BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 3 kwietnia 2020 r.

MAMO! TATO!

W MIESIĄCU KWIETNIU

działamy w ramach tematów:

1. Wielkanoc.

2. Praca rolnika.

3. Dbamy o naszą planetę.

4. Tajemnice książek.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wzmacnianie więzi rodzinnych
  • Zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi z Wielkanocą
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania czytanego przez N.
  • Poznanie polskich zwyczajów związanych z Wielkanocą
  • Poznanie określeń: pisanka, kraszanka, święconka
  • Łączenie opisu słownego z przedmiotem – rozwiązywanie zagadek
  • Poznanie tradycji święcenia pokarmów w wielką sobotę
  • Zwrócenie uwagi na estetyczny wygląd koszyczka wielkanocnego
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną cechę
  • Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych
  • Przybliżenie dzieciom tradycji malowania jajek
  • Ćwiczenia rozluźniające i zwiększające ruchomość w stawach
  • Liczenie w dostępnym zakresie
  • Budowanie wypowiedzi na temat świątecznych potraw – praca z obrazkiem
  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się przy stole
  • Poznanie pracy rolnika – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych mu narzędzi
  • Wiązanie opisu słownego z obrazkiem
  • Opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń, używanie określeń: na początku, potem, na końcu
  • Porównywanie liczebności zbiorów
  • Odwzorowywanie liczebności za pomocą zbiorów zastępczych
  • Rozwijanie motoryki małej
  • Zapoznanie z wyglądem i nazwami pojazdów
  • Wzmacnianie mięśni grzbietu
  • Poznanie produktów, które powstają z mleka
  • Rozumienie znaczenia jedzenia nabiału dla zachowania zdrowia
  • Klasyfikowanie przedmiotów według dwóch cech
  • Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę
  • Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu
  • Wskazywanie właściwych i niewłaściwych zachowań wobec przyrody
  • Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej
  • Kształtowanie umiejętności wykorzystywania różnych materiałów w pracy plastycznej
  • Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi – opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń
  • Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie
  • Nabywanie sprawności ruchowej i zwinności
  • Wdrażanie do utrzymywania porządku
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonej cechy
  • Kształtowanie u dziecka śmiałości i odwagi poprzez prezentowanie przed grupą swojej ulubionej książki
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych książek
  • Rozbudzanie ciekawości badawczej – sprawdzanie różnych faktur papieru
  • Rozwijanie zainteresowania książkami
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat obrazka oraz wysłuchanego tekstu
  • Układanie i opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń
  • Doskonalenie umiejętności liczenia
  • Zapoznanie z pracą sprzedawcy w księgarni
  • Poznanie określeń: okładka, strona, kartka, księgarnia
  • Rozwijanie sprawności koordynacyjnej (równowagi, orientacji wzrokowo-ruchowej)
  • Ukazanie różnorodności tematycznej książek
  • Rozwijanie zainteresowania książkami

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy

  • Zabawy z „powitaniami” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie

  • Zabawy przy muzyce- ruchowo-rytmiczne- rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem
  • Zabawy rozwijające sprawność fizyczną

  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
  • Słuchanie tekstów czytanych przez n., zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami- rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej

  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych

  • Zabawy ruchowe – nabywanie umiejętności zgodnej zabawy, respektowania zasad zabawy, współdziałania z dziećmi w zabawie