BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 31 stycznia 2023 r.

Nasze tematy kompleksowe:

  1. Jaka jest moja ulubiona baśń?
  2. Bal nad bale.
  3. Gdzie puka sztuka?
  4. Kiedy żyły dinozaury?

Zamierzenia dla 5-latków:

  • pełnienie dyżurów np. przy nakrywaniu do posiłków,
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabaw,
  • wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i plastycznych,
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych i twórczych metod,
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
  • wyrażanie różnych emocji podczas zabaw,
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,
  • zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach,
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,
  • rozwijanie logicznego myślenia poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • dostrzeganie różnic między kinem a teatrem,
  • poznanie wybranych zwierząt prehistorycznych i roślin występujących w tamtym okresie,
  • poznanie pracy paleontologa,

Zamierzenia dla 4-latków:

  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej np: powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki,
  • poznanie zawodu bibliotekarza, rozumienie konieczności przestrzegania zasad zachowania się w bibliotece oraz szanowania książek,
  • uczestniczenie w rozmowach na temat bohaterów filmowych,
  • zdobywanie informacji na temat dinozaurów,
  • poznanie pracy paleontologa
  • ustalanie kolejności zdarzeń,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki, niski,
  • układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych,