BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 10 maja 2022 r.

Dzisiaj nastał długo oczekiwany przez dzieci dzień. Nareszcie wycieczka do Torunia! W przedszkolu naszym taka tradycja, że najstarsze dzieci – te które już niedługo pójdą do szkoły – wybierają się do rodzinnego miasta wielkiego polskiego astronoma Mikołaja Kopernika. W tym roku pojechały dzieci z dwóch grup: Ufoludków oraz Słoneczek 🙂

Wycieczkę zaczęliśmy od spakowania prowiantu i długiej podróży do Torunia. Pogoda nam dopisała – tego dnia świeciło piękne słonce i było przyjemnie ciepło. Razem z Panem Tomaszem – naszym przewodnikiem – udaliśmy się na zwiedzanie najbardziej znanych miejsc w mieście. Mieliśmy okazję samemu przygotować pierniki, które potem zabraliśmy do domu – wszystko to miało miejsce w Żywym Muzeum Piernika.  Zobaczyliśmy także dom, w którym mieszkał Mikołaj Kopernik, Krzywą Wieżę, obejrzeliśmy Rynek Staromiejski, pogłaskaliśmy osiołka (teraz tylko trzeba czekać na bogactwo – ponoć kto pogłaszcze tego osła będzie miał dostatnie życie), widzieliśmy także psa Filutka i oczywiście pomnik Mikołaja Kopernika.

W przerwie między atrakcjami mieliśmy czas na zjedzenie pysznego obiadu oraz kupienie pamiątek – ileż przy tym było emocji! Czasu mieliśmy w bród więc udaliśmy się nad Wisłę aby się trochę zregenerować. Dzieciom chyba jednak wciąż było za mało ruchu, bo biegały, skakały, rysowały kredą przez cały ten czas.

Na koniec wycieczki – niczym wisienka na torcie – zaplanowana była wizyta w Planetarium i film  pt. „Kolorowy Kosmos”. To dopiero było przeżycie! Kto jeszcze nie był – to serdecznie polecamy 🙂

Zmęczeni ale pełni wrażeń późnym wieczorem wróciliśmy do Poznania. To była niezapomniana wycieczka!