BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 6 kwietnia 2021 r.

Dzień dobry Rodzice, witajcie Słoneczka ! 🙂 

Mamy nadzieję, że odpoczęliście i jesteście pełni energii na kolejny tydzień nauki zdalnej.
Dzisiaj proponujemy zajęcia o gospodarstwie. Zapraszamy Was do wspólnej zabawy!

 

 

 

 

 

 

1. Gimnastyka

Zapraszamy do zabaw ruchowych !

2. „Na podwórku koło bramy” – słuchanie wiersza H. Łochockiej

Na podwórku koło bramy
wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię
najładniejsze jest na świecie.

Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!

Lecz tymczasem dziatek czwórka
już wymknęła się z podwórka
i na łączce sobie hasa
w lewo, w prawo, hej hopsasa!

Podskakuje cielątko,
a tuż za nim jagniątko,
podryguje prosiaczek,
biega w kółko źrebaczek.

A z pobliskiej biegł zagrody
hałaśliwy kundel młody
i ogonem raźnie machał,
poszczekując: hau, hau, hau, hau.

Oj, umyka cielątko,
oj, umyka jagniątko,
oj, umyka źrebaczek,
a na końcu prosiaczek.

Rozmowa w oparciu o wiersz, rodzic zadaje pytania:
O czym był wiersz ?
Jakie zwierzątka wystąpiły w wierszu?

3. „Wiejskie podwórko” rozmowa na temat ilustracji

Rodzic zadaje dziecku pytania:

  • Jakie zwierzęta można spotkać na podwórku wiejskim?
  • Jak wyglądają te zwierzęta?
  • Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?
  • Które zwierzęta mają rogi?
  • Jakie zwierzęta żyjące na podwórku wiejskim można spotkać w mieście?
  • Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?

4. Zabawa rozwijająca słuch i uwagę słuchową

5. „W wiejskiej zagrodzie” – zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz, naśladowanie odgłosów ptactwa domowego: kuru- ko, ko, ko; Indyk – gul, gul, gul; Kogut- kukuryku.

Zatrzymują się, machają skrzydłami– wykonywanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.

Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.

Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.

Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko– przemieszczanie się na czworakach. 

Zwierzęta żeby przejść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce (ławeczką mogą być ułożone poduszki)

Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie się dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.

Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.

Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez mostek
( jak wyżej).

Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.  

6. Rysowanie po śladzie, dzielenie na sylaby i kolorowanie  dwóch wybranych obrazków

 

7. Gimnastyka buzi i języka – zabawy logopedyczne:

  • „mruczenie” – dzieci na wydechu mruczą,
  • „masażyki” –  dzieci masują sobie twarze, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą – mówią  www…, pod dolną wargą –zzz…, klatka piersiowa – żżż…,
  • „wesołe ustka” – dzieci nabierają powietrza i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę,
  • „koniki” – dzieci kląskają czubkami języków – naśladują odgłos stukania końskich kopyt.

8. „Na wsi zawsze jest wesoło, tyle różnych zwierząt wkoło” – zachęcamy Was do wykonania pracy plastycznej 

  • malowanie dłonią

 

Udanej zabawy i dużo zdrówka 🙂 

pani Ania i pani Ewa

PS

Szanowni Rodzice, drogie „Słoneczka” . Jeżeli macie ochotę podzielić się z nami tym, co robicie w domach ( gry, zabawy, ćwiczenia, działalność twórcza ) to zachęcamy Was do przesyłania zdjęć na grupowy adres e-mail sloneczka3@tlen.pl

 

DZIĘKUJEMY !! 🙂