BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 3 czerwca 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mamy nadzieję, ze jesteście gotowi bo zaczynamy kolejne zabawy.

A oto propozycja na dzisiaj:

1.„Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

Zapraszamy do wspólnej zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0

2.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną:

Zakręć kołem: https://wordwall.net/pl/resource/1253854/gimnastyka/wiosenna-gimnastyka

3.„Gąski, gąski do domu” – zabawa inscenizowana, czerpanie radości ze wspólnej zabawy, umiejętne regulowanie tonu głosu. Rodzic wyjaśnia dziecku, że w zabawie występuje: mama-gąska, tata- wilk i dzieci-gąski. Mama-gąska staje po jednej stronie sali, po drugiej stoją dzieci-gąski, wilk- tata staje z boku na wysokości środka pomiędzy mamą i gąskami.

Mama nawołuje dzieci:

Gąski, gąski do domu! (mama-gąska nawołuje)

Boimy się! (głośno odpowiadają dzieci-gąski)

Czego? (mama-gąska nawołuje)

Wilka złego. (cicho odpowiadają dzieci-gąski)

A gdzie on jest? (mama-gąska nawołuje)

Za górami, za lasami. (cicho odpowiadają dzieci-gąski)

Co robi? (mama-gąska nawołuje)

Zęby ostrzy pazurami. (cicho odpowiadają dzieci-gąski)

Gąski, gąski do domu! (mama-gąska nawołuje)

Gdy dzieci-gąski przebiegają do mamy, wilk wyłapuje jedno z nich. Następuje zamiana ról, złapana gąska wraca do gąsek.

4.„Brzydkie zwierzę” – praca malarska inspirowana wierszem D. Wawiłow. Rodzic recytuje wiersz.

Brzydkie zwierzę

Danuta Wawiłow

Jak mi ciocia albo wujek

Piękne farby podaruje,

Namaluję na papierze

Takie brzydkie, brzydkie zwierzę…

To jest pomysł do niczego!

Lepiej maluj coś ładnego!

Nie chcesz?… Czemu?… Nie rozumiem…

Bo ładnego ja nie umiem!

Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:

  • Jakie zwierzę namaluje bohater wiersza?
  • Jak może wyglądać brzydkie zwierzę?
  • Co może myśleć o sobie brzydkie zwierzę?

Po rozmowie spróbujcie wspólnie namalować brzydkie zwierzę. Na stoliku przygotujcie farby, pędzle i wodę w kubku, taśmą przytwierdzamy kartkę formatu A2 (może to być szary papier). Przy stoliku namalujcie wspólnie z rodzicami jedno brzydkie zwierzę 🙂

5.„Jesteśmy dziećmi” – zabawa ruchowa przy piosence według pomysłów, rozwijanie kreatywności ruchowej, usprawnianie rytmicznego poruszania się.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

6.„Obrazy malowane wodą” – zabawa kreatywna przeznaczona do przeprowadzenia w ogrodzie, w parku. Każde dziecko otrzymuje duży pędzel i kubeczki z wodą. Rodzic prosi dzieci, aby namalowały wodne obrazy w ogródku (ściana budynku, parkan, chodniki). Tłumaczymy, jak się zachowuje woda na płaszczyznach pionowych, a jak na poziomych, zwraca uwagę na parowanie wody w miejscach nasłonecznionych. Zachęcamy do tworzenia wspólnych, dużych obrazów. Utrwalcie wodne obrazy aparatem fotograficznym.

7.„Zburzymy wieżę” – zabawa ruchowa z elementem rzutu do celu i konstruowania. Dzieci wcielają się w rolę budowniczych i rzucających. Najpierw budowniczy budują wieżę z kartonów (pudełka po butach). Następnie wyklaskują wierszyk:

Pudełko pod,

pudełko nad,

będzie wieża

na sto dwa.

Na sygnał rodzica: Start rzucają, celują w wieżę np. woreczkami, kawałkami gazet, piłeczkami

8.„Wzory” – zabawa sensoryczna, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko otrzymuje tacę z kaszą manną, na stoliku leżą wzory do odwzorowania, np. linia pozioma, pionowa, ukośna, dwie linie poziome, pionowe, ukośne, krzyżyk, V, O, U, T, A, C. Dzieci wskazującym palcem rysują wzór, wymieniają się wzorami, zadają sobie zadania do odwzorowania według własnych pomysłów. Chętne dzieci mogą kreślić wzory pędzlem. Zwracamy uwagę na prawidłowy chwyt.

Pozdrawiamy,

p. Magda i p. Aneta