23.06.2020- praca zdalna
Tato | ||
Autor: Bożena Forma |
Mój Tatuś jest wspaniały. Na lody mnie zabiera. Ma dla mnie czasu wiele, przede mną świat otwiera.Z nim czuję się bezpiecznie, bo Tatuś to mój przecież. I dla mnie przyjacielem najlepszym jest na świecie. |
Tato i ja | ||
Autor: Bożena Forma |
Chodzę z Tatą do parku, chodzę z Tatą do kina. Tatuś miło mnie wita, kiedy dzień się zaczyna.Kiedy lato nastaje wędrujemy po górach. Zdobywamy szczyty tonące w gęstych chmurach.Często rozmawiamy. Mamy tajemnic wiele, bo tak się zachowują najlepsi przyjaciele. |
„Tato, już lato” – zabawa taneczna do piosenki.
Kiedy upał jest na dworze,
co ochłodzić Ciebie może?
Lemoniada, soki, woda,
krótko trwa taka ochłoda.
Lody zimne, lody pyszne,
dla ochłody fantastyczne!
Różne kształty lody mają,
wszystkim nam się podobają.
Ten okrągły, ten podłużny,
wygląd ich naprawdę różny.
W kubku, w rożku, na patyku,
lody form mają bez liku!
A i smaki wyjątkowe:
śmietankowe, owocowe.
Każdy znajdzie to, co chce,
nawet dziecko o tym wie!
Jest wanilia, czekolada.
Wszyscy jedzą, nikt nie gada!
Smerfne lody i miętowe,
bakaliowe, truskawkowe
W kubku, rożku, na patyku.
Lodożerco! Ale wybór!
Weź na lody mamę, tatę,
możesz iść też z młodszym bratem.
Zjadaj lody kolorowe,
sorbetowe i kremowe.
W dni słonecznie, w dni pogody,
zjadaj lody dla ochłody!
Pytania i zadania do wiersza:
– Wymień przynajmniej 3 smaki lodów.
– Wymień przynajmniej 3 rodzaje lodów.
(np. na gałki, na patyku, w kubeczku, świderki, włoskie, tort lodowy, itp.)
– Jakie są lody? (konsystencja i temperatura)
– Czy jadłeś kiedyś ciepłego loda?
– Lubisz lody? Jakie są Twoje ulubione?
„Lód”- ćwiczenia grafomotoryczne do wierszyka A. Maćkowiaka
R. wręcza dz. kartkę na których znajduje się lód do rysowania po śladzie.
R. odczytuje treść wiersza i prosi, by dz. powiedziało z jakich figur geometrycznych powstał lód.
Podczas drugiego czytania wiersza prosi, by palcem rysowało kształt loda po śladzie.
Podczas trzeciego czytania, dziecko rysuje lody mazakami.
Zaczynamy od trójkąta, czyli od wafelka.
Potem kółka rysujemy- to gałki lodowe.
Dwa czerwone to wiśniowe, białe- bananowe.
„Malujemy lato”- masażyk relaksacyjny na podstawie wiersza Bożeny Formy.
Rodzic wykonuje masażyk dziecku, następnie dziecko rodzicowi (rodzic czyta wiersz).
Świeci słońce, (wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców)
pada deszcz (dotykają opuszkami palców różnych miejsc na plecach)
kapu, kap, kapu, kap. (zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają w różnych miejscach)
A my z latem wyruszamy (energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony do prawej)
zwiedzić świat, zwiedzić świat. (poklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach)
Policzymy drzewa w lesie (dotykają pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie)
i kwiaty na łące (rysują kontury kwiatów)
powitamy tańcem księżyc (masują plecy rozwartymi dłońmi)
i kochane słońce. (wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią)
Pobiegniemy wąską dróżką, (stukają, na przemian, opuszkami palców)
górskimi szlakami (rysują ścieżkę palcami wskazującymi)
do kąpieli w słonym morzu (całą dłonią rysują fale)
wszystkich zapraszamy. (delikatnie szczypią)