BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 kwietnia 2020 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców,

Mam nadzieje, że jesteście gotowi bo przed nami kolejne zabawy. A to propozycja na dziś:

1.„Powitanka”- stworzenie miłej atmosfery

Gdy się rączki spotykają,

To od razu się witają. (Dziecko łączy dłonie)

Gdy się kciuki spotykają,

To od razu się witają. (Kciuk jednej reki dotyka kciuka drugiej ręki)

Gdy się palce spotykają,

To od razu się witają. (Palce jednej dłoni dotykają palców drugiej dłoni)

2.Dziwne rozmowy” – przypomnienie i nauka piosenki

Dziwne rozmowy” sł. Anna Alexandrowicz, muz. Włodzimierz Zaliński

W chlewiku mieszka świnka

i trąca ryjkiem drzwi.

Gdy niosę jej jedzenie,

to ona: „Kwi, kwi kwi!” (dziecko wydaje odgłosy, naśladując zwierzątko)

Na drzewie siedzi wrona,

od rana, trochę zła.

Gdy pytam: „Jak się miewasz?”,

to ona: „Kra, kra, kra!” (dziecko wydaje odgłosy, naśladując ptaka)

Opodal chodzi kaczka,

co krzywe nóżki ma. (dziecko naśladuje chód kaczek)

Ja mówię jej: „Dzień dobry”,

a ona: „Kwa, kwa, kwa.” (dziecko wydaje odgłosy, naśladując zwierzątko)

Przed budą trzy szczeniaczki,

podnoszą straszny gwałt.

Ja mówię: „Cicho, pieski”,

a one: „Hau, hau, hau!” (dziecko wydaje odgłosy, naśladując zwierzątko)

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

3.„Zabawa w rymy” – zabawa podczas słuchania wiersza M. Strzałkowskiej.

Rodzic prosi, by dziecko naśladowało głosy zwierząt z wiejskiego podwórka- w momentach, w których rodzic przerwie recytację.

Zabawa w rymy” aut. M. Strzałkowska

Raz wybuchła na podwórku awantura,

bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!

Kura gdacze,

Kaczka………(kwacze)

Krowa…………(ryczy)

Świnia………(kwiczy)

Owca………..(beczy)

Koza……….(meczy)

a na płocie przy chlewiku

kogut pieje: kukuryku!

Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,

ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu.

Odnalazła kura pióra i umilkła awantura,

a pisklęciu się dostała niezła bura.

4.Na wiejskim podwórku”- zabawa muzyczno – ruchowa

Dziecko porusza się w rytm grzechotki (https://youtu.be/j_f4TJcsXHo). Gdy rodzic przestaje grać, dziecko zatrzymuje się. Rodzic mówi nazwę wybranego zwierzęcia a dziecko naśladuje sposób poruszania się i dźwięk, jaki wydaje to zwierzę. Zabawa trwa na tyle długo, by naśladować sposób poruszania się i dźwięki wydawane przez wszystkie wymienione zwierzęta (krowa, koza, owca, pies, kot, koń, kura, kaczka).

5.„Co to za zwierzę?”- zabawa dydaktyczna

Odkrywanie elementów zakrytych obrazków i odgadywanie ich nazw. Rodzic rozkłada obrazki zwierząt częściowo zakryte kartką: krowy, kaczki, konia, kury, koguta, psa, kota. Pokazuje dziecku fragment obrazka, np. Głowę, brzuch, nogi lub rogi, a dziecko odgaduje, jakie zwierzę ukryło się pod kartką. Po odgadnięciu dziecko naśladuje głos tego zwierzęcia (obrazki zwierząt: krowy, kaczki, konia, kury, koguta, psa, kota).

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/BYK-KROWA-CIELAK.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KOGUT-KURA-KURCZ%C4%84TKO-KURNIK.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KO%C5%83-KLACZ-%C5%B9REBAK.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KACZOR-KACZKA-KACZ%C4%84TKO-STAW-1.pdf

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/11/dom2.jpg 

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/11/dom1.jpg 

6. Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&feature=youtu.be

7. Potańczcie przy piosence „Gdacze kura: Ko, Ko, Ko”

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

Pozdrawiam 🙂

Magdalena Bartkowiak