BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 13 marca 2020 r.

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci

 

Znaleźliśmy się wszyscy w nowej i niewątpliwie trudnej sytuacji, szczególnie trudnej do zrozumienia przez dzieci.

Czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, można wykorzystać na to, aby stało się ono bardziej samodzielne. Warto zachęcać je do utrzymania czystości w swoim kąciku (pokoju), przygotowania prostych posiłków razem z rodzicami, wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem, przygotowaniem do snu. W tych ostatnich czynnościach, z powodu pośpiechu, dzieci są zazwyczaj wyręczane. Pobyt w domu daje możliwość częstych rozmów z dziećmi na różnorodne tematy, a tym samym wzbogacania ich słownictwa, tłumaczenia otaczających nas zjawisk. Ważne jest także znalezienie czasu na czytanie dzieciom i z dziećmi.

Inne zajęcia o charakterze edukacyjnym to m.in. zabawy przy wspólnym stole: gry planszowe, czy zabawy i gry zręcznościowe. Należy pamiętać, że podstawową formą aktywności dzieci w wieku przedszkolnym jest zabawa.       Jednak edukacja trwa dalej – dlatego też nauczycielki, będą systematycznie przesyłać Państwu różnego rodzaju pomysły i propozycje z zadaniami dla dzieci. Wiemy, że doskonale potraficie bawić się ze swoimi dziećmi oraz kreatywnie wypełnić im czas – chcemy, jednak, inspirować, wskazać różne sposoby na spędzenie przez dzieci wolnych od przedszkola dni.

Podejmowanie tych działań pozwoli na nabywanie przez dziecko doświadczeń w różnych obszarach rozwojowych: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym.

Za pośrednictwem strony internetowej naszego przedszkola lub  formy komunikacji mailowej nauczyciele będą udostępniać rodzicom:

  1. propozycje wykonania prac plastycznych, projektów technicznych, zabaw badawczych lub eksperymentów;
  2. konkretną propozycję opracowaną na potrzeby poszczególnych grup adekwatną do realizowanego programu i tematu
  3. opracowane przez siebie propozycje twórczej aktywności dzieci;
  4. linki do słuchowisk, audycji radiowych, piosenek, zabaw na kanale YouTube,  a także programów, zabaw on-line.

Materiały będą udostępniane w rozsądnej ilości i odpowiednich odstępach czasowych.

Formy kontaktu z rodzicami, które mogą być pomocą, wsparciem Państwa działania, nauczyciele ustalą  bezpośrednio z rodzicami- zarówno poprzez kontakt telefoniczny, mailowy, sms-owy. Pamiętajmy jednak że wspieranie aktywności dzieci to nie tylko zadawanie zadań i ćwiczeń do wykonania. Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, przede wszystkim bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno się także umożliwić dziecku zaspokajanie potrzeb aktywności fizycznej, np. poprzez wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych.

Liczymy na Państwa wyrozumiałość, cierpliwość, chęć współpracy i nadzieję, że wkrótce spotkamy się z dziećmi i z rodzicami w „normalnej” rzeczywistości.

 

Pozdrawiam serdecznie

wszystkich Małych Astronomów i Rodziców

Barbara Lemańska