BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 kwietnia 2020 r.

Kochane Dzieci, Rodzice, Opiekunowie:)

 

Przesyłam zestaw na ten tydzień (30.03-03.04). Materiał jest bardzo uniwersalny dlatego nadaje się dla każdej grupy wiekowej.

W tym tygodniu na rytmice w domu proponuję – Wesoło gra muzyka!:)

 

1. Posłuchajcie uważnie wesołej piosenki pt. ” Jestem muzykantem konszabelantem”

Zadania:

-Na jakich instrumentach gra muzykant? (na skrzypcach – dylu dylu, na trąbie – tru tu tutu, na flecie – firli firli, na bębnie – bum tarara)
-Czy wiecie jak wyglądają instrumenty, na których gra muzykant?
-Czy potraficie pokazać jak się gra na: skrzypcach, na trąbce, na flecie – prostym i poprzecznym, na bębnie? (pokażcie:)
-Czy potraficie poznać brzmienie tych instrumentów?
-Spróbujcie nauczyć się piosenki lub jej fragmentu i śpiewajcie wspólnie z rodzicami i rodzeństwem. Melodia i tekst piosenki szybko „wpada w ucho”. Można tez zaśpiewać z podziałem na parie solowe i grupowe (jak to zrobić usłyszycie w nagraniu, a dodatkowo opisałam w tekście w nawiasach)
-Zadzwońcie do babci i dziadka i zaśpiewajcie razem, prawdopodobnie babcia i dziadek znają tę piosenkę;)
-Co oznacza słowo konszabelant? (tylko dla ciekawskich dzieci)
Słowo konszabelant to onomatopeja (wyraz dźwiękonaśladowczy) oddająca brzmienie niemieckich słów Komm aus Shwabenland i oznacza osobę, która przybyła ez Szwabii (czyli prawdopodobnie Niemiec:).

2. Zrobimy domowy bębenek

Potrzebne będą:
– puszka np.po kawie z plastikowym wieczkiem – to nasz bębenek,
– pałeczki do chińskich potraw lub patyczki do szaszłyków, 2 korki lub jeden przecięty na pół (zadanie dla rodziców), korki „nadziewamy” na patyczki i w ten sposób powstają pałki,
– którymi będziemy grać na bębenku
-taśma klejąca – przezroczysta lub kolorowa, papier kolorowy samoprzylepny, piórka etc. którymi dowolnie ozdobimy bębenek
-kolorowe sznureczki lub mulina lub wełna, którymi ozdobimy pałki owijając je na końcach

Gdy bębenek będzie gotowy możemy na nim zagrać np. we fragmencie piosenki gdy naśladujemy bębenek – „bum tarara”

3. Zabawa paluszkowa : „Dziesięć palców” – recytujemy i układamy dłonie tak jak na załączonej poniżej ilustracji
(w załącznikach)

Ja dziesięć palców mam – na pianinie gram.
Ja dwie ręce mam – na bębenku gram.
Ja dziesięć palców mam i na trąbce gram.
Ja dwie ręce mam i zaklaszczę wam.

 

to już wszystko na ten tydzień:). Pozdrawiam Was i życzę wesołego muzykowania w domu:)

 

p. Kornelia – nauczyciel rytmiki

 

Jestem muzykantem