BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 lutego 2022 r.

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc luty.

Temat: Baśnie, bajki, bajeczki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych dzieci – poznanie nowej techniki,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu,
  • poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach,
  • układanie kompozycji z figur geometrycznych,
  • kształtowanie prawidłowej postawy,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
  • układanie obrazków według kolejności zdarzeń,
  • wyrabianie empatii,
  • zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym.

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • poznawanie małych liter i wielkich liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych,
  • określanie, dlaczego dany element należy do jednego zbioru i do drugiego zbioru,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • wykonywanie układu ruchowego do piosenki,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją,
  • rozwijanie aktywności werbalnej,
  • przedstawianie słowami uczuć i nastroju,
  • zapoznanie ze zjawiskiem topnienia,
  • poznawanie substancji, które topnieją,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.

Temat: Muzyka wokół nas

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów,
  • pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej,
  • odbieranie i nazywanie wrażeń słuchowych,
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • uczestniczenie w zabawach badawczych,
  • poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim kontakcie z nimi,
  • poznanie nowej piosenki,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości: wzrokowej i słuchowej,
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów i usłyszanych dźwięków z wymienieniem liczebnikówgłównych w zakresie 4; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika,
  • kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności budowania prostych zdań,
  • wypowiadanie się na temat obrazka,
  • rozbudzanie zainteresowań muzycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z rolą muzyki w życiu człowieka,
  • nazywanie i rozróżnianie wybranych instrumentów muzycznych.

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • dostrzeganie piękna muzyki,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie ze znakiem odejmowania,
  • utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
  • rozwijanie umiejętności/sprawności manualnych,
  • zapoznanie z akordeonem,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie aktywności twórczej.

Temat: Nie jesteśmy sami w kosmosie

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
  • dostarczanie wiadomości na temat Układu Słonecznego,
  • rozbudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznanie nowej piosenki,
  • rozwijanie zdolności szybkiej reakcji na ustalone hasła,
  • rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i wybranych barw pochodnych,
  • rozwijanie postawy badawczej,
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zaznajomienie ze środkami transportu,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza,
  • rozwijanie umiejętności współpracy,
  • poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem.

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • poznawanie zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • korzystanie w pracy plastycznej z dwóch technik,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika.

Temat:  Projekt Zawody / Mój wymarzony zawód

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • budowanie wiedzy dzieci o świecie społecznym – zapoznanie z różnymi rodzajami zawodów,
  • zwrócenie uwagi na wartość pracy ludzkiej,
  • zapoznanie dzieci z atrybutami charakterystycznymi dla danego zawodu,
  • organizowanie sytuacji sprzyjających poszerzaniu zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia,
  • doskonalenie umiejętności pracy – indywidualnej, w parach i w grupach,
  • rozwijanie umiejętności argumentowania swojego wyboru,
  • kształtowanie zdolności prezentowania się na forum grupy.

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie preorientacji zawodowej,
  • poznanie różnego typu zawodów,
  • wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
  • wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną, w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,
  • wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
  • rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
  • prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
  • usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów,
  • tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów,
  • rozumienie wagi pracy ludzkiej,
  • poznanie specyfiki pracy malarza,
  • poszerzanie wiadomości na temat odwiedzanego miejsca pracy i wykonywanych tam zawodów,
  • rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • podsumowanie działań podjętych w ramach projektu,
  • podsumowanie wiedzy na temat poznanych zawodów.