BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 28 lutego 2021 r.

W miesiącu marcu proponujemy dzieciom następujące tematy kompleksowe:

OZNAKI WIOSNY”,

„WSZYSTKO ROŚNIE”,

„PRACOWITA WIOSNA”,

„ŚWIĘTA WIELKANOCNE”.

Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania i porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.
  • Rozwijanie słownika czynnego dziecka.
  • Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
  • Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym.
  • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.
  • Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
  • Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.
  • Zachęcanie do zakładania hodowli i prowadzenia obserwacji.
  • Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich nazywanie.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
  • Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

Ponadto w miesiącu marcu planujemy:

„DZIEŃ KOBIET, DZIEŃ DZIEWCZYNEK” (8 MARCA – PONIEDZIAŁEK),

„ŚWIATOWY DZIEŃ PSA” (9 MARCA – WTOREK),

„PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY” (19 MARCA – PIĄTEK),

„DZIEŃ WODY” (22 MARCA – PONIEDZIAŁEK),

„ŚNIADANKO WIELKANOCNE I WIELKANOCNY ZAJĄCZEK” (TERMIN ZOSTANIE PAŃSTWU PODANY).

pani Ewa i pani Ania