BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 30 października 2021 r.

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na miesiąc listopad :  

 

W miesiącu listopadzie  będziemy   realizować następujące tematy :

  1. Jesienna pogoda.
  2. Mój dom – Polska .
  3. Zwierzęta domowe.
  4. Zimno, coraz zimniej.

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z nauczycielem i  pozostałymi dziećmi.
  • Wspomaganie dzieci podczas  kontaktu z innymi  dziećmi– przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci.
  • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.
  • Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  • Utrwalamy zasady  funkcjonowania w grupie.
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych.
  • Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali.
  • Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
  • Posługiwanie się określeniami: niższy, wyższy.
  • Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej imion.
  • Kształtowanie nawyku prawidłowego oddechu.
  • Współdziałanie z rówieśnikami w zabawie.
  • Obdarzanie uwagą dzieci i nauczyciela podczas zabawy.
  • Dostrzeganie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni.
  • Próby tworzenia deszczowej muzyki – gra na instrumentach.
  • Rozwijanie umiejętności językowych, zachęcanie do zabaw słowotwórczych.
  • Dostrzeganie kształtów i kolorów chmur; rozwijanie wyobraźni.
  • Ćwiczenia mięśni narządów mowy.
  • Opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń, używanie określeń: na początku, potem, na końcu.
  • Poznanie dekoracji używanych podczas świąt patriotycznych.
  • Kształcenie postawy szacunku do historii naszego kraju.
  • Zdobywanie wiedzy o tym, kto to jest patriota.
  • Kształtowanie postaw patriotycznych.
  • Poznanie symboli narodowych- godło, hymn Polski, flaga.
  • Zapoznanie z herbem Warszawy i legendą o Syrence.
  • Rozwijanie zainteresowań legendami o Polsce.
  • Rozbudzanie postaw patriotycznych.
  • Uwrażliwianie na folklor.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat morza i jego charakterystycznych cech.
  • Utrwalanie nazw ubrań.
  • Liczenie w dostępnym zakresie.
  • Próby opisywania wyglądu zwierzęcia.
  • Rozwój mowy; zachęcanie do wypowiedzi zdaniowych.
  • Kształtowanie potrzeby opiekowania się zwierzętami.
  • Rozumienie słowa opiekun.
  • Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Identyfikowanie i określanie własnych emocji; radzenie sobie ze smutkiem i stresem; rozwijanie empatii.
  • Interpretowanie muzyki poprzez ruch; doskonalenie umiejętności śpiewu.
  • Rozwijanie umiejętności rysowania.
  • Grupowanie przedmiotów ze względu na ich wielkość; przeliczanie w zakresie 1–3.
  • Zapoznanie z pracą weterynarza.
  • Doskonalenie rozpoznawania głosów zwierząt domowych.
  • Rozwijanie postawy szacunku i właściwych zachowań społecznych.
  • Utrwalanie nazw zwierząt.
  • Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej (zimowe mieszkania zwierząt).
  • Doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów.
  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta zasypiające na zimę).
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Powiązanie opisu słownego z treścią obrazka.
  • Ćwiczenia mięśni narządów mowy na wyrazach dźwiękonaśladowczych.
  • Poznawanie różnych materiałów; posługiwanie się określeniami: miękki, szorstki.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt futerkowych.
  • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, ruchowej i motorycznej.
  • Wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
  • Poznanie zasad odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z „powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy przy muzyce- ruchowo-rytmiczne- rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
  • Zabawy rozwijające sprawność fizyczną, aerobik przy muzyce.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez nauczyciela, zabawy słowne, zabawy z rymowankami- rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
  • Zabawy ruchowe -nabywanie umiejętności zgodnej zabawy, respektowania zasad zabawy, współdziałania z dziećmi w zabawie
  • Obserwacja przyrodnicza.
  • Spacery obserwacyjne w ogrodzie przedszkolnym oraz w pobliżu  przedszkola.