BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 lutego 2022 r.

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na miesiąc luty :

 

W miesiącu lutym   będziemy   realizować następujące tematy :

  1. Baśnie, bajki, legendy.
  2. Bale, bale w karnawale.
  3. W dawnych czasach.
  4. Wynalazki.

 

Ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne: 

  • Rozwijanie zainteresowania książką.
  • Wypowiadanie się na temat książek  – budowanie wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania bajki czytanej przez nauczyciela
  • Rozpoznawanie i podawanie imion / nazw bohaterów znanych bajek.
  • Odróżnianie dobra od zła.
  • Wspólne tworzenie bajki.
  • Zapoznanie z zasadami korzystania z książek – rozumienie potrzeby dbania o książki.
  • Dobieranie charakterystycznych elementów do bajkowych postaci.
  • Wcielanie się w role poznanych bohaterów – zabawy dramowe.
  • Kształtowanie spostrzegawczości, refleksu i umiejętności kojarzenia.
  • Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu.
  • Rozumienie pojęcia karnawał.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1–4; poszerzanie zakresu liczenia.
  • Poznanie pracy fryzjera – czynności, jakie wykonuje i akcesoriów, które są mu potrzebne.
  • Podawanie nazw strojów balowych.
  • Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni– wykonanie maski karnawałowej.
  • Kształtowanie prawidłowej reakcji na sygnał.
  • Posługiwanie się pojęciami: serpentyna, girlanda, konfetti.
  • Rozumienie i określanie cech przedmiotów: wielkość, kształt, kolor.
  • Poznanie i wykonanie ozdób karnawałowych; ozdabianie sali.
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy; wdrażanie dzieci do przestrzegania reguł podczas zabaw.
  • Rozwijanie ciekawości poznawczej; oglądanie książek z dinozaurami.
  • Rozwijanie ekspresji plastycznej; malowanie dużych powierzchni.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami; dbanie o bezpieczeństwo.
  • Zabawa badawcza – poznanie fizycznych właściwości węgla; rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci.
  • Poznawanie i określanie właściwości soli.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego podczas zabaw badawczych.
  • Rozpoznawanie uczuć prezentowanych za pomocą symboli graficznych.
  • Podawanie nazw czynności i nastrojów przedstawionych na obrazkach.
  • Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt przedstawionych na schematycznych obrazkach.
  • Rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw z plasteliną.
  • Wdrażanie do estetycznego wykonania pracy.
  • Uczestniczenie w zabawie badawczej – rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem, prowadzenie obserwacji.
  • Doskonalenie celności rzutu.
  • Zapoznanie z wyglądem pierwszych rowerów.
  • Ćwiczenie spostrzegawczości – dostrzeganie różnic między obrazkami.
  • Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami komunikowania się – wzywanie pomocy w górach.
  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie dźwięków i podawanie nazw przedmiotów, które je wydają.
  • Skonstruowanie telefonu ze sznurka i plastikowych kubków.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt.
  • Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości.
  • Rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem informacji.
  • Zapoznanie z historią żarówki.
  • Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości podczas tworzenia kukiełek do teatru cieni i zabaw teatralnych.
  • Rozwijanie spostrzegawczości poprzez obserwację i wyszukiwanie brakujących elementów.
  • Ćwiczenia grafomotoryczne.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań –zachęcanie dzieci do zgodnych zabaw, przestrzeganie zasad obowiązujących podczas zabawy.
  • Zabawy z „Powitankami ” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
  • Zabawy wprowadzające do tematu dnia–zabawy paluszkowe, rozwiązywanie zagadek, słuchanie wiersza, zabawy muzyczno-ruchowe, ćwiczenia oddechowe,
  • Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.
  • Zabawy przy muzyce – ruchowo-rytmiczne – rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem .
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez nauczycielkę , zabawy słowne, zabawy z rymowankami- rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – prowadzenie obserwacji przyrody. Zabawy na świeżym powietrzu. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy np. na śniegu.