BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 kwietnia 2020 r.

Kochane Dzieci, Rodzice, Opiekunowie:)

W tym tygodniu na rytmice w domu – Wesoło gra muzyka! 🙂

1. Posłuchajcie uważnie wesołej piosenki pt. Jestem muzykantem konszabelantem”

Zadania:

-Na jakich instrumentach gra muzykant? (na skrzypcach – dylu dylu, na trąbie – tru tu tutu, na flecie – firli firli, na bębnie – bum tarara)

-Czy wiecie jak wyglądają instrumenty, na których gra muzykant?

-Czy potraficie pokazać jak się gra na: skrzypcach, na trąbce, na flecie – prostym i poprzecznym, na bębnie? (pokażcie:)

-Czy potraficie poznać brzmienie tych instrumentów?

-Spróbujcie nauczyć się piosenki lub jej fragmentu i śpiewajcie wspólnie z rodzicami i rodzeństwem. Melodia i tekst piosenki szybko „wpada w ucho”. Można tez zaśpiewać z podziałem na parie solowe i grupowe (jak to zrobić usłyszycie w nagraniu, a dodatkowo opisałam w tekście w nawiasach)

-Zadzwońcie do babci i dziadka i zaśpiewajcie razem, prawdopodobnie babcia i dziadek znają tę piosenkę 😉

-Co oznacza słowo konszabelant? (tylko dla ciekawskich dzieci)

Słowo konszabelant to onomatopeja (wyraz dźwiękonaśladowczy) oddająca brzmienie niemieckich słów Komm aus Shwabenland i oznacza osobę, która przybyła ez Szwabii (czyli prawdopodobnie Niemiec :).

2. Zrobimy domowy bębenek

Potrzebne będą:

– puszka np. po kawie z plastikowym wieczkiem – to nasz bębenek,

– pałeczki do chińskich potraw lub patyczki do szaszłyków, 2 korki lub jeden przecięty na pół (zadanie dla rodziców), korki „nadziewamy” na patyczki i w ten sposób powstają pałki,

– którymi będziemy grać na bębenku

-taśma klejąca – przezroczysta lub kolorowa, papier kolorowy samoprzylepny, piórka etc. którymi dowolnie ozdobimy bębenek

-kolorowe sznureczki lub mulina lub wełna, którymi ozdobimy pałki owijając je na końcach

Gdy bębenek będzie gotowy możemy na nim zagrać np. we fragmencie piosenki gdy naśladujemy bębenek – „bum tarara”

3. Zabawa paluszkowa:„Dziesięć palców” recytujemy i układamy dłonie tak jak na załączonej poniżej ilustracji (w załącznikach)

Ja dziesięć palców mam – na pianinie gram.

Ja dwie ręce mam – na bębenku gram.

Ja dziesięć palców mam i na trąbce gram.

Ja dwie ręce mam i zaklaszczę wam.

 

to już wszystko na ten tydzień :). Pozdrawiam Was i życzę wesołego muzyko wania w domu 🙂

p. Kornelia – nauczyciel rytmiki 

Jestem muzykantem