BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 16 listopada 2021 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Zaczynamy kolejny dzień naszych zdalnych zajęć. Dzisiaj proponuje następujące zadania i zabawy:

1.„Buziak na dzień dobry”- zabawa integracyjna na powitanie

Na „dzień dobry” słodki buziak,                  Dzieci machają rękoma i robią „cmok”.

na dzień dobry tobie dam.                           Kierują otwarte dłonie w stronę kolegów/koleżanek

                                                                     (do środka) i robią „cmok”.

Już „dzień dobry” tobie śpiewam,             Machają rękoma i robią „cmok”.

bo nie jestem teraz sam!                            Machają palcem wskazującym.

Na „dzień dobry” słodki buziak,                   Jw.

na dzień dobry tobie dam.                            Jw.

Ciągle dobry humor miewam,               Obracają się względem własnej osi, trzymając dłonie

                                                                   na biodrach, i robią „cmok”.

z tobą śpiewam, tobie gram!                  Naśladują gestem granie na flecie.

Na „dzień dobry” słodki buziak,                  Jw.

na dzień dobry tobie dam.                           Jw.

Nigdy dosyć tych buziaków                  Machają palcem wskazującym i robią „cmok”.

od radosnych przedszkolaków!             Kłaniają się kolegom.

2. Zestaw ćwiczeń porannych:

„Pieski na spacer – pieski do budy” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Ze sznurka układamy na dywanie linię – za sznurkiem jest „buda” dla piesków. Przy dźwiękach muzyki dzieci maszerują przed sznurkiem w rożnych kierunkach. Gdy zatrzymujemy nagranie, dzieci szybko wbiegają „do budy”, czyli przekraczają sznurek.

– „Kotki piją mleczko” – zabawa z elementem czworakowania. Na jedno uderzenie w tamburyn dzieci-kotki chodzą na czworakach. Na dwa uderzenia – zatrzymują się w miejscu i naśladują picie mleka ze spodeczków.

– „Gramy na flecie” – zabawa z elementem skoku. Układamy na dywanie (za pomocą sznurka lub liny) prostą linię – flet. Dzieci po kolei przeskakują przez linę/sznurek, raz z prawej, raz z lewej strony – grają na flecie.

– „Kotki wchodzą na płotek” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci są ustawione w rozsypce. Na sygnał.: kotki – naśladują wspinanie się po drabinie, od przysiadu do wspięcia na palce, na kolejny sygnał – schodzą z drabiny w dół do przysiadu.

– „Cisza” – zabawa uspokajająca. Dzieci siadają na dywanie w siadzie skrzyżnym, spokojnie oddychają. Prosimy, by wyobraziły sobie, że trzymają na kolanach malutkiego kotka, którego trzeba ukołysać do snu.

3.„Filmowa orkiestra” – zabawa spostrzegawcza.

Prezentujemy kamerę lub aparat telefoniczny z możliwością filmowania. Dzieci nazywają je, podają, do czego służą. Wspólnie ustalamy z przedszkolakami, jak powstaje film lub sesja zdjęciowa, kto jest potrzebny, żeby można było nakręcić film albo wykonać sesję zdjęciową (reżyser, operator kamery, oświetleniowiec, charakteryzator, scenograf, kostiumograf, aktor, model). 4-latki dzielą nazwy zawodów na sylaby, a 5-latki dodatkowo podają, czy w danej sylabie słychać głoskę e.

4.„W zgodzie z netykietą” – zabawa dydaktyczna w oparciu o tekst Bożeny Piergi.

W zgodzie z netykietą”

Bożena Pierga

Nim się zwiążesz z internetem,

poznaj dobrze netykietę*.

Trzeba wiedzieć: te zasady

chyba są nie od parady**.

By przykrości się wystrzegać,

warto zatem ich przestrzegać.

Zawsze wchodź na taką stronę,

gdzie jest wejście dozwolone.

Najbezpieczniej bywa w sieci

tam, gdzie strony są dla dzieci.

Gdy się łączysz z internetem,

niech zostaną twym sekretem

osobiste informacje.

Powściągliwi*** mają rację!

Gdy jest w sieci coś nie tak,

daj najbliższym twoim znak.

A poradzą ci z ochotą,

jak się zmagać ze zgryzotą.

I pamiętaj: w internecie

dużo dowiesz się o świecie.

Więc korzystaj z tego z chęcią,

posiłkując się pamięcią.

