Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na wrzesień.
Temat: To jestem ja
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie poznawania samego siebie i innych,
- poznawanie zasad bezpieczeństwa,
- próby swobodnego poruszania się w przestrzeni,
- reagowanie na ustalone sygnały,
- wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie poznawania samego siebie, kształtowanie orientacji w schemacie ciała,
- zachęcanie do uważnego słuchania N.,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
- rozwijanie sprawności manualnej.
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
- rozwijanie mowy,
- wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola,
- zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola,
- dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznawanie ważniejszych regionów Polski,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- umuzykalnianie dzieci,
- poznawanie narządów zmysłów,
- utrwalanie nazw części ciała,
- poznawanie różnych stanów emocjonalnych.
Temat: Moja grupa
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- kształtowanie prawidłowych zachowań społecznych,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- reagowanie ustalonymi ruchami na podane sygnały,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności manualnej.
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren,
- umuzykalnianie dzieci,
- dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania,
- poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania się w grupie.
Temat: Moja droga do przedszkola
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
- rozwijanie mowy,
- samodzielne wykonanie poznanej piosenki,
- rozwijanie dykcji i artykulacji,
- rozwijanie intuicji geometrycznej, utrwalanie pojęcia koło,
- poznawanie charakterystycznych cech różnych przedmiotów,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń N.,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- stwarzanie okazji do różnorodnej działalności plastycznej.
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- poznawanie zasad ruchu drogowego,
- rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej,
- zapoznanie z kołem,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi.
Temat: Idzie jesień… przez las, park
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
- poznawanie środowiska leśnego oraz zasad zachowania się w lesie,
- rozwijanie umiejętności obrazowania ruchem tekstu piosenki,
- rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa,
- rozwijanie sprawności rachunkowych,
- utrwalanie charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- zachęcanie do uważnego słuchania poleceń,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozbudzanie zainteresowania światem przyrody.
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
- poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
- rozwijanie mowy, utrwalanie oznak jesieni,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wyobraźni,
- utrwalanie kolorów jesieni,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
- rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
- poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie mowy i pamięci.