Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc maj.
Temat tygodnia: Moja Ojczyzna
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej,
- poznawanie tradycji związanych z obchodzeniem świąt państwowych,
- tworzenie prac plastycznych różnymi technikami,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie koncentracji uwagi i pamięci,
- utrwalanie nazw i wyglądu symboli narodowych,
- rozwijanie zdolności muzycznych poprzez słuchanie muzyki i śpiewu,
- rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- utrwalanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- zachęcanie do dbałości o odpowiednią postawę,
- zapoznanie z legendą o Syrence,
- poznawanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie,
- utrwalanie symboli narodowych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie wiadomości na temat Polski,
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy,
- poznawanie historii powstania Warszawy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie aktywności twórczej,
- porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
- poznawanie miary płynów,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
- zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
- zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
- określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy,
- zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem.
Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:
- przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze i właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
- rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
- przybliżanie wiadomości na temat polskich gór,
- utrwalanie wiedzy na temat instrumentów perkusyjnych,
- rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w rytm muzyki,
- zwracanie uwagi na architekturę miejscowości zamieszkania,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznawanie cech charakterystycznych dla wsi i dla miasta,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz myślenia logicznego,
- rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
- rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej,
- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych miast w Polsce,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności artykulacyjnej.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy,
- wskazywanie różnic między miastem a wsią,
- obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
- poznawanie nazw pobliskich ulic,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
- przedstawianie działań w zapisie,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
- przygotowanie kącika regionalnego,
- zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
- poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,
- kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
Temat tygodnia: Łąka w maju
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:
- rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyroda,
- poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
- zapoznanie z różnymi możliwościami spędzania czasu wolnego na łące w maju,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu czytanego przez N.,
- poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- utrwalanie nazw kwiatów występujących na łące,
- rozwijanie mowy,
- przybliżanie dzieciom dóbr polskiej kultury,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
- wzbogacanie wiedzy na temat wybranych środowisk przyrodniczych,
- usprawnianie narządów artykulacyjnych.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie piękna majowej przyrody,
- zapoznanie z sześcianem,
- rozwijanie umiejętności szeregowania,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- poznawanie budowy biedronki,
- obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
- zabawy na świeżym powietrzu,
- rozwijanie zainteresowania przyrodą,
- poznawanie nazw wybranych roślin zielnych.
Temat tygodnia: Święto Rodziców
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
- uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka,
- rozwijanie pamięci odtwórczej,
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zapoznanie z rolą mamy i taty w życiu dziecka,
- rozwijanie pamięci i spostrzegawczości,
- opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki,
- wykonanie układu ruchowego do piosenki,
- rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i logicznego myślenia,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie uwagi,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznawanie sposobów sprawiania rodzicom niespodzianek,
- rozwijanie mowy,
- zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla rodziców,
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zachęcanie do spędzania z rodzicami wolnego czasu,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie pamięci,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
- określanie wzrostu dzieci,
- porównywanie wzrostu dzieci,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zachęcanie do sprawiania przyjemności innym,
- zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.