BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 3 grudnia 2024 r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

 

Tydzień I. Czyńmy dobro

  • zapoznanie dzieci z działalnością człowieka, jaką jest wolontariat, kształtowanie umiejętności współpracy, podkreślenie znaczenia empatii wobec ludzi i zwierząt będących w potrzebie
  • poznanie piosenki tematycznej, kształtowanie umiejętności językowych poprzez używanie nazw w odpowiedniej liczbie i formie, zacieśnianie więzów rówieśniczych
  • kształtowanie umiejętności porównywania wielkości, stwarzanie okazji do dostrzegania regularności układu i ich kontynuowania, wspieranie umiejętności komunikacji i współpracy w grupie
  • zapoznanie dzieci z ciekawostkami o Laponii, śniegu, zorzy, reniferach, rozwijanie umiejętności manualnych, uwrażliwianie na szanowanie przyrody
  • rozwijanie zdolności manualnych poprzez ozdabianie pudełka na prezenty, wspieranie kreatywności i wyobraźni, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie

 

Tydzień II. Odczytaj wiadomość

  • zapoznanie z komunikacją werbalną i niewerbalną, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i określania emocji u siebie i innych, rozwijanie empatii
  • zapoznanie ze sposobami komunikowania się na odległość, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, uwrażliwianie na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spaceru
  • zapoznanie z czynnością zakupu na przykładzie kupowania znaczka pocztowego, nabywanie umiejętności rozpoznawania, odtwarzania
    i kontynuowania regularności w ciągu elementów, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
  • poznanie niektórych sposobów komunikowania się zwierząt między sobą, rozwijanie umiejętności obserwacji, kształtowanie empatycznego i życzliwego stosunku wobec zwierząt
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania kolorów, rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi

 

Tydzień III. Święta za pasem

  • wprowadzenie i omówienie niektórych tradycji świątecznych, rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej
  • kształtowanie umiejętności formułowania życzeń, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, stwarzanie okazji do integrowania grupy
    i odczuwania radości z powodu zbliżających się świąt
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i ustalania liczby elementów, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, zapoznanie z zasadami nakrywania do stołu
  • zapoznanie z różnymi drzewami iglastymi, rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody, kształtowanie szacunku do przyrody
  • utrwalenie znajomości kolędy, rozwijanie sprawności manualnych, wzmacnianie poczucia dumy z wykonanej pracy

 

Tydzień IV. Zimowe zabawy

  • kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, stwarzanie okazji do dostrzegania mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
  • poznanie nazw zimowych dyscyplin sportowych, rozwijanie logicznego myślenia i wnioskowania przez dopasowywanie ubioru
    do pogody i dyscypliny sportowej, wyrabianie nawyków aktywnego spędzania wolnego czasu
  • kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, stwarzanie okazji do czerpania radości
    ze wspólnych zabaw na świeżym powietrzu
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, poznanie zjawiska szronu, rozbudzanie ciekawości poznawczej podczas eksperymentowania
  • poznanie właściwości lodu i warunków życia w Arktyce, na Grenlandii, kształtowanie pamięci i orientacji w przestrzeni, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnej zabawy