Odpowiedzcie pytania: O czym był wiersz? Co to jest netykieta? O czym trzeba pamiętać, gdy korzysta się z internetu? Kiedy i jak wolno dzieciom korzystać z internetu? Czego nie wolno podawać w internecie?

Dzieci wspólnie ustalają, że po pierwsze z internetu można korzystać, wykorzystując różne urządzenia, np. telefon, komputer. Po drugie urządzenia te mają wspólny element: ekran. Pokazujemy obrazki przedstawiające ekran, przedszkolaki wymieniają jego charakterystyczne cechy: kształt (najczęściej prostokąt), powierzchnię (najczęściej błyszcząca), przeznaczenie (wizja –wyświetlacz – mniejszy lub większy ekran, w tym dotykowy), akustykę – ochrona przed hałasem, promieniowaniem, wysoką temperaturą; film – początek filmu, strona tytułowa, tytuł.

Następnie prezentujemy wyraz: ekran. Dzieci dzielą go na sylaby, wskazują pierwszą głoskę, wypowiadają słowo, które ukryło się w ekranie kran, podają inne wyrazy rozpoczynające się głoską e, dzielą je na sylaby, wyróżniają miejsce głoski e. Na koniec wyjaśniają znaczenie zwrotu: być gwiazdą ekranu.

http://przedszkolnepomysly.blogspot.com/2018/10/zabawy-z-literami-litera-e.html

5.„Ekran dotykowy” – zabawa bieżna.

Dzieci swobodnie biegają po sali, na hasło: Ekran! szybko dobierają się w pary, jedna osoba staje za drugą. Dziecko stojące z tyłu rysuje na plecach partnerki / partnera palcem dowolny obrazek – naśladuje pisanie na ekranie dotykowym. Zadaniem partnerki / partnera jest odgadnięcie, co zostało narysowane. Przy powtórzeniu następuje zamiana ról.

6.„Ekran i moja bajka” – malowanie rosnącymi farbami.

Przygotujcie rosnącą farbę –1 porcja mąki, soli, wody i proszku do pieczenia, ewentualnie barwniki oraz pojemniki, pędzle, kartki. Dzieci mieszają składniki farby i malują ekran oraz swoją ulubioną bajkę. Na koniec utrwalcie prace przedszkolaków w kuchence mikrofalowej.

7.„E jak ekran” – praca z Kartą pracy. Dzieci kolorują ramki w których znajduje się głoska e.

http://przedszkolnepomysly.blogspot.com/2018/10/zabawy-z-literami-litera-e.html

8.„Gwiazda filmowa” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na hasło: Gwiazda filmowa! – zatrzymują się i przyjmują wybraną przez siebie, według własnego pomysłu pozę, figurę tak, jak najsławniejsi aktorzy, modelki na tzw. ściance dla fotoreporterów.

9. Praca z Kartą Pracy – ćwiczenie spostrzegawczości.

Dzieci odszukują właściwe cienie zwierząt.

https://eduzabawy.com/karty_pracy/dopasuj_cienie/dzien-zwierzat/

10.„Kim jestem?” – rozwiązywanie zagadek M. Szeląg.

Pies

Kiedy byłem jeszcze mały,

czasem gryzłem twe sandały.

Warczę, gdy ktoś na mnie krzyczy,

na spacery chodzę na smyczy.

Żółw

Jestem znany właśnie z tego,

wolno idę, mój kolego.

Czasem w wodzie sobie pływam

i w skorupie się ukrywam.

Kot

Mleko to ja lubię,

wiosną sierść swą gubię.

W słońcu się wygrzewam,

myszkom psocić nie dam!

Świnka morska

Mieszkam w klatce, nie w chlewiku.

Klatka stoi na stoliku.

I choć morską mnie nazwali,

w wodzie pływać mi nie dali.

Papuga

Jestem barwna, kolorowa,

nie obca mi ludzka mowa.

Mówią, że jestem pleciuga,

znacie mnie, jestem…

Rybka (złota rybka)

W akwarium Olka pływam,

zwykle niewielka bywam.

Ludzie mówią swe marzenia,

a ja spełniam te życzenia.

11.„Zamienię was w…”– zabawa ruchowo-naśladowcza.

Prezentujemy kolejno ilustracje przedstawiające zwierzęta domowe, a dzieci je naśladują.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/11/dom1.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/11/dom2.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/11/dom4.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/11/dom6.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/ZOO5.jpg

Pozdrawiam 😀

Pani Magda