BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 22 czerwca 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i rodziców.

Mamy nadzieję, że miło spędziliście weekend i jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejny tydzień wspólnych zabaw. W tym tygodniu będziemy mówić o Wakacjach.

A oto propozycja na dzisiaj:

1.Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

Zapraszamy do wspólnej zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

2.Zabawy kolorami”– obserwowanie tworzonych efektów plastycznych, usprawnienie mięśni dłoni poprzez zabawy z plasteliną.

Zapraszamy dzieci do zabawy z kolorami. Wspólnie porozmawiajcie z dziećmi na temat ich wcześniejszych doświadczeń – zabawy z farbami: Jak się zachowały kolory?; Co się działo, co można było zaobserwować?; Jakie kolory powstawały? Zapraszamy do łączenia plasteliny w różnych kolorach (dwóch, trzech kolorów), lepienia wałków, kulek, sprawdzania, czy powstają nowe kolory, obserwowania nowych form plastycznych.

3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną:

Zakręćcie kołem i wykonajcie ćwiczenia: https://wordwall.net/pl/resource/1173239/wiosenna-gimnastyka

4.O to nasza Polska cała”– utrwalenie znajomości nazwy kraju, jego stolicy oraz głównej rzeki.

Wspólnie z Rodzicami obejrzyjcie fizyczną mapę Polski. Spytajcie dzieci czy wiedzą, co ta mapa przedstawia? Co na mapie oznaczają zielone plamy, a co czerwone? Czym są niebieskie niteczki i plamki, których dużo jest na mapie? Rodzic wskazuje dzieciom Wisłę, za pomocą latarki oświetla jej bieg na mapie.

https://kra-kra.pl/images/kra-kra/0-1000/Mapa-fizyczna-Polski-duza_%5B373%5D_480.jpg 

 

5.Płynie Wisła płynie” słuchanie fragmentu książki Cz. Janczarkiego , rozwijanie wiedzy o Polsce.

Płynie Wisła, płynie

Czesław Janczarski

Na Baraniej Górze

Srebrne źródło błyska.

Dwie Wisełki pluszczą,

Powstała z nich Wisła. (Rodzic wskazuje za pomocy światła, które to miejsce na mapie, dzieci mocują zdjęcie Baraniej Góry. Wisła ma początek w górach)

Płynie do Krakowa

Przez wioski i miasta.

W Krakowie na rynku

dziś lajkonik hasa. (dzieci oznaczają na mapie Kraków, oglądają zdjęcie Lajkonika)

Trzeba minąć most w Puławach,

Cel podróży to Warszawa.

Śmiało naprzód żeglujemy,

Powita nas gród Syreny. (dzieci oznaczają na mapie Warszawę, oglądają zdjęcie Syrenki)

Żaglóweczka sunie lekko,

Spójrz, już morze niedaleko.

Słona fala zmywa plażę

I muszelkę niesie w darze. (dzieci oznaczają na mapie Gdańsk i oglądają zdjęcie statku w porcie)

Barania Góra: https://i.ytimg.com/vi/AHbpOv25J6A/maxresdefault.jpg

Lajkonik: https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/81/9d/53ac6ad5bd12a_o_medium.jpg

Syrenka Warszawska: https://polskazachwyca.pl/wp-content/uploads/2018/02/Syrenka-Warszawska-fot.-Stepniak-shutterstock_703613926.jpg

Statek w Gdańsku: https://www.zegluga.pl/web/images/slider/zdjecie1920x784/1525082354.jpeg

6.Wycieczka wzdłuż Wisły” poznawanie charakterystycznych elementów dla regionów.

Zapraszamy dzieci na wycieczkę wzdłuż Wisły i pyta: Czym popłyniemy? – dzieci podają swoje pomysły, np. łódką. Siadają na dywanie i naśladują ruch wiosłami. Rodzic mówi: Jesteśmy w górach, stąd Wisła wypływa, w górach na halach pasą się owce. Dzieci są owieczkami, chodzą na czworakach. Na znak dzwonka podchodzą do Rodzica-bacy, beczą „beee, beee, beee”. Rodzic zmienia miejsce i znowu daje sygnał dzwoneczkiem, owieczki zawsze idą za bacą. Następnie dzieci wsiadają do łódek i płyną dalej. Słychać szum przepływającej rzeki, fragment piosenki Krakowiaczek jeden. https://www.youtube.com/watch?v=nOW3uGG61yo

Rodzic mówi: Jesteśmy w Krakowie. Jednym z symboli Krakowa jest smok wawelski. Kraków słynie także z lajkonika. Lajkonik to brodaty Tatarzyn na koniu. Przemierza ulice Krakowa i dotyka mieszkańców buławą, kogo dotknie ten będzie miał szczęście. Dzieci stają na środku – są lajkonikiem. Rodzic zakłada lajkonikowi brodę, koniem jest szczotka. Dzieci wraz z Rodzicami wyklaskują fragment piosenki Krakowiaczek jeden, najpierw wolno, potem coraz szybciej. Kogo dotknie lajkonik, ten wchodzi do koła. Po zabawie, dzieci znów wsiadają do łódek, płyną dalej. Słychać szum przepływającej rzeki, samochody, gwar wielkomiejski.

Rodzic mówi: Dojechaliśmy do Warszawy, to nasza stolica, piękna i nowoczesna. W Warszawie jest metro. Dzieci wraz z Rodzicami tworzą pociąg, poruszają się szybko, wolno, w zależności od tempa granego przez Rodzica na bębenku. Później znów wsiadają do łódek, płyną dalej: słychać szum przepływającej rzeki, syreny statków. Rodzic mówi: Dopłynęliśmy do Gdańska, tutaj Wisła kończy swój bieg i wpada do morza.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/POLSKA6.jpg

Owce w górach: https://www.tapeciarnia.pl/tapety/normalne/208375_gory_laki_stado_owiec.jpg

Kraków: https://i.pinimg.com/474x/53/65/7a/53657aa2ccb5674868db8a4eb58198d7.jpg

Warszawa: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/POLSKA5.jpg

Gdańsk: https://cdn.pixabay.com/photo/2017/07/08/22/35/gdansk-2485836_960_720.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/POLSKA8.jpg

Masażyki dobieramy się parami, masowane dziecko kładzie się na brzuchu, dłonie wkłada pod brodę.

Rzeczka

Julian Tuwim

Płynie, wije się rzeczka. (na plecach rysujemy linię falistą)

Tu się srebrzy, (delikatnie drapiemy) tam ginie. (wkładamy palce za kołnierz)

A tam znowu wypłynie. (przenosimy dłoń pod pachę dziecka i szybko wyjmujemy).

Zamieniamy się miejscami i dziecko wykonuje masażyk rodzicom 🙂

7.Wspólny spacer po okolicy, może uda się poznać i zobaczyć ciekawe miejsca w mieście 🙂

8.Fotograf”– zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa.

Dzieci poruszają się w rytm wybranej muzyki. Na hasło: Uwaga, zdjęcie zatrzymują się w wybranej przez siebie pozie, Rodzic udaje, że robi zdjęcia. Na hasło: Zdjęcie z przyjacielem dzieci pozują z misiem Na hasło: Zdjęcie grupowe wszyscy ustawiają się obok siebie.

https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM

9.Nasze kolorowanki”– doskonalenie umiejętności trzymania narzędzia pisarskiego, cierpliwe wykonanie pracy.

Kolorowanie kolorowanek, samodzielny wybór (postacie bajkowe, zwierzęta, pojazdy). Zwracamy uwagę na prawidłowy chwyt kredki, motywujemy dzieci do dokładnej i estetycznej pracy. Dziecko wskazuje i podaje nazw kolorów, argumentowanie swoich wyborów, próba temperowania kredek.

10.Polska – moja ojczyzna”– obejrzyjcie film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=JPB6tA0U214

Pozdrawiamy,

p. Magda i p. Aneta