Dzieci chętnie biorą udział w zajęciach, którym towarzyszy ruch i muzyka. System kształcenia i terapii – EDUKACJA PRZEZ RUCH, to zbiór technik i metod pracy opartych na naturalnym, optymalnym, rytmicznym ruchu człowieka, który w pełni wykorzystuje spontaniczny ruch dziecka. Poruszanie się według określonej rytmicznej procedury, aktywizując zmysły, wspiera wzrost poziomu integracji sensorycznej, by w ten sposób przygotować zarówno ciało, jak i umysł do procesu uczenia się.
- Pan listopad- rozmowa na temat charakterystycznych cech wyglądu, ubioru, aktualnej pory roku
- Rytmiczne i spokojne podawanie po okręgu przedmiotów
- Zaproszenie do stołów, dzieci kreślą palcami raz jednej raz drugiej ręki pionowe kreski z dołu do góry, z góry na dół
- Dzieci kreślą palcami raz jednej raz drugiej ręki pionowe kreski z dołu do góry, z góry na dół w rytm muzyki
- Rytmiczne podawanie kartki papieru, ćwiczenia grafomotoryczne- rytmiczne kreślenie deszczu- pionowych kresek w niebieskim kolorze przy muzyce . Nauczyciel demonstruje na tablicy kreślenie kresek.
- Wiersz „ Na polanie w lesie”
Na polanie, w lesie, już pożółkła trawa,
zaraz się rozpocznie jesienna zabawa.
Zając dmucha w trąbę, miś na flecie gra,
mały jeżyk podśpiewuje: bum tra- ra- ra- ra/bis
Wiewióreczka ruda wielki bęben trzyma,
pod gałęzią sosny głową kiwa ślimak.
Poszła jesień w taniec, wiatr na liściach gra,
mały lisek podśpiewuje: bum tra- ra- ra- ra/bis
- ćwiczenia w uważnym słuchaniu
- w czasie wypowiadania nazwy zwierzątka zabieramy ze stołu jedno kolorowe koło
- liczymy ilość wybranych kół
7. Dzieci siedząc na krzesłach wykonują parasole techniką origami ( ćw. w składaniu papieru, składają koło na pół). Przyklejają do kartki i dorysowują rączkę parasolki.
8. Prezentacja wykonanych prac, układanie prac na dywanie- zestawienie indywidualnych kart pracy w kartę zespołową, swobodna rozmowa na jej temat.