BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 7 listopada 2021 r.

Dzieci chętnie biorą udział w zajęciach, którym towarzyszy ruch i muzyka. System kształcenia i terapii – EDUKACJA PRZEZ RUCH, to zbiór technik i metod pracy opartych na naturalnym, optymalnym, rytmicznym ruchu człowieka, który w pełni wykorzystuje spontaniczny ruch dziecka. Poruszanie się według określonej rytmicznej procedury, aktywizując zmysły, wspiera wzrost poziomu integracji sensorycznej, by w ten sposób przygotować zarówno ciało, jak i umysł do procesu uczenia się.

  1. Pan listopad- rozmowa na temat charakterystycznych cech wyglądu, ubioru, aktualnej pory roku
  2. Rytmiczne i spokojne podawanie po okręgu przedmiotów
  3. Zaproszenie do stołów, dzieci kreślą palcami raz jednej raz drugiej ręki pionowe kreski z dołu do góry, z góry na dół
  4. Dzieci kreślą palcami raz jednej raz drugiej ręki pionowe kreski z dołu do góry, z góry na dół w rytm muzyki
  5. Rytmiczne podawanie kartki papieru, ćwiczenia grafomotoryczne- rytmiczne kreślenie deszczu- pionowych kresek w niebieskim kolorze przy muzyce . Nauczyciel demonstruje na tablicy kreślenie kresek.
  6. Wiersz „ Na polanie w lesie”

Na polanie, w lesie, już pożółkła trawa,

zaraz się rozpocznie jesienna zabawa.

Zając dmucha w trąbę, miś na flecie gra,

mały jeżyk podśpiewuje: bum tra- ra- ra- ra/bis

Wiewióreczka ruda wielki bęben trzyma,

pod gałęzią sosny głową kiwa ślimak.

Poszła jesień w taniec, wiatr na liściach gra,

mały lisek podśpiewuje: bum tra- ra- ra- ra/bis

  • ćwiczenia w uważnym słuchaniu
  • w czasie wypowiadania nazwy zwierzątka zabieramy ze stołu jedno kolorowe koło
  • liczymy ilość wybranych kół

7. Dzieci siedząc na krzesłach wykonują parasole techniką origami ( ćw. w składaniu papieru, składają koło na pół). Przyklejają do kartki i dorysowują rączkę parasolki.

8. Prezentacja wykonanych prac, układanie prac na dywanie- zestawienie indywidualnych kart pracy w kartę zespołową, swobodna rozmowa na jej temat.