BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 11 maja 2020 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo przed nami kolejny tydzień zdalnych zajęć.

W tym tygodniu tematem zajęć będzie: Kraina muzyki.

A to propozycja na dzisiaj:

  1. Powitanka”- stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

    Zabawy dywanowe- RAZ, DWA, TRZY”:

    https://www.youtube.com/watch?v=FBM-o-jqsLg&feature=youtu.be

  2. Kto się boi smoka?” -ilustracja ruchem treści piosenki sł. Małgorzata Nawrocka, muz. Michał Witecki

Kto się boi smoka, (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

może lis, a może foka? (wskazujemy na prawą i lewą stronę)

Kto się boi smoka (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

i uciekać chce? (bieg w miejscu)

Kto się boi smoka, (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

może lis, a może foka? (wskazujemy na prawą i lewą stronę)

Kto się boi smoka? (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

Bo ja nie. (wskazujemy na siebie, zaprzeczamy głową)

Gdyby chciał księżniczkę pożreć na śniadanie,

to za karę potem lodów nie dostanie.

Kto się boi smoka…

Jeśli będzie dzieci straszył na spacerze,

to mu nie pozwolę jeździć na rowerze.

Kto się boi smoka…

Wychowanie smoka to niełatwa sprawa.

Kto dokona tego, ten dostanie brawa.

Kto się boi smoka…

Rozmowa z dziećmi na temat tekstu piosenki, pytania:

– Jaki jest smok?

– Z jakiego powodu można bać się smoka?

– Gdzie mieszkają smoki?

– Gdzie można je spotkać?

– Jak zachowuje się smok z piosenki?

– Co trzeba zrobić ze smokiem, aby nikt się go nie bał?

  1. Wesoła gama”– wysłuchanie i analiza treści wiersza D. Niemiec

Wesoła gama”

Dominika Niemiec

Gdy wesoły czas zabawy,

niech rozbrzmiewa: do, re, mi.

Wtedy wiem, że jest ci dobrze,

wtedy wiem, że fajnie ci.

Jeśli ci wesoło teraz,

zanuć ze mną: fa, sol, la.

Jeśli radość cię rozpiera,

śpiewaj głośno tak jak ja.

Niech radosne płyną dźwięki.

W szybkim rytmie: si i do.

Czy odnajdziesz z gamy dźwięki?

W tym wierszyku wszystkie są.

Pozmawiajcie z dziećmi na temat utworu, przykładowe pytania:

– Czy wiesz, jaki instrument ułożony jest przed wami? (prezentacja instrumentu, dzwonki chromatyczne)

– O jakich dźwiękach była mowa w wierszyku?

– Co powstaje z zaśpiewania tych dźwięków w odpowiedniej kolejności?

– Co czujesz, gdy możemy się bawić?

– Jak można wyrazić swoją radość?

https://sklepmuzyczny.eu/images/9745.jpg

https://music.hifi24.pl/media/products/6d08bdfbab88f63e63210a5ab1197481/images/thumbnail/large_31325f583237436f6c6f722e6a7067.jpg?lm=1547439056

DZWONKI CHROMATYCZNE mylnie nazywane cymbałkami !!!

  1. Gramy na dzwonkach”– muzykowanie.

Jeżeli są dostępne w domu dzwonki chromatyczne to dzieci grają dowolnie, uwalniając swoją ekspresje muzyczną. Możemy poprosić dziecko aby zagrało i zaśpiewało własną wesołą melodię. Następnie Rodzic zaprasza dziecko do wspólnego zagrania i zaśpiewania gamy. Jeżeli nie mamy w domu dzwonków chromatycznych to możemy zagrać wirtualnie:

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/119/wirtualne-cymbalki

https://czasdzieci.pl/gry-dla-dzieci/gra,317374-cymbalki.html

A tutaj znajdziecie coś do posłuchania 🙂 :

https://www.youtube.com/watch?v=VDDKQZWh8Bw

https://www.youtube.com/watch?v=Tqmk2rx3VGk

  1. Śpiewanie piosenek”– zaśpiewajcie wspólnie znane dzieciom piosenki. Możemy zaproponować dzieciom śpiewanie melodii wybranej piosenki z użyciem dowolnej sylaby, np. „la, la, la”, „fa, fa, fa”.

  2. Kolorowy smok”- praca konstrukcyjna.

    Z dostępnych w domu materiałów np. kartonów, plastikowych butelek, papieru itp. wykonajcie kolorowego smoka według własnego pomysłu. Wykonane prace zachowajcie i po powrocie do przedszkola zrobimy wystawę waszych prac.

  3. Foka”– zabawa relaksacyjna. Zachęcam do wyciszenia i nauki odpoczywania 🙂

    Foka

    Beata Kamińska

    W morzu pływa foka:

    -Pragnę widzieć świat z wysoka!

    Zanurkowała między falami

    i podziwiała dno z muszelkami.

W tle muzyka relaksacyjna. Zachęcam dzieci do relaksu z masażykiem. Dziecko kładzie się na brzuchu, Rodzic gładzi jego plecy dłońmi, naśladując ruchem pływającą fokę. W tym czasie Rodzic recytuje wierszyk. Później następuje zamiana ról 🙂

Drodzy Rodzice,

Jeżeli wyrażacie zgodę, aby fotografię Waszych dzieci wykonujących prace plastyczne lub inne ich działania były zamieszczone na stronie internetowej przedszkola w zakładce „Obłoczki”- Wydarzenia, to bardzo prosimy o przesłanie ich na adres poczty elektronicznej „Obłoczki” (obloczki2019@wp.pl). Z przesłanych zdjęć stworzymy galerię.

Bardzo dziękujemy Rodzicom, którzy dotychczas przesłali zdjęcia dzieci 😉

Pozdrawiam,

Magdalena Bartkowiak