagę na umiejętne obchodzenie się z książkami i ich szanowanie.

  3. Moje książki”– słuchanie wiersza I. Salach oraz rozmowa na temat jego treści.

    Moje książki

    Iwona Salach

    Moje książki kolorowe

    stoją równo na półeczce.

    Myję ręce i oglądam

    kartkę po karteczce.

    Czasem książki czyta mama,

    bo ja nie potrafię sama.

    Z książek wiele się dowiecie

    o szerokim pięknym świecie.

    O roślinach, o zwierzętach,

    o dalekich krajach też.

    Wszystko w książce jest zamknięte,

    a więc ją do ręki bierz.

Porozmawiajcie z dziećmi na temat przeczytanego wiersza. Proponowane pytania:

  • O czym dzisiaj będziemy mówić?

  • Dlaczego dobrze jest mieć książki w domu i czytać je codziennie?

  • Co trzeba najpierw zrobić, zanim weźmiemy do ręki książkę?

W przedszkolu wspólnie poznaliśmy zasady korzystania z książek, warto je dziecku przypomnieć:

  • Nie wolno poplamić książki ani zaginać rogów.

  • Należy delikatnie odwracać kartki, by ich nie podrzeć.

  • Należy odkładać książki na swoje miejsce.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/ZASADY-KORZYSTANIA-Z-KSI%C4%84%C5%BBEK-PLANSZE….pdf

  1. Książki na miejsce!”– zabawa orientacyjno-porządkowa.

    Dzieci stoją, trzymając przed sobą książkę. Rodzic puszczają dowolną muzykę, a dzieci swobodnie biegają, podskakując z nogi na nogę. Na pauzę w muzyce i hasło: Książki na miejsce! Dzieci odkładają książkę na swoje miejsce. Rodzic wcześniej prezentuje, w jaki sposób odkłada się książki na półkę.

  1. Mała czy duża?”– zabawa dydaktyczna.

    Do tej zabawy będziecie potrzebować książek różnych rozmiarów. Zadaniem dziecka jest:

  • ułożenie książek w kolejności od największej do najmniejszej,

  • ułożenie książek w kolejności od najmniejszej do największej,

  • ułożenie książek od najgrubszej do najcieńszej i odwrotnie.

  1. Zakładka do książki”– praca plastyczna.

    Z dostępnych materiałów w domu wykonajcie zakładkę do Waszej książki 🙂

  2. Warto czytać”– obejrzyjcie bajkę i porozmawiajcie na jej temat.

    https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4

Pozdrawiam 🙂

Magdalena Bartkowiak