Nasze tematy kompleksowe:
- Jaka jest moja ulubiona baśń?
- Bal nad bale.
- Gdzie puka sztuka?
- Kiedy żyły dinozaury?
Zamierzenia dla 5-latków:
- pełnienie dyżurów np. przy nakrywaniu do posiłków,
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabaw,
- wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw ruchowych i plastycznych,
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych i twórczych metod,
- bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
- wyrażanie różnych emocji podczas zabaw,
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich,
- zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach,
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach,
- budzenie zainteresowania literami,
- dostrzeganie różnic między kinem a teatrem,
- poznanie wybranych zwierząt prehistorycznych i roślin występujących w tamtym okresie,
- poznanie pracy paleontologa,
Zamierzenia dla 4-latków:
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej np: powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
- oglądanie książek i czasopism umieszczonych w kąciku książki,
- poznanie zawodu bibliotekarza, rozumienie konieczności przestrzegania zasad zachowania się w bibliotece oraz szanowania książek,
- uczestniczenie w rozmowach na temat bohaterów filmowych,
- zdobywanie informacji na temat dinozaurów,
- poznanie pracy paleontologa
- ustalanie kolejności zdarzeń,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki, niski,
- układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych,