BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 2 listopada 2023 r.

Zamierzenia dla 5,6-latków.

Tydzień IX. W świecie wyobraźni

  • wprowadzenie pojęcia „wyobraźnia”, doskonalenie umiejętności wyrażania myśli i uczuć słowami, rozwijanie wrażliwości zapachowej, nauka relaksacji, kształtowanie empatii
  • rozpoznawanie, nazywanie i pisanie litery m, M, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego wprowadzenie do pisania i czytania, rozwijanie współpracy i umiejętności czekania na swoją kolej
  • rozpoznawanie i pisanie cyfry 4, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4, rozwijanie wyobraźni, doskonalenie umiejętności stawiania hipotez i wyciągania wniosków
  • poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości i słuchu muzycznego, doskonalenie współpracy
  • rozpoznawanie żartów językowych, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, poszerzanie słownictwa, doskonalenie współpracy, ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych.

Tydzień X. Mała i duża ojczyzna

  • poznanie pojęć: patriotyzm, ojczyzna, troska, poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie umiejętności ilustrowania pojęć ruchem, rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
  • rozpoznawanie liter t,T czytanie sylab otwartych: Ta,To,Te doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywania analizy sylabowej i głoskowej, sprawności manualnej, wprowadzenie do rozumienia żartów słownych, ćwiczenia w odróżnianiu fikcji od rzeczywistości
  • rozpoznawanie, nazywanie i pisanie cyfry 5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 5, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie układania rytmów i zamiany jednej reprezentacji na inną, doskonalenie umiejętności wchodzenia w role
  • utrwalenie kształtu i nazwy figur geometrycznych, poznanie nowej piosenki, rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego, rozwijanie umiejętności uważnej obserwacji zachowań koleżanek i kolegów
  • rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych, rozwijanie sprawności manualnej, wrażliwości sensorycznej, różnicowania faktur dotykiem, doskonalenie współpracy, rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli.

Tydzień XI. Przygotowania do zimy

  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt, poznanie budowy i zastosowania domku dla owadów, zapoznanie z terminem symetrii, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt
  • poznanie wiadomości na temat przygotowań zwierząt do zimy, poznanie litery d, D drukowanej i pisanej, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, wdrażanie do odpowiedzialnego korzystania z przyrody i dokarmiania zwierząt
  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących i pozostających w Polsce oraz ich zwyczajów żywieniowych, kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni, wzmacnianie wiary we własne możliwości
  • poznanie wybranej piosenki z repertuaru dziecięcego, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań
  • utrwalenie wiadomości na temat przygotowań zwierząt do zimy, poznanie właściwości miodu, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie.

Tydzień XII. Nasze ciało

  • poznanie części ciała i roli niektórych organów; kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, rozwijanie tężyzny fizycznej; zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała
  • poznanie podstawowych wiadomości na temat narządów zmysłów, poznanie litery y, Y drukowanej i pisanej, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do spokojnego czekania na swoją kolej podczas zabawy i wykonywania zadania
  • poszerzanie wiedzy na temat przedmiotów do utrzymania czystości i pielęgnacji włosów, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonego eksperymentu, rozwijanie mowy i wymowy, wdrażanie do utrzymywania higieny osobistej
  • poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie umiejętności wokalnych; rozwijanie sprawności fizycznej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne
  • poznanie wybranych zasad zdrowego stylu życia, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych artykułów, kształcenie motoryki małej, zachęcanie do odkrywania nowych smaków