Dzień dobry wszystkim. To już czwartek i kolejne popołudniowe zajęcia. Ależ ten czas pędzi! Zaczynamy:)
5,6-latki:
Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bocianie łowy.
Przygotuj: szarfy, nagranie muzyki do marszu. https://www.youtube.com/watch?v=urLZOP2MtVs
Rodzic układa w pokoju szarfy (gniazda). Dziecko (bocian) porusza się pomiędzy gniazdami w rytm muzyki do marszu. Na przerwę w muzyce wchodzi do jednego gniazda, staje w nim na jednej nodze, wyciąga wyprostowane ręce do przodu, naśladuje klekotanie bociana, uderzając dłonią o dłoń i wymawiając sylaby: kle, kle, kle.
Zabawa w tropiciela – rozpoznawanie śladów zwierząt wiejskich za pomocą dotyku.
Przygotuj: plastelinę, ziarna: słonecznika, ziela angielskiego, fasoli, zdjęcia ze śladami kury, kaczki, konia.
Rodzic układa na stole zdjęcia przedstawiające odciski śladów kury, kaczki, konia. Dziecko ogląda je, porównuje, rozpoznaje i nazywa. Wykonuje odciski śladów zwierząt w plastelinie: kury – z nasion słonecznika, kaczki – z ziela angielskiego, konia – z fasoli. Następnie Rodzic organizuje zawody na najlepszego tropiciela. Dziecko (oraz inni domownicy biorący udział w zabawie) zamyka oczy i rozpoznaje za pomocą dotyku, do jakiego zwierzęcia należą poszczególne ślady. Za każdy poprawnie rozpoznany ślad dziecko otrzymuje jeden punkt.
Co tu nie pasuje? – rozwijanie umiejętności uogólniania.
Rozpoznawanie niepasujących obrazków.
Przygotuj: obrazki zwierząt, np.: świni, kaczki, źrebaka, cielęcia, krowy.
Rodzic układa obrazki zwierząt (np. trzy dorosłe zwierzęta i jedno młode). Dziecko wskazuje obrazek, który nie pasuje do pozostałych, i uzasadnia swój wybór.
4-latki:
Odszukiwanie motywu kogutów w łowickich wzorach ludowych.
Przygotuj: albumy lub zdjęcia z łowickimi wzorami ludowymi.
Dziecko ma za zadanie odszukać motyw ze zwierzęciem, które występuje na wsi, i nazwać to zwierzę (kogut).
Zabawa z wykorzystaniem zmysłu dotyku Czarodziejskie pudełko.
Przygotuj: figurki zwierząt żyjących na wsi, pudełko – Czarodziejskie pudełko.
Dziecko ogląda figurki zwierząt, dotyka ich i je nazywa. Następnie Rodzic umieszcza je w czarodziejskim pudełku. Zadanie dziecka polega na rozpoznaniu zwierzęcia za pomocą dotyku, podaniu jego nazwy i naśladowaniu odgłosu, jaki ono wydaje.
Zabawa ruchowa Kury do kurnika
Rodzic wyznacza miejsce do zabawy – kurnik. Dziecko naśladuje odgłos kur (ko, ko) i ich chód, poruszając rękami jak skrzydłami. Na hasło: Kury do kurnika, kura (dziecko) chowa się do kurnika.
To już wszystko na dziś,
pozdrawiam – pani Kinga