BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 14 kwietnia 2020 r.

14.04,2020- praca zdalna

4,5,6 latki

Na podwórku na wsi jest mieszkańców tyle, że aż gospodyni trudno zliczyć ile.

Kury, gęsi i perliczki i indyki, i indyczki. Jest tu kwoka z kurczętami,  mama kaczka z kaczętami.

Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek i pies Bryś.

Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę, hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul- podwórkowy chór.

Koń kasztanek w stajni, a w oborze krowa, tam w zagrodzie owce i brodata koza

A tu są króliki, i duże i małe, łaciate i szare, i czarne i białe.

Rozmawiamy z dzieckiem gdzie mieszkają zwierzęta, o których mowa? Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?

Rozmawiamy na temat wyglądu, zwyczajów i charakterystycznych głosów, które wydają wymienione zwierzęta- naśladujemy je.

(oglądamy plansze, obrazki, albumy, zdjęcia w internecie)

5,6latki- przygotowujemy napisy, czytamy nazwę zwierzęcia, dzielimy wyrazy na głoski i sylaby( owca, koń, indyk, kura, krowa, królik)

Wykonanie makiety zagrody wiejskiej- dziecko wykonuje makietę według własnych pomysłów i uzupełnia ją plastikowymi figurkami zwierząt, dziecko planuje pracę wykorzystując nieużytki w zabawie plastycznej ( patyczki, pudełka, kartoniki, papier, klej, zszywacz , itp. wszystko to co dostępne jest w domu)

4- latki, wybrać sylwetę zwierząt domowych, dziecko odrysowuje i wycina wybraną sylwetę i wypełnia ja według własnego pomysłu ( skrawki wełny, biały i czarny materiał, piórka, papier kolorowy, bibuła itp., to co dostępne w domu, nożyczki, klej. sylwety: kury, krowy, świni, koguta)

4,5,6 latki- ćwiczenia gimnastyczne z gazetami

dziecko porusza się w dowolny sposób, między rozłożonymi gazetami w pokoju, zatrzymuje się, podnosi gazetę

dziecko staje w rozkroku, trzyma oburącz złożona gazetę- w skłonie w przód wymachuje gazetą w tył i w przód, po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze

dziecko kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w ruloniki i przeskakuje przez nią z jednej strony na druga, od jednego końca do drugiego

w staniu , rulonik dziecko trzyma za końce, z przodu- przekłada nogę przez rulonik

dziecko ugniata gazetę tak, aby powstały kulki ( piłki)- dziecko rzuca kulką i chwyta ją w miejscu, w chodzie, w biegu

dziecko w leżeniu przodem- przetacza kulkę z ręki do ręki, podrzuca kulkę oburącz, jednorącz

dziecko maszeruje z kulką na głowie

dziecko wkłada kulkę między kolana, skacze obunóż skokiem kangura

ćw. oddechowe- w marszu, dziecko trzyma kulkę na dłoni ( prawej, lewej) wykonuje wdech nosem i próbuje zdmuchiwać kulkę z dłoni

w siadzie podpartym, dziecko ma kolana rozchylone, kulka położona między stopami- podrzuca kulkę stopami, chwytając rękami