Dzień dobry dzieci, Dzień dobry rodzice.
Już maj. Jak ten czas goni 🙂 ? W maju poznamy niejedną piękną majowa piosenkę.
Zaczynamy!!!
1.Rozgrzewka rytmiczna (załącznik – rozgrzewka w podskokach). Poruszamy się zgodnie z muzyka graną na pianinie oraz zgodnie z instrukcjami nauczyciela.
2. „Grający” wiersz pt.’Majowa piosenka”. Wiersz można recytować w różnorodny sposób (np. wolno lub szybko, cicho lub głośno) lub akompaniując/grając na dowolnych domowych instrumentach perkusyjnych.
Śpiewają w maju słowiki,
w zieleni miękkiej jak woda.
słuchasz majowej muzyki
na skwerach
w parkach
w ogrodach.
3. Piosenka pt. „Maj”(załączniki- muzyka i słowa) – słuchamy, a potem uczymy się słów. Śpiewamy na dzień dobry, każdego majowego dnia.
Zadania:
– Motylek z papieru – spróbujemy wykonać z rodzicami motylka origami. Może być w tęczowym kolorze jak w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=xS5KpXZZfU0
– Spacer biedronki – film przyrodniczy. Policzcie ile kropek ma biedronka, bohaterka filmu?
https://www.youtube.com/watch?v=WGKy64WRjfo
– Na jakim instrumencie muzycznym grał konik polny w piosence „Maj”? Posłuchajcie koncertu w wykonaniu prawdziwego konika polnego. Zapamiętajcie ten dźwięk.
https://www.youtube.com/watch?v=WU57ZdkUk5k
To już wszystkie zadania na dzisiaj
z majowym tchnieniem i pozdrowieniem p. Kornelia – nauczyciel rytmiki