BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 18 listopada 2021 r.

Witam Rodziców i Dzieci- 18.11.2021

1.Film edukacyjny– słuchamy jak wieje wiatr

2. Słuchanie piosenki „Wiatr – psotnik” https://www.youtube.com/watch?v=D67CXHGNrjY – dowolna ruchowa interpretacja utworu

I. Wiatr zapukał w okno do dzieci:
„Halo, hej! Maluchy, jak leci?
Nie chce mi się biegać po polach,
Przyjdę do waszego przedszkola”. Nie! Nie! Nie!
Ref.: „Wietrzyku psotniku, masz chmurki przegonić,
Utulić sarenki w lesie,
Kałuże osuszyć i liście posprzątać
Bez ciebie cóż zrobi jesień!”
II. Wiatr zapukał w okno leciutko:
„Bez was, dzieci, trochę mi smutno
Nie chce mi się gwizdać i biegać,
Wolę z wami trochę pośpiewać…”
Ref.: „Wietrzyku psotniku…”
III. „A ja chcę rozkręcić zabawki
albo rozkołysać huśtawki.
Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki,
zbudzić wasze misie i lalki…

3. ” Wieje wiatr i pada deszcz”- zabawa ruchowa, rozwijanie pomysłowości zw zabawie, eksperymentowanie rytmiczne i graficzne

pomysł zabawy nr1

zabawa ruchowa według KLANZY, pomysł zabawy nr2
R. rozkłada na stoliku szary papier dużego formatu i przymocowuje go taśmą. Dziecko stoi wokół
stolików. R. rozdaje kredki pastelowe. Recytuje tekst, dziecko w trakcie zabawy dołącza do recytacji,
a także wykonuje odpowiednie czynności. • szary papier, taśma klejąca, kredki pastele
Pada, pada, pada deszcz. (dzieci rysują kropki)
Wieje, wieje wiatr. (dzieci rysują trzy fale)
Pada, pada, pada deszcz. (dzieci rysują kropki)

Wieje, wieje wiatr. (dzieci rysują trzy fale)
Błyskawica! Grzmot! (dzieci rysują kropki, mocno dociskając kredki)
Błyskawica! Grzmot!
Teraz już na niebie (dzieci delikatnie, powoli rysują fale)świeci tęcza.

4. „Jesienna pogoda”– zestaw zabaw ruchowych

 „Wesołe kropelki” – zabawa orientacyjno – porządkowa.

 Przebieg: Dzieci poruszają się w tempie podanym na instrumencie perkusyjnym.

Zatrzymują się i na hasło: Wesołe kropelki – podskakują swobodnie.

Kropelki odpoczywają – dzieci zatrzymują się w przysiadzie podpartym. Po chwili odpoczynku biegają dalej.

„Słońce i chmurka” – zabawa orientacyjno -porządkowa.
Dzieci biegają, na hasło:
Słońce – wyciągają w górę ramiona i podskakują wesoło. Na hasło: Chmurka – chowają się przed deszczem – przykucają i pochylają nisko głowy.

 „Wiatr przegania chmury” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
 Dzieci stoją w małym rozkroku, ręce uniesione w górę. Wykonywanie skrętów i skłonów w bok – naśladowanie ruchów chmur płynących po niebie.

„Pieski na spacer – pieski do budy” – zabawa z elementem czworakowania.

 Chód na czworakach, na hasło: Pieski do budy – dzieci biegną do wyznaczonego wcześniej miejsca na budę.

„Wróbelki” – zabawa z elementem podskoku.

Podskoki obunóż w miejscu i do przodu.
Odpoczynek – wróbelki stoją i strzepują kropelki deszczu ze swoich piórek.

„Listki na wietrze” – zabawa bieżna.
Dzieci biegają w tempie podanym na bębenku,zatrzymują się i zmiana kierunku biegu.

„Wiatr rozwiewa listki” – ćwiczenie oddechowe.
Dmuchanie na skrawki papieru rozsypane na podłodze.

” Piórka”– ćwiczenia oddechowe. Dziecko siedzi. R. rozdaje po dwa piórka: czerwone i żółte. R. prosi, aby dzieci zrobiły wdech nosem i – mocno wydychając powietrze ustami – dmuchnęły na czerwone piórko. W ten sam sposób dmuchają na żółte piórko. • czerwone i żółte piórka

5. ” Deszczowe zwierzaki”– słuchanie wiersza D. Gellner.

” Deszczowe zwierzaki”

Gdy pada na nosy, gdy pada na krzaki to budzą się zaraz deszczowe zwierzaki.

Deszczowy baranek, deszczowy pudelek, deszczowe zwierzaki z deszczowych kropelek.

Mają worki z kałużami, parasole za uszami.

Ciągną wielkie, srebrne kosze, w koszach rynny i kalosze.

Skaczą sobie raz i dwa! Na ogonach deszcz im gra!

Rozmowa na temat wiersza. R. pyta: Jakie zwierzaki budzą się, gdy pada deszcz?; Jakie przedmioty
mają ze sobą?; Co robią?.

6. • „Deszczowe zwierzaki” – praca plastyczna z wykorzystaniem farb plakatowych i słomek. R. rozkłada na stoliku kartki A4 z bloku technicznego oraz żółte i czerwone farby plakatowe. Dziecko maluje
powierzchnie kartek pędzlami umoczonymi w wodzie, a później w farbach. Następnie rozdajemy dzieciom słomki. Prosimy, aby zrobiły wdech nosem i dmuchnęły w słomki skierowane w stronę pomalowanych kartek. Czynność należy powtórzyć kilka razy, aż na kartkach pojawią się różne kształty. Dzieci
opisują to, co powstało. R. pyta, jakie zwierzątka mogą przypominać otrzymane kształty. Pomoce • kartki z bloku
technicznego A4, pędzle, farby, słomki. Udanej zabawy

7. Jak zrobić wiatraczek ?

Zapraszam Was do wykonania wiatraczka z papieru

https://www.youtube.com/watch?v=XqDeBy9fdIw

 

Pozdrawiam serdecznie
pani Jola
Zapraszamy Rodziców i dzieci do dzielenia się swoimi działaniami z domu
(przypominamy, że działa  nasz grupowy e- mail: i  tam możecie napisać co u Was słychać i przysyłać np. zdjęcia prac dzieci)