Witam Rodziców i Dzieci- praca zdalna, 13.12
PRZEDŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA… czyli przedświąteczne porządki i nie tylko – PLANSZE
Święta coraz bliżej, a zatem czekają nas przedświąteczne zakupy, porządki i nie tylko… Poniżej kilka plansz gotowych do druku dotyczących naszych domowych, przedświątecznych przygotowań .
Przedświąteczne porządki i przygotowania. Rozmowa kierowana – Dzieci podejmują próby opisania czynności przedstawionych na ilustracjach (np. odkurzanie, zamiatanie, mycie podłóg, układanie zabawek itp.). W oparciu o te
ilustracje R. inicjuje rozmowę, zachęca dziecko do wypowiadania się na temat
zajęć mamy, taty i dzieci przed Świętami – odwołuje się do doświadczeń życiowych dzieci:
Jakie mamy obowiązki w domu? Co zazwyczaj robi się przed Świętami?
„Do czego to służy?” – zabawa dydaktyczna, poszerzanie słowników: biernego i czynnego dzieci;
podawanie nazw przedmiotów i czynności nimi wykonywanych. Naśladowanie czynności związanych
ze sprzątaniem. R. prezentuje kilka przedmiotów służących do sprzątania.
Dziecko wymienia, których rzeczy używa , gdy pomaga mamie. Podaje ich nazwy, dzieląc na sylaby.
Potem podaje nazwy pozostałych rzeczy. R. zadaje pytanie: Co robi się odkurzaczem?. Dziecko naśladuje
ruchem czynność odkurzania. Analogicznie R. zadaje pytania o kolejne przedmioty, a dziecko naśladuje
odpowiednie czynności. • odkurzacz, miotła, szufelka, ściereczka, gąbka, trzepaczka
„Składamy kocyk” – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wykonywanie czynności zgodnie
z poleceniami R. Wdrażanie do współdziałania z innymi. Dziecko w parze z R składają kocyki zgodnie z instrukcją R. Mogą składać je w powietrzu lub na podłodze. • kocyki
„Praczki” – zabawa muzyczno-ruchowa według Marty Bogdanowicz. Kształtowanie świadomości własnego ciała, prawej i lewej strony, oraz świadomości przestrzennej. Dzieci siedzą, śpiewają piosenkę
i ruchami ilustrują jej treść. Między kolejnymi czynnościami można powtórzyć wersy: Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam, / Jak praczki pracują, pokażę ja wam (dla utrwalania prawej i lewej strony).
Praczki
sł. i muz. tradycyjne
Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam, (dzieci pokazują raz lewą, raz prawą rękę)
Jak praczki pracują, pokażę ja wam.
Tak piorą, tak piorą przez cały długi dzień. /x 2 (dzieci pocierają piąstką o piąstkę)
Wieszają, wieszają przez cały długi dzień. /x 2 (dzieci unoszą ręce)
Prasują, prasują przez cały długi dzień. /x 2 (dzieci ruszają rękami w poziomie
z dłońmi zaciśniętymi w piąstki)
Składają, składają przez cały długi dzień. /x 2 (dzieci naśladują składanie ubrań)
Tańcują, tańcują przez cały długi dzień. /x 2 (dzieci tańczą w parach)
Wkrótce święta | ||
Autor: Bożena Forma |
Gwar i hałas dziś w przedszkolu słychać głosy w sali w holu. Wszyscy wszystko dziś sprzątają wiadra z wodą, szczotki mają.Drzwi,regały, półki, szafki. lśnią czystością też zabawki. Lalki pięknie uczesane w nowe suknie są ubrane.Pachną w kuchni już pierniki przystrojone są stoliki. Święta, święta,się zbliżają, wszyscy bardzo się starają. |
Sprzątanie wcale nie musi być takie straszne….wystarczy odrobina wyobraźni, fajna muzyczka i mieszkanie na Święta gotowe:) Do układu można wykorzystać piosenkę: Shakin’ Stevens-Merry
„Pomocna dłoń” – wykonanie pracy plastycznej. R. pokazuje dzieciom cztery obrazki, na których przedstawione są symbole czynności, np. talerz ze sztućcami (rozkładanie talerzy), worek ze
śmieciami (wyrzucanie śmieci), ściereczka (wycieranie kurzu), odkurzacz (odkurzanie). Dzieci podają
nazwy czynności i wybierają, którą z prac domowych będą wykonywały w najbliższym tygodniu. Na
kartce z bloku technicznego A4 odbijają pomalowane farbami dłonie i na te odbitki naklejają wybrane
wcześniej symbole. Wieszamy prace na tablicy i zachęcamy dzieci, by pokazały R , w czym będą
im pomagały. • obrazki przedstawiające symbole czynności domowych, farby plakatowe, pędzle, kartki z bloku technicznego
(przypominamy, że działa nasz grupowy e- mail: i tam możecie napisać co u Was słychać i przysyłać np. zdjęcia prac dzieci)