BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 września 2021 r.

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na wrzesień.

 

Temat: To jestem ja

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie poznawania samego siebie i innych,
  • poznawanie zasad bezpieczeństwa,
  • próby swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie poznawania samego siebie, kształtowanie orientacji w schemacie ciała,
  • zachęcanie do uważnego słuchania N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
  • rozwijanie mowy,
  • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola,
  • zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola,
  • dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • poznawanie narządów zmysłów,
  • utrwalanie nazw części ciała,
  • poznawanie różnych stanów emocjonalnych.

 

Temat: Moja grupa

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • kształtowanie prawidłowych zachowań społecznych,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • reagowanie ustalonymi ruchami na podane sygnały,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania,
  • poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania się w grupie.

 

Temat: Moja droga do przedszkola

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
  • rozwijanie mowy,
  • samodzielne wykonanie poznanej piosenki,
  • rozwijanie dykcji i artykulacji,
  • rozwijanie intuicji geometrycznej, utrwalanie pojęcia koło,
  • poznawanie charakterystycznych cech różnych przedmiotów,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • stwarzanie okazji do różnorodnej działalności plastycznej.

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • poznawanie zasad ruchu drogowego,
  • rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej,
  • zapoznanie z kołem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi.

 

Temat: Idzie jesień… przez las, park

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • poznawanie środowiska leśnego oraz zasad zachowania się w lesie,
  • rozwijanie umiejętności obrazowania ruchem tekstu piosenki,
  • rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa,
  • rozwijanie sprawności rachunkowych,
  • utrwalanie charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • zachęcanie do uważnego słuchania poleceń,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody.

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
  • poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
  • rozwijanie mowy, utrwalanie oznak jesieni,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • utrwalanie kolorów jesieni,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
  • poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie mowy i pamięci